ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Παγωμένοι» τώρα οι επαγγελματίες, ευελπιστούν σε αύξηση της κίνησης!

0

ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΑ αισιόδοξοι είναι οι επαγγελματίες της Καλαμάτας, για την κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της πόλης, στο πλαίσιο των χειμερινών εκπτώσεων οι οποίες ξεκίνησαν την Δευτέρα και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Φεβρουαρίου. Στον αντίποδα, ο προβληματισμός τους είναι μεγαλύτερος, καθώς η ανέχεια των καταναλωτών, αποτελεί κοινό μυστικό και προκαλεί προφανώς, σοβαρά προβλήματα. «Ο κόσμος φέτος, είναι ιδιαίτερα κουμπωμένος, καθώς τα προβλήματα από την κρίση, μας έχουν πλήξει όλους», δήλωσε στη «Φ» η Ειρήνη Κρητικάκου, που διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ενδύματα και αξεσουάρ στην Καλαμάτα και συνέχισε. «Εγώ έκανα εκπτώσεις και πριν τις γιορτές, ώστε να βγάλω κάποια από τα αυξημένα έξοδά μου και ελπίζω τώρα που ξεκίνησαν και επίσημα, να πάμε καλά. Ήδη, έρχονται αρκετοί και ρωτούν για τις τιμές, οι καταναλωτές περίμεναν πως και πως την περίοδο αυτή, ώστε να αγοράσουν πιο οικονομικά μερικά από τα απαραίτητα είδη, στα οποία και περιορίζονται πλέον», δήλωσε . «Αυτό είναι το ζήτημα, ότι πλέον οι περισσότεροι καταναλωτές, δυσκολεύονται ακόμη και για την αγορά των άκρως απαραίτητων», ανέφερε η κα Κρητικάκου, τονίζοντας πως οι τιμές, είναι πολύ χαμηλές, γεγονός που καθιστά όλο και πιο… ορατά, νέα, ακόμη περισσότερα λουκέτα στην αγορά. «Ακούω πολλά και ανοίγοντας την τηλεόραση, κάτι που πλέον αποφεύγω, ο φόβος για το αύριο, μεγαλώνει και το άγχος με προβληματίζει πιο πολύ! Καθημερινά ακούω για λουκέτα, δυστυχώς, κάτι πρέπει να γίνεις», δήλωσε κατηγορηματικά η Ειρήνη Κρητικάκου, που είναι επαγγελματίας πολλά χρόνια και συνέχισε. «Ζητάμε καλύτερη μεταχείριση για τους μικρομεσαίους, πολλοί από τους οποίους όπως εγώ, δουλεύουμε πάνω από 30χρονια και δίνουμε στο Ταμείο Εμπόρων 900 ευρώ το δίμηνο. Σε λίγο θα καταπίνουμε παγάκι και θα λέμε και “Χάιλ Χίτλερ” έτσι όπως πάει». Στην ίδια κατεύθυνση και οι δηλώσεις και των υπολοίπων εμπόρων τις απόψεις των οποίων, στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, κατέγραψε η «Φ». «Η κίνηση έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα, οι πελάτες μπαίνουν στο κατάστημα ρωτάνε, κάνουν μια αναγνωριστική βόλτα και ψωνίζουν, αναζητώντας ωστόσο οικονομικά και ποιοτικά προϊόντα», δήλωσε ο ιδιοκτήτης καταστήματος ανδρικών ενδυμάτων Ηλίας Πουλής, ο οποίος επεσήμανε πως τα μόνα καταστήματα που δουλεύουν πλέον, είναι αυτά που έχουν πολύ καλές τιμές, σε συνδυασμό με την εξίσου καλή ποιότητα. «Το ζητούμενο πλέον και για ‘μας, είναι να έχουμε καλές τιμές και την καλύτερη δυνατή ποιότητα, καθώς ο κόσμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Οι βιοτεχνίες, κυρίως οι ελληνικές, αντιμετωπίζουν και αυτές προβλήματα και δεν μπορούν να ρίξουν αρκετά τις τιμές, έτσι το βάρος πέφτει σε εμάς τους επαγγελματίες. Εγώ δηλαδή, δουλεύω με μικρότερο κέρδος πλέον, για να μπορέσω να εξυπηρετήσω τον κόσμο, ο οποίος από την πλευρά του, λόγω της καλής ποιότητας και των χαμηλών τιμών, μπορεί να ψωνίσει πέραν του απαραίτητου και ένα ρούχο παραπάνω», δήλωσε ο κ. Πουλής, ενώ το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα καταστήματα που συνδυάζουν αυτά τα δύο, όπως ανέφερε η Ελένη Θεολόγου από το Σούπερ Μάρκετ υποδημάτων. «Οι καταναλωτές, αυτές τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, έρχονται και ρίχνουν μια πρώτη αναγνωριστική ματιά, κοιτάζοντας τα ποσοστά, προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους πιο οικονομικά. Εμείς έχουμε μεγάλα ποσοστά ήδη, από 30 έως 40% και προφανώς, αυτό που νοιάζει τον κόσμο, είναι ποιότητα σε συνδυασμό με την τιμή. Αυτό, άλλωστε είναι και το σήμα κατατεθέν του καταστήματος μας», ανέφερε η κα Θεολόγου, η οποία παραδέχθηκε πως τα δεδομένα στον καιρό της κρίσης, είναι εντελώς διαφορετικά, από τα προηγούμενα χρόνια. «Σίγουρα έχουν αλλάξει τα πράγματα μετά την κρίση, απλώς στη δίκη μας περίπτωση που τα παπούτσια μας είναι πολύ οικονομικά, μπορούμε να πούμε πως κάποιοι δεν διστάζουν να πάρουν και ένα δεύτερο ζευγάρι, αφού και τα δυο θα τα πληρώσουν στην τιμή του ενός», επεσήμανε η κα Θεολόγου, η οποία καταληκτικά, παραδέχθηκε πως «τα πράγμα είναι που δύσκολα γενικά, αν και στην Καλαμάτα, αντέχει κάπως ακόμη ο κόσμος. Δεν είναι όπως στην Αθήνα οι άλλες πόλεις που ακούμε και ευελπιστούμε για αύξηση και καλύτερη πορεία στο 2017, αρκεί να βοηθήσει το κράτος, το οποίο κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη».

ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Η… ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ

Και προφανώς, δεν είναι μόνο η ανέχεια των περισσότερων καταναλωτών, τα αυξημένα έξοδα των εμπόρων και η κρίση. Τα προβλήματα των μικρομεσαίων επαγγελματιών, έχουν ονοματεπώνυμο… Ένα από αυτά, ίσως και το μεγαλύτερο, ακούει στο όνομα «πολυεθνικές». Οι γνωστές, μεγάλες αλυσίδες, τις οποίες οι μικρομεσαίοι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν, έχουν δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα. «Οι μικρομεσαίοι έχουν στηρίξει την τοπική αγορά, σε αντίθεση με τα μεγάλα καταστήματα τα χρήματα που κερδίζουν δεν μένουν στον τόπο μας και αυτό περιμένουμε κι εμείς από τον κόσμο», δήλωσε η Ειρήνη Κρητικού. Ένα βήμα πιο πέρα, δίνοντάς του άλλη διάσταση, προχώρησε το συγκεκριμένο θέμα ο Ηλίας Πουλής. «Οι αλυσίδες, πάντα δημιουργούσαν προβλήματα, μας ανταγωνίζονται και να μας… χτυπούν και ελπίζω οι τοπικές κοινωνίες να στηρίζουν τα τοπικά καταστήματα και όχι τις πολυεθνικές, καθώς αυτά τα χρήματα μένουν τελικά στην πόλη. Επίσης, σε ‘μάς, εργάζονται άνθρωποι οι οποίοι έχουν πλήρη μισθό και ένσημα, όχι τετράωρο και χωρίς τις αποδοχές που πραγματικά δικαιούνται. Εκεί συνήθως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά, όταν απολύονται για παράδειγμα, δεν έχουν που να στραφούν, σε εμάς όμως, έχουν τα ένσημα τους και το μισθό τους κανονικά». Στο θέμα αναφέρθηκε και η κα Θεολόγου τονίζοντας ότι «οι αλυσίδες πωλούν σε χαμηλές τιμές μεν, αλλά χειρότερες ποιότητες και δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι! Δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε εμείς τις πολυεθνικές».

Κοινή άποψη, οι επαγγελματίες που μιλούν στη «Φ», έχουν και για τις ενδιάμεσες περιόδους εκπτώσεων που έχουν καθιερωθεί, οι οποίες όπως επισημαίνουν, περισσότερο πρόβλημα δημιουργούν, παρά δίνουν ανάσα. «Περιμένουμε από τις εκπτώσεις, όμως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δημιουργούν πρόβλημα, οι πελάτες μπερδεύονται, δεν ξέρουν την αλήθεια για τα ποσά. Σκεφτείτε πως ξεκινάμε και τελειώνουμε  με εκπτώσεις! Ακόμη και τα καινούργια εμπορεύματα τα οποία πληρώνουμε κανονικά, αφού ο έμπορος θέλει τα χρήματα του, με αποτέλεσμα τα κέρδη αν είναι πλέον μηδαμινά, πωλούνται πλέον σε έκπτωση», ανέφερε η Ειρήνη Κρητικάκου.  

«Οι συχνές εκπτώσεις κάνουν κακό στην αγορά, όμως από την άλλη, έτσι όπως είναι η κατάσταση, είναι… μονόδρομος για την κατανάλωση, γι’ αυτό κάνουμε γενικά καλύτερες τιμές. Υπάρχουν και συνάδελφοι οι οποίοι φεύγουν, πάνε στο εξωτερικό και φέρνουν εμπόρευμα, στην Τουρκία για παράδειγμα, όπου βρίσκουν φθηνά μεν, αλλά δεύτερης ποιότητας ρούχα για να είναι πιο ανταγωνιστικοί και ο κόσμος που βρίσκεται σε ανέχεια, αναγκάζεται και ψωνίζει παρά το γεγονός ότι ξέρει πως στο που θα αγοράσει, μπορεί να χαλάσει γι’ αυτό εμείς, πρέπει να έχουμε και καλή ποιότητα και καλή τιμή», δήλωσε ο Ηλίας Πουλής, ο οποίος επεσήμανε πως  «οι εκπτώσεις μετά τις γιορτές, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν χρήματα και για το σπίτι, είναι η μοναδική ανάσα αυτήν τη στιγμή για την αγορά».

Ρεπορτάζ: Γεωργία

Αναγνωστοπούλου

 

183 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply