ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στα αζήτητα 11 άγονες αεροπορικές γραμμές, λόγω μείωσης των επιδοτήσεων

0

 

 


 

Στα …αζήτητα έμειναν έντεκα άγονες αεροπορικές γραμμές, καθώς κανένας από τους εγχώριους αερομεταφορείς δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον για την εξυπηρέτησή τους στον πρόσφατο διαγωνισμό που διενήργησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Ο δραστικός περιορισμός από το υπουργείο Μεταφορών της ετήσιας επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών στα 9 εκατ. ευρώ (από 45 εκατ. ευρώ που ήταν τα τελευταία χρόνια), δημιουργεί νέα δεδομένα στην αεροπορική σύνδεση των νησιών και άλλων δυσπρόσιτων περιοχών με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και μεταξύ τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέσω του νέου διαγωνισμού της ΥΠΑ του οποίου τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, τετραετείς συμβάσεις υπογράφηκαν μόλις για 9 άγονες γραμμές! Άλλες 8 γραμμές έπαψαν να θεωρούνται άγονες, ενώ για 11 γραμμές που εξακολουθούν να θεωρούνται άγονες, δεν εκδηλώθηκε ουσιαστικό ενδιαφέρον και προσωρινά (έως τις 31 Μαρτίου 2017) θα εξυπηρετούνται από τρεις εταιρείες, μέχρι να επαναληφθεί ο διαγωνισμός.

Ειδικότερα, ανάδοχοι του διαγωνισμού εκμετάλλευσης  των 9 τακτικών  αεροπορικών γραμμών στις οποίες θα παρέχεται δημόσια υπηρεσία από 1ης  Οκτωβρίου 2016 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, αναδείχτηκαν: 

 * Η αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES, που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση των γραμμών:
Αθήνα – Κάλυμνος, έναντι ετήσιας επιδότησης  1.377.270,66 ευρώ.
Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, έναντι ετήσιας επιδότησης 2.121.603,14 ευρώ.
* Η αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR, που αναλαμβάνει τις γραμμές:
– Αθήνα – Λέρος, χωρίς επιδότηση (με δέσμευση της εταιρείας).
– Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, χωρίς επιδότηση (με δέσμευση της εταιρείας).
– Αθήνα – Σκύρος,  έναντι ετήσιας επιδότησης  1.894.712 ευρώ.
– Ρόδος – Καστελόριζο, έναντι ετήσιας  επιδότησης 3.676.796 ευρώ.
* Η αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS, που αναλαμβάνει τις γραμμές:
– Αθήνα – Σύρος, χωρίς επιδότηση (με δέσμευση της εταιρείας).
– Αθήνα – Αστυπάλαια, έναντι ετήσιας επιδότησης  1.580.000 ευρώ.
– Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος, έναντι ετήσιας επιδότησης  3.180.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, έπαψαν να θεωρούνται άγονες οι γραμμές: Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ικαρία, Αθήνα-Κύθηρα, Αθήνα-Σκιάθος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Αθήνα-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Χίος και Θεσσαλονίκη-Σάμος.

Οι συγκεκριμένες γραμμές θα εξυπηρετούνται πλέον χωρίς κανένα οικονομικό αντιστάθμισμα, από όσες αεροπορικές εταιρείες εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον. Με εξαίρεση τη γραμμή Αθήνα-Πάρος, όπως αναφέρουν αεροπορικές πηγές, στις άλλες γραμμές «το στοίχημα πλέον θα είναι πόσο συχνά θα εκτελούνται πτήσεις, αλλά και ποιο θα είναι το ύψος των εισιτηρίων».

Επίσης, όπως η ΥΠΑ ανακοίνωσε, δεν υποβλήθηκαν προσφορές και θα ξαναγίνει διαγωνισμός για 10 άγονες γραμμές, οι οποίες προσωρινά (ως τις 31/03/2017) θα εξυπηρετούνται ως εξής:

 * Από την OLYMPIC AIR, θα εξυπηρετούνται οι γραμμές:
– Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος (έναντι 606.884 ευρώ).
– Ρόδος – Κως- Κάλυμνος- Λέρος- Αστυπάλαια (έναντι 508.930 ευρώ).
– Θεσσαλονίκη  – Κέρκυρα (έναντι 84.787 ευρώ).
– Θεσσαλονίκη – Σκύρος (έναντι 169.585 ευρώ).
* Από την SKY EXPRESS,  θα εξυπηρετούνται προσωρινά οι γραμμές:
– Αθήνα – Μήλος  (χωρίς αντιστάθμισμα).
– Αθήνα – Νάξος  (χωρίς αντιστάθμισμα).
– Αθήνα – Σητεία (έναντι 82.953 ευρώ).
– Άκτιο – Σητεία  (έναντι 320.738 ευρώ).
– Αλεξανδρούπολη – Σητεία (έναντι 320.782 ευρώ).
– Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος (έναντι 376.527 ευρώ).

Επιπλέον, για τη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά,  για την οποία επίσης δεν υπήρξε ενδιαφέρον, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES (με ετήσιο αντιστάθμισμα 660.000 ευρώ).

67 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply