ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΒΑΖΟΥΝ… ΛΟΥΚΕΤΑ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ

0

 

 

 


 

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΒΑΖΟΥΝ… ΛΟΥΚΕΤΑ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
Η ύφεση που έχει εδραιωθεί στην Ελλάδα,

έχει… αντίκτυπο στην εκπαίδευση των μαθητών
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ανοιχτή πληγή για τη λειτουργία των φροντιστηρίων, εξακολουθούν να αποτελούν τα ιδιαίτερα μαθήματα που γίνονται από διορισμένους εκπαιδευτικούς ακόμη και κατ’ οίκον. Τα μαθήματα αυτά, που πλέον, λόγω της κρίσης, έχουν γίνει «ανταγωνιστικά» αφού οι εκπαιδευτικοί έχουν μειώσει αρκετά τις τιμές για να είναι δελεαστικοί, οδηγούν τα οργανωμένα φροντιστήρια σε οικονομική αιμορραγία έως και… λουκέτα, καθώς τα έξοδά τους είναι τόσα, που δύσκολα μπορούν να ανταπεξέλθουν συνδυαστικά δε, με την καταγεγραμμένη μείωση των μαθητών. «Οι μαθητές στα φροντιστήρια Μ.Ε. του συλλόγου μας είναι λιγότεροι τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης και λόγω των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων από διορισμένους κυρίως καθηγητές» δήλωσε στη «Φ» ο πρόεδρος του συλλόγου Φροντιστών Μ.Ε. Μεσσηνίας Χαράλαμπος  Δραγώνας, ο οποίος εξήγησε πως αυτά τα μαθήματα εξελίχτηκαν σε γκρουπ των 2 – 3 ατόμων και γίνονται σε διαμερίσματα στο κέντρο της πόλης με την ανοχή της πολιτείας, η οποία στρέφει την προσοχή της μόνο στον έλεγχο της λειτουργίας των νόμιμων φροντιστηρίων.
Και προφανώς δεν είναι μόνο τα ιδιαίτερα, πολλοί γονείς, λόγω της ύφεσης που έχει εδραιωθεί στη χώρα καθυστερούν ιδιαίτερα να στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο. «Οι περισσότεροι μαθητές, ξεκινούν στην Α΄ Λυκείου σε οργανωμένα φροντιστήρια, καθώς είναι μια καθοριστική τάξη για την απόκτηση βασικών γνώσεων, υπάρχουν ωστόσο, αρκετοί μαθητές που ξεκινούν μαθήματα στη Β΄ Λυκείου προκειμένου να αποφύγουν το κόστος των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου» δήλωσε ο κ. Δραγώνας. «Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, επιλέγουν μόνο τα άκρως απαραίτητα, κατά τη γνώμη τους, μαθήματα λόγω της προαναφερθείσας οικονομικής αδυναμίας, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που οι γονείς, θέλουν να διακόψουν τελείως τη φοίτηση των παιδιών τους παρά την προσπάθεια των συναδέλφων να τους μεταπείσουν προσφέροντας τους κάθε δυνατή διευκόλυνση» ανέφερε ο πρόεδρος του συλλόγου των Φροντιστών Μεσσηνίας, περιγράφοντας ανάγλυφα την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης, λόγω της οικονομικής ανέχειας. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως οι τιμές φέτος, είναι μειωμένες κατά 5 – 10%  σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά και κατά  30%  από την αρχή της κρίσης με τα έξοδα ωστόσο, να μην έχουν την ίδια πτωτική πορεία.

Ανάλογη η εικόνα και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, με τα περιστατικά βέβαια, γονιών που σταματούν το παιδί τους, κυρίως από την εκμάθηση των Αγγλικών, να μην είναι προς το παρόν τόσο πολλά. «Μέχρι στιγμής οι περισσότεροι γονείς, καταφέρνουν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών αφού θεωρούν ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι απαραίτητο εφόδιο και αυτό είναι κάτι που εμείς στα κέντρα κάνουμε με εξαιρετικό τρόπο» δήλωσε μιλώντας στη «Φ» η πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Μεσσηνίας (PALSO) Κατερίνα Μπάμπαλη , η οποία ανέφερε πως οι τιμές των διδάκτρων είναι λογικές λαμβανομένων υπόψιν των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν όλοι οι Έλληνες. «Είναι γεγονός πως αυτοί που μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν, σταματούν τα παιδιά τους από το φροντιστήριο δεν είναι πολλοί ακόμη»  επεσήμανε η κ.α. Μπάμπαλη, η οποία τόνισε πως η κρίση έχει «χτυπήσει» κυρίως τη δεύτερη ξένη γλώσσα. «Δυστυχώς η επιλογή εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας έχει μειωθεί, αν και γίνονται προσπάθειες από τους συναδέλφους να κρατήσουν και εκείνοι λογικές τιμές στα δίδακτρα» δήλωσε η Κατερίνα Μπάμπαλη η οποία απαντώντας σε ερώτημα της «Φ» παραδέχθηκε πως πολλοί γονείς επιλέγουν να μάθουν τα παιδιά τους ως δεύτερη γλώσσα τα κινέζικα και τα ρώσικα. «Τα γαλλικά και τα γερμανικά κυριαρχούν ακόμη σαν δεύτερη επιλογή, όμως πολλοί εκφράζουν κατά καιρούς την επιθυμία για κινέζικα και ρώσικα» ανέφερε η κ.α. Μπάμπαλη, κάτι που απασχολεί κυρίως ενήλικες «αφού αυτό φαίνεται να έχει ενδιαφέρον για τα επαγγελματικά τους, είτε μένοντας εδώ, είτε φεύγοντας στο εξωτερικό αναζητώντας εργασία».

Η εκμάθηση ξένων γλωσσών ξεκινά κυρίως στη δευτέρα ή τρίτη  δημοτικού όσον αφορά στα αγγλικά και στην Τετάρτη, για την δεύτερη ξένη γλώσσα. Όσον αφορά στο κόστος η πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Μεσσηνίας (PALSO) επεσήμανε πως «όλα τα μέλη είναι κοντά στους γονείς και τα παιδιά του νομού μας και φροντίζουν ώστε οι τιμές να είναι προσιτές, παρέχοντας εκπαίδευση από αδειοδοτημένους καθηγητές και εμάς τους ίδιους παρακολουθώντας εκπαιδευτικά σεμινάρια, ημερίδες και εκθέσεις βιβλίων ώστε να είμαστε ενημερωμένοι».

«ΠΛΗΓΗ» ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Κι ενώ οι τιμές των διδάκτρων είναι ικανοποιητικές και στις ξένες γλώσσες φέρεται να υπάρχει η «πληγή» των ιδιαίτερων μαθημάτων. «Πολύ σωστά τα ιδιαίτερα τα χαρακτηρίζετε “πληγή”. Δεν είναι σωστό οι γονείς να επιλέγουν ιδιαίτερα για τα παιδιά τους εάν σκεφτούμε πως η γλώσσα είναι επικοινωνία και αυτό γίνεται μέσα από μια ομάδα σε τάξη που είναι οργανωμένη. Επίσης συχνά μαθαίνουμε πως η επιλογή του καθηγητή γίνεται με μοναδικό κριτήριο την τιμή και όχι την εκπαιδευτική κατάρτιση και επάρκεια του διδάσκοντος. Συμβαίνει συχνά να εγγράφονται στα ΚΞΓ παιδιά που έκαναν ιδιαίτερα πριν και να βλέπουμε πως το επίπεδό τους είναι χαμηλότερο από τα παιδιά που φοιτούν σε ΚΞΓ» δήλωσε η κ.α. Μπάμπαλη, η οποία αναφέρθηκε και στο θέμα της μη παροχής αποδείξεων από τους καθηγητές των ιδιαιτέρων, «κάτι που επιβαρύνει την οικονομία και δεν επιτρέπει την πρόσληψη περισσότερων καθηγητών στα ΚΞΓ, όπου οι εργαζόμενοι είναι πλήρως ασφαλισμένοι».

 

                                                            Γεωργία Αναγνωστοπούλου

 

794 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply