ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θετικά είναι τα μηνύματα για τον τουρισμό, αλλά πρέπει να βελτιωθούν οι υπηρεσίες

0

Στον τέταρτο χρόνο ζωής, οδεύει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επαγγελμάτων, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, από τέσσερις εταίρους με έντονη δραστηριοποίηση σε κρίσιμα πεδία της ελληνικής τουριστικής αγοράς. Ο άνθρωποι του Ινστιτούτου, πιστεύουν πως η γνώση, είναι δύναμη και αυτό ακριβώς προσπαθούν να κάνουν, να κάνουν πιο… δυνατούς όλους όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό,  διοχετεύοντάς τους εξειδικευμένες και ιδιαίτερα σημαντικές γνώσεις. Στο πλαίσιο αυτό χθες, διοργανώθηκε ένα εξαιρετικό σεμινάριο στην Καλαμάτα, στο ξενοδοχείο Elite City Resort, το οποίο παρακολούθησαν αρκετά άτομα που ασχολούνται με τον χώρο.  «Το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ, ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια όποτε και ο Σύνδεσμος θεσμοθετήθηκε σαν εθνικός κοινωνικός εταίρος που εκπροσωπεί τον τουρισμό», εξήγησε μιλώντας στη «Φ» για το σεμινάριο και τον Σύνδεσμο, η διευθύντρια Εκπαίδευσης Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επαγγελμάτων Λία Ζαμπετογλου, η οποία αναφέρθηκε και στη δράση Ινστιτούτου, που «πατάει» σε δυο βασικούς πυλώνες, στις μελέτες, τα στατιστικά και την επαγγελματική κατάρτιση. «Στο πλαίσιο της κατάρτισης, έχουμε το ΣΕΤΕ Training, όπου προσπαθούμε να οργανώσουμε πολύ στοχευμένα σεμινάρια σε όλη την Ελλάδα, όπως κάνουμε αυτή τη στιγμή στη Ρόδο, τα Χανιά, το Ηράκλειο, την Κατερίνη, το Βόλο, τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμάτα», δήλωσε η κα Ζαμπέτογλου και συνέχισε. «Μπαίνουμε σε μια διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας μιλάμε με τους επαγγελματίες, τους εργοδότες, τα στελέχη γενικότερα, για να καταγράψουμε τις ανάγκες και βάση αυτών να  συγκροτήσουμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα».

zampetoglou

Τα προγράμματα αυτά όπως ανέφερε η διευθύντρια Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επαγγελμάτων, υλοποιούνται από διάφορους εκπαιδευτικούς φορείς, ενώ το 70% του κόστους το καλύπτει το Ινστιτούτο, ώστε να καθίσταται πιο εύκολη, η πρόσβαση στην εκπαίδευση. «Σήμερα στην Καλαμάτα μέσα στην αίθουσα, έχουμε ανθρώπους οι οποίοι έχουν έρθει από τις εταιρείες τους, αλλά και επαγγελματίες οι οποίοι μείνανε άνεργοι αυτήν την περίοδο και έχουν καλύψει μόνοι τους το κόστος, κάτι που είναι πολύ  θετικό και ελπιδοφόρο», δήλωσε η κα Ζαμπέτογλου η οποία αναφερόμενη στο σεμινάριο, τόνισε πως αφορούσε σε εργαζομένους πρώτης γραμμής, στους οποίους άλλωστε, πέφτει το ειδικό βάρος της υποδοχής και κυρίως της εξυπηρέτησης των πολιτών. «Επικεντρωνόμαστε στην εξυπηρέτηση των πελατών και προσπαθούμε να δώσουμε γνώσεις και δεξιότητες που θα βοηθήσουν αυτούς τους ανθρώπους και στη επαγγελματική τους ζωή, αλλά και στην προσωπική τους. Ο σημερινός επισκέπτης, ο σημερινός ταξιδιώτης, είναι πολύ πιο ενήμερος, πολύ πιο έμπειρος, ξέρει πως πρέπει να γίνονται τα πράγματα και έχει υψηλές απαιτήσεις. Έτσι καλούμαστε εμείς, να το αντιμετωπίσουμε όλο αυτό και να ανταγωνιστούμε πλέον, διεθνείς προορισμούς», ανέφερε η διευθύντρια Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, η οποία χαρακτήρισε καλό το επίπεδο που υπάρχει αυτή τη στιγμή. «Το επίπεδο όσον αφορά στην εξυπηρέτηση, είναι αρκετά καλό, το διαπιστώνουμε από τα reviews των επισκεπτών, στων οποίων τις αναφορές, ο παράγοντας άνθρωπος είναι το μεγαλύτερο ποσοστό της θετικής εμπειρίας, όμως πρέπει να αποκτήσουμε συνέχεια. Με λίγα λόγια, θα πρέπει το καλό αυτό επίπεδο, να το έχουμε κάθε μέρα, με κάθε επισκέπτη κάθε τύπο επιχείρησης, γιατί δυστυχώς, μπορείς να δεις λαμπρά παραδείγματα στη μια γωνία του δρόμου και τραγικά στην άλλη, μπορείς να πάρεις μια εξαιρετική εμπειρία τη μια ημέρα και αντίστοιχα, όχι, την άλλη μέρα. Θα πρέπει δηλαδή να το ομογενοποιήσουμε όλο αυτό και το moto το δικό μας είναι πως “η γνώση, είναι δύναμη”! Όσα περισσότερα γνωρίζουν οι άνθρωποι, τόσο περισσότερο, μπορούν να δρουν μόνοι τους, να παίρνουν αποφάσεις… και αυτό είναι ζωτικής σημασίας», ανέφερε η κα Ζαμπέτογλου η οποία δήλωσε απαντώντας στο ερώτημά μας, πως πράγματι, αυτός ο τρόπος πρέπει να επεκταθεί παντού. «Μια θετική εμπειρία που μπορεί να ξεκινήσει από ένα αεροδρόμιο, θα δημιουργήσει στον επισκέπτη, μια κατάθεση στον συναισθηματικό, τραπεζικό του λογαριασμό. Όταν μου κάνεις μια κατάθεση, καθώς μιλάμε για εξυπηρέτηση και υπηρεσίες, άρα κάτι, κάποια στιγμή, θα πάει στραβά, δεν γίνεται αφού έχεις να κάνεις με ανθρώπους, όταν έρθει εκείνη η στιγμή, αφού έχεις ήδη υπόλοιπο στο λογαριασμό, θα γίνει απλώς μια μικρή ανάληψη, αλλά θα υπάρχει ακόμη υπόλοιπο… Επομένως, όσες περισσότερες καταθέσεις κάνουμε όλοι μας, για παράδειγμα ο καμαρωτός σε ένα πλοίο ή ο περιπτεράς, όταν έρθει η στιγμή ενός λάθους, σε ένα εστιατόριο ας πούμε, θα είναι όλα διαφορετικά και εδώ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο η διαχείριση ενός παραπόνου, με την οποία επίσης θα ασχοληθούμε», δήλωσε χαρακτηριστικά η διευθύντρια του Ινστιτούτου και επεσήμανε σε όλους τους τόνους πως δεν μπορούμε να εφησυχάσουμε, ειδικά τώρα που η τουριστική ανάπτυξη καταγράφεται σε αριθμούς.

ΘΕΤΙΚΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2017 ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
«Τα σημάδια από τις προκρατήσεις φαίνονται πάρα πολύ θετικά, βέβαια είναι πολλοί οι παράγοντες που το επηρεάζουν αυτό, για παράδειγμα όσα συμβαίνουν σε γεωπολιτικό επίπεδο, όμως το πόσοι θα έρθουν, είναι μόνο ένα θέμα. Από ‘κει και πέρα, μεγάλο ζητούμενο είναι το τι θα κάνουμε με αυτούς τους ανθρώπους που θα έρθουν, πως θα τους διαχειριστούμε, πως θα τους συμπεριφερθούμε, τι θα τους προσφέρουμε, τι εμπειρίες και συναισθήματα, αυτά προσπαθούμε να πετύχουμε μέσω της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού», δήλωσε η διευθύντρια Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επαγγελμάτων Λία Ζαμπέτογλου και συνέχισε. «Απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που ασχολούνται ήδη με τον τουρισμό, ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικό είναι να δούμε λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωση των σεμιναρίων, τι ακριβώς αφομοίωσαν. Έτσι λοιπόν, προσεγγίζοντάς τους λέμε: «Ωραία πέρασες , καλά ήταν… Μετά από τρεις μήνες, από τέσσερις, αυτά που έμαθες, μπόρεσες να τα κάνεις κάτι; Βελτίωσαν την εργασιακή σου ζωή; Βελτίωσαν τη διάθεσή σου;» και ευτυχώς, αυτά που ακούμε ως απαντήσεις, είναι ότι «μπόρεσα να διαχειριστώ καλύτερα καταστάσεις και τον εργασιακό μου χώρο, τους υφισταμένους μου, τους προϊσταμένους μου και βελτίωσαν τη διάθεσή μου για εργασία».

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

211 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply