ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καταγγελίες για… περίεργες μεθοδεύσεις σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων στη Μεσσηνία

0

 

 


ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Καταγγελίες για… περίεργες μεθοδεύσεις σε διαγωνισμούς

δημοσίων έργων στη Μεσσηνία από το Ν. Γόντικα

ΕΠΙ ΤΑΠΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ – ΡΩΜΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Πε.Συ.

 

 

ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ αιχμές κατά της περιφερειακής αρχής Πελοποννήσου για «περίεργες» όπως τις χαρακτηρίζει, μεθοδεύσεις σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων στη Μεσσηνία, αφήνει ο επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση» Νίκος Γόντικας.
Ο κ. Γόντικας με αφορμή το έργο βελτίωσης και συντήρησης του δρόμου Γαργαλιάνοι – Χώρα – Γιάλοβα – Μεθώνη, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ, που δημοπρατήθηκε την ημέρα των καταστροφικών ζημιών, στις 7 Σεπτεμβρίου, επισημαίνει πως έλαβαν τεύχη δημοπράτησης 35 εργολάβοι και κατέθεσαν προσφορά τρεις, με έκπτωση 14%, 11% και 10%. «Σε μια περίοδο που η καπιταλιστική κρίση έχει καταστρέψει εκατοντάδες μικρούς και μεσαίους εργολάβους δημοσίων έργων, που ο ανταγωνισμός για να επιζήσουν οι υπόλοιποι ανεβάζει τις εκπτώσεις στα δημόσια έργα, σε έργα συντήρησης εθνικών οδών στο 50 και 60, ακόμα και στο 70%, περίεργα πράγματα συμβαίνουν στη Μεσσηνία», δηλώνει με νόημα ο κ, Γόντικας.

Προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα και με βάση τον πίνακα που κατέθεσε στην οικονομική επιτροπή η διεύθυνση τεχνικών έργων σε ομοειδή έργα που έχουν δημοπρατηθεί στην ίδια περιοχή, ο περιφερειακός σύμβουλος του ΚΚΕ, ανέφερε πως οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 48% έως 60%.

«Σύμφωνα και με την γνωμοδότηση του περιφερειακού συμβουλίου δημοσίων έργων της περιφέρειας Πελοποννήσου, στις 13 Νοεμβρίου του 2015,  η οικονομική επιτροπή, μετά από εισήγηση της υπηρεσίας, με δυο ομόφωνες αποφάσεις το Δεκέμβριο του 2015, έκρινε μη ικανοποιητική την έκπτωση 14,41%, ακύρωσε τη δημοπρασία και επαναδημοπράτησε το έργο με τα ίδια τεύχη δημοπράτησης» τόνισε ο κ. Γόντικας και καυτηρίασε το γεγονός ότι οκτώ μήνες αργότερα η ίδια επιτροπή έκρινε ικανοποιητική, έκπτωση με το ίδιο ακριβώς ποσοστό. «Φέτος, την 1η Σεπτεμβρίου, η οικονομική επιτροπή με την ίδια σχεδόν σύνθεση,  παίρνοντας υπ’ όψιν γνωμοδότηση του τεχνικού συμβουλίου δημοσίων έργων, πάλι με την ίδια σχεδόν σύνθεση, αποφασίζει και κρίνει ικανοποιητική την έκπτωση 14,41% και καταχωρεί το έργο στο μειοδότη εργολάβο» δήλωσε ο κ. Γόντικας που έκανε λόγο για μαγειρέματα.

«Ως δια μαγείας «εμφανίζεται» ένα υπόμνημα του εργολάβου με «ημερομηνία» 15-12-2015, υπόμνημα που δεν είχε εμφανιστεί στις συνεδριάσεις της αρμόδιας επιτροπής στις 17 και στις 30 του ίδιου μήνα. Καλούμε λοιπόν, τη διοίκηση της Περιφέρειας και κάθε αρμόδιο, να δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα που προκύπτουν, γιατί οι ίδιοι άνθρωποι, στα ίδια όργανα της περιφέρειας, αλλάζουν τόσο ριζικά τις αποφάσεις τους» επισημαίνει ο επικεφαλής του συνδυασμού της μειοψηφίας, ο οποίος καλεί και τους εργαζομένους να αντιδράσουν. «Καλούμε όλους, να βγάλουν συμπεράσματα και να απαιτήσουν τα δημόσια έργα, τα έργα υποδομών να γίνονται από ενιαίο δημόσιο κρατικό φορέα, που θα κατέχει τα υλικά, τα μηχανήματα κατασκευής και θα κατανέμει σχεδιασμένα το επιστημονικό και εργατοτεχνικό δυναμικό σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του έργου (μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση) προκειμένου έτσι να υπάρξουν έργα φθηνά, ποιοτικά και με σεβασμό στο περιβάλλον, επισημαίνει ο Νίκος Γόντικας, ο οποίος απόψε, στη συνεδρίαση του Σώματος, θα θέσει επί τάπητος και ένα σημαντικό έργο για τη Μεσσηνία, την ολοκλήρωση του δρόμου Γαργαλιάνοι – Ρωμανός

ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ Πε.Συ. ΑΠΟΨΕΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ – ΡΩΜΑΝΟΣ

Το έργο αυτό ο κ. Γόντικας το χαρακτηρίζει ως «αμαρτωλό», ίσως το… περισσότερο απ’ όλα και ζητά, καθώς βρίσκεται στο τέλος του, να κατασκευαστεί παράλληλο αγροτικό οδικό δίκτυο με πρόσβαση στην κεντρική αρτηρία με τις αναγκαίες υπόγειες και εναέριες προσβάσεις εκατέρωθεν της εθνικής οδού, που ζητούν οι αγρότες της περιοχής.

Να γίνουν τα αναγκαία έργα για τα όμβρια ύδατα, ώστε να μην έχουμε πλημμύρες εκατέρωθεν του δρόμου, να μην δημιουργηθούν ρήγματα – χείμαρροι στα χωράφια δίπλα από το δρόμο ακόμα και από τεχνικά που καταλήγουν στα χωράφια. Να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι και υπόγειες διαβάσεις ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα, σε ένα δρόμο ευθεία, που θα αναπτύσσονται ταχύτητες και θα διασταυρώνεται με οδούς που θα έχουν κίνηση, όπως στη διασταύρωση Γαργαλιάνοι – Γρηγοράκι στη περιοχή Γκούρι και να οργανωθεί η νομική και υπηρεσιακή στήριξη του δημοσίου στις «παράνομες και καταχρηστικές διεκδικήσεις του ανάδοχου που ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, για να μην έχουμε επανάληψη του πάρτι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έγινε στον εθνικό δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας στην Τσακώνα» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Ο κ. Γόντικας αναμένεται να αναφερθεί και στο ιστορικό του έργου, το οποίο δημοπρατήθηκε το 2006 με προϋπολογισμού 17.800.00 ευρώ και με έκπτωση 27%. Ανάδοχος, αναδείχτηκε η «ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με την σύμβαση να υπογράφεται στις αρχές του 2007 και  χρόνο περαίωσης τον Σεπτέμβριο του 2008, πριν δηλαδή από 8 χρόνια. «Μετά από διαδοχικές παρατάσεις τον Νοέμβριο του 2010 υπογράφεται συμπληρωματική σύμβαση ύψους 1,6 εκατ. ευρώ με ταυτόχρονη παράταση της συνολικής προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου τον επόμενο μήνα τον Δεκέμβριο του 2010!!!! Και καλά μέχρι εδώ, ευθύνονται οι προηγούμενοι, η διορισμένη περιφέρεια, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δημοπράτησαν και συμβασιοποίησαν ένα έργο, χωρίς να έχουν γίνει οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί και οι ανάλογες πιστώσεις. Τακτική που συνεχίζετε και σεις έξι χρόνια που είστε διοίκηση στην περιφέρεια Πελοποννήσου. Τακτική που αφήνει περιθώρια, με τη βούλα βεβαίως της αστικής δικαιοσύνης να αποζημιώνονται ιδιοκτήτες αγροτικής έκτασης ακόμα και με 70.000 ευρώ το στρέμμα λες και πρόκειται για οικόπεδο στο Κολωνάκι.

Από δω και πέρα όμως υπάρχουν και οι άμεσες δικές σας ευθύνες για την πορεία αυτού του αμαρτωλού έργου. Τον Μάρτιο του 2011 η ανάδοχος εταιρεία αφού είχε εισπράξει 12,6 εκατ. ευρώ, υπέβαλε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας, με ευθύνη του Δημοσίου.

Το 2013 η ανάδοχος εταιρεία με αίτηση θεραπείας προς τον Υπουργό Δημοσίων Έργων ζητά την απαγκίστρωση από το έργο που σιωπηρά απορρίπτεται.

Το Σεπτέμβριο του 2014, τρεισήμισι χρόνια μετά την αίτηση διάλυσης της εργολαβίας από την ανάδοχο, γίνονται οι τελικές επιμετρήσεις του έργου, προκειμένου να γίνει η οριστική παραλαβή του έργου. Η ανάδοχος αμφισβητεί τις επιμετρήσεις δεν τις υπογράφει και με αγωγή κατά του Δημοσίου διεκδικεί αποζημιώσεις 44 εκατ. ευρώ πλέον τους τόκους που θα προκύψουν.

Τον Μάρτιο του 2015 με τη ψήφο όλων σας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ – ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ κλπ. έχουμε νέα δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 10,3 εκατ. ευρώ στον οποίο συμμετέχει και η πρώην ανάδοχος ΜΕΤΡΟ Α.Ε, και ας διεκδικεί για ένα έργο που όφειλε να είχε τελειώσει, 44 εκατ. ευρώ.

Είναι η ίδια εταιρεία που κατασκεύασε το λιμάνι της Κυπαρισσίας και είχε την “αστοχία”!!!! να σπάσει ο λιμενοβραχίονας. Είναι η ίδια εταιρεία που ξεπάτωσε το 2007 τον ποταμό Νέδα για να πάρει τα αμμοχάλικα για την κατασκευή του έργου και αρνείται να πληρώσει το ευτελές πρόστιμο των 5000 ευρώ κάνοντας προσφυγές.

Η νέα δημοπράτηση του έργου ολοκλήρωση δρόμου Γαργαλιάνοι Ρωμανός έχει έκπτωση 50% αντί 27% που είχε η πρώτη δημοπράτηση, διαφορά που αντιστοιχεί σε μερικά εκατ. ευρώ προς  όφελος του αναδόχου» δηλώνει χαρακτηριστικά για το θέμα, που θέτει απόψε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου ο Νίκος Γόντικας.

 

152 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply