ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το… γάντι ευθυνών στον ΟΣΕ για τις μεγάλες πλημμύρες πετάει τώρα ο “Μορέας”!

0

Μπορεί να μας χωρίζουν ελάχιστες μέρες για τη συμπλήρωση πέντε μηνών από τη φονική κακοκαιρία που έπληξε ιδιαίτερα την Καλαμάτα και πολλές περιοχές της Μεσσηνίας, αφήνοντας πίσω της 3 νεκρούς και ανυπολόγιστες ζημιές, ωστόσο ακόμη πολλές από αυτές δεν έχουν αποκατασταθεί, ενώ ούτε οι πληγέντες στο σύνολό τους έχουν αποκατασταθεί. Πολύς λόγος, είχε γίνει και για τις ευθύνες που αναλογούν σε φορείς και αρχές, με ιδιαίτερα έντονη τη συζήτηση που άνοιξε πολύ νωρίς, για το… μερίδιο του «Μορέα». Η πολυσυζητημένη σύσκεψη με τους υπευθύνους της κοινοπραξίας δεν έγινε ποτέ, ενώ οι ίδιοι εκδήλωσαν την πρόθεση να συνδράμουν οικονομικά κυρίως στην υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων.
Για το θέμα, επιρρίπτοντας ξεκάθαρα ευθύνες στον Μορέα για μέρος των ζημιών που προκλήθηκαν, άφηνε σε έγγραφό του ο ΟΣΕ, στον οποίο η κοινοπραξία, απαντά λεπτομερώς, με τον γενικό της διευθυντή Γιώργος Συριανό, να κάνει λόγο για ανυπόστατες καταγγελίες. Στο έγγραφό του ο ΟΣΕ, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «στη Θουρία καθώς και στην περιοχή πλησίον του ΤΕΙ ο νέος αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα κατασκευάστηκε στα ανάντη της γραμμής σε επίχωμα, και ο τρόπος κατασκευής του λειτούργησε αρνητικά ως προς την απορροή ομβρίων από τα τεχνικά της γραμμής που προϋπήρχαν στο σιδηρόδρομο», ενώ  διατυπώνεται και ο ισχυρισμός ότι τα προϋπάρχοντα τεχνικά της γραμμής πλέον δεν επαρκούν για να στείλουν τους όγκους ομβρίων στους αποδέκτες. Μάλιστα σε άλλο σημείο στο έγγραφο του ΟΣΕ γίνεται λόγος για παρεμβάσεις σε αυτήν την κατεύθυνση που έκανε ο Οργανισμός και για κακοτεχνίες του Μορέα στον εθνικό δρόμο. «Ο ΟΣΕ, προέβαινε και προβαίνει σε καθαρισμούς των εξωχανδάκων της γραμμής για να απορρέουν τα όμβρια. Εάν όμως πλέον συγκεντρώνονται μεγαλύτερες ποσότητες σε αυτούς τους εξωχάνδακες ή εάν τα προϋφιστάμενα τεχνικά του ΟΣΕ αδυνατούν πλέον να εξυπηρετήσουν τις ποσότητες που συσσωρεύονται στα τεχνικά συνεπεία κακοτεχνιών ή σφαλμάτων των υδραυλικών μελετών τρίτων (π.χ. του κατασκευαστή εργολάβου του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα), είναι προφανές ότι δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση ο ΟΣΕ για οποιοδήποτε πλημμυρικό φαινόμενο».

 ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΑ
ΔΕΝ «ΓΕΝΝΑΕΙ» ΝΕΡΑ
Απαντώντας σε αυτές τις αναφορές ο κ. Συριανός, χαρακτηρίζει τον ισχυρισμό περί κακοτεχνιών, εντελώς ανυπόστατο, δίνοντας λεπτομερείς… εξηγήσεις. «Τα έργα του ΜΟΡΕΑ δεν έχουν διαφοροποιήσει την υπάρχουσα δίαιτα απορροής των ομβρίων, είτε στα ανάντη των έργων  είτε στα κατάντη τους. Σε οποιαδήποτε θέση υπήρχε μισγάγγεια, ρέμα κ.λπ. κατασκευάστηκε αντίστοιχα τεχνικό υπερεπαρκούς διατομής για την ακώλυτη διέλευση των υδάτων από ανάντη προς κατάντη, όπως συμβατικά ο ΜΟΡΕΑΣ είχε υποχρέωση», επισημαίνει ο κ. Συριανός και συνεχίζοντας τονίζει πως τα έργα δεν αύξησαν τις παροχές των ομβρίων προς την κατάντη Σιδηροδρομική Γραμμή, καθόσον η διαμορφωθείσα επιφάνεια των οδοστρωμάτων είναι αμελητέα συγκρινόμενη  με την επιφάνεια των λεκανών απορροής της περιοχής. «Ακόμη και στην περίπτωση που θεωρηθεί ότι το σύνολο της επιφάνειας οδοστρώματος ανά θέση συγκεντρώνει ύδατα που επιπρόσθετα επιβαρύνουν, σαν να μην υπήρχαν καθόλου τέτοια ύδατα προ της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου και το σύνολό τους το «έπινε» η γη, η επιφάνεια οδοστρώματος είναι της τάξης του 1% της επιφάνειας λεκάνης απορροής και επομένως η ποσότητα των ομβρίων εντελώς αμελητέα και χωρίς απολύτως καμία πρακτικά επίπτωση. Επομένως το έργο του ΜΟΡΕΑ δεν «γεννάει νερά», και δεν διαταράσσει την υπάρχουσα δίαιτα απορροής ομβρίων», αναφέρει ο γενικός διευθυντής και συνεχίζοντας, εστιάζει στο τμήμα από την περιοχή της Θουρίας  και της Μικρομάνης μέχρι το Ασπρόχωμα. «Τα όποια πλημμυρικά  προβλήματα έχουν παρουσιασθεί στην Σ.Γ. και σε ιδιοκτησίες στο τμήμα αυτό δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τον αυτοκινητόδρομο».

Λεπτομέρειες στη “ΦΩΝΗ” της Τετάρτης

279 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply