ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ευθύνες στον Μορέα για μέρος των ζημιών από την πλημμύρα του Σεπτέμβρη… είδε το υπουργείο υποχρέοντάς τον στην υλοποίηση έργων

0

Το μερίδιο της ευθύνης που τελικά του αναλογεί, απέδωσε η κυβέρνηση στο “Μορέα”,  στην πολυσυζητημένη σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα τελικά στην Αθήνα, μετά τη φονική πλημμύρα της 7ης Σεπτεμβρίου και τις τεράστιες ζημιές που προκλήθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης και του Δήμου γενικότερα. Στη σύσκεψη, τέθηκαν επί τάπητος αρκετά ζητήματα και εν τέλει η κοινοπραξία, που ολοκλήρωσε τον εθνικό δρόμο και τον περιμετρικό, ο οποίος κατά τη φονική πλημμύρα ήταν ακόμη εργοτάξιο, θα πραγματοποιήσει με δικούς της πόρους, εργασίες και μελέτες για σειρά έργων. Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, δεν θέλησε να απαντήσει στο αν αναλογούν ευθύνες τελικά στην εταιρεία, όμως η “εντολή” από το υπουργείο να προβεί στις παραπάνω ενέργειες, πέραν αυτών που αποτελούν συμβατικές της υποχρεώσεις, αποδεικνύει… περίτρανα το γεγονός!

ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΑ ΕΡΓΑ
ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

“Σήμερα συμφωνήσαμε να γίνει αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης, σε έναν σημαντικό βαθμό, όχι βέβαια για ακραία ή ακρότατα φαινόμενα τα οποία δεν μπορεί να αντιμετωπιστούν σε καμία πόλη και σε καμία χώρα”, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος αναφερόμενος στη σύσκεψη και πριν μιλήσει αναλυτικά για τις μελέτες που θα εκπονηθούν και τα έργα που θα μπουν άμεσα σε τροχιά υλοποίησης, στάθηκε στη σημασία του αυτοκινητόδρομου. “Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει στην Καλαμάτα μετά την απελευθέρωσή της, το οποίο άλλαξε ήδη και θα αλλάξει περεταίρω, προοπτικά, τη  μοίρα του τόπου μας! Προφανώς και υπάρχουν κάποιες σκιές οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν και θα αντιμετωπιστούν”, δήλωσε με νόημα ο Παναγιώτης Νίκας που ανέπτυξε ένα – ένα τα έργα, πρωτίστως της αντιπλημμυρικής θωράκισης.

– Παναγίτσα έως Νέδοντας
Για το σημαντικό αυτό έργο αντιπλημμυρικής προστασίας, ο κ. Νίκας είπε πως μέχρι το τέλος του μηνός, θα έχει δοθεί εντολή δημοπράτησης. “Σκοπός του έργου είναι να συγκρατηθεί ένας μεγάλος όγκος νερού, ώστε να μην χρησιμοποιούνται οι αποδέκτες, οι οποίοι έχουν λόγω καταπατήσεων , πάρα πολλά προβλήματα προς τη θάλασσα”, ανέφερε ο κ. Νίκας, ο οποίος εξηγώντας επεσήμανε πως ξεκινούν με μια διατομή αρκετών μέτρων και καταλήγουν στη θάλασσα δύο, ακόμη και μισό μέτρο. “Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που θα φέρει νερά, από την Παναγίτσα και στο ανάντη, μέχρι το Νέδοντα.

– Νοσοκομείο έως Ασπρόχωμα
Και το συγκεκριμένο αντιπλημμυρικό έργο, είναι αρκετά σημαντικό και αν όλα πάνε καλά, θα δοθεί εντολή δημοπράτησής του μέσα στο μήνα. “Με αυτό το μεγάλο έργο, θα λύσουμε τα προβλήματα πλημμυρών στην περιοχή του Νοσοκομείου και του ΤΕΙ, όπου δυστυχώς δημιουργούνται συχνά και είναι και σοβαρά”, επεσήμανε ο κ. Νίκας, ο οποίος επεσήμανε πως μόνο τα δύο αυτά έργα, είναι προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε πως από την επόμενη εβδομάδα που αναμένεται να βελτιωθεί ο καιρός, θα ξεκινήσουν οι εργασίες και του μεγάλοι έργου από τη Θουρία έως το Νοσοκομείο.

– Ελαφογκέρμι – Δράκου – Σωτήρος- Γλαύκου έως διάβαση Αθηνών
Το τρίτο και εξίσου σπουδαίο έργο, αφορά σε μια περιοχή  του Δήμου Καλαμάτας, κοντά στο κέντρο, η οποία επλήγη ιδιαίτερα! “Είναι ένα έργο σε μια περιοχή που έχει χτιστεί άναρχα και όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, πληρώνουμε… την εκτός σχεδίου δόμηση”, ανέφερε ο δήμαρχος τονίζοντας πως οι μηχανικοί του Μορέα θα το μελετήσουν στο σύνολό του, καθώς η κατασκευή του, υπάρχει σύμφωνα με τις υποσχέσεις, πολύ σοβαρή πιθανότητα να μελετηθεί!”

-Ρέμα Καλαμίτσι
Στο συγκεκριμένο σημείο, αξίζει να σημειωθεί πως θα κατασκευαστεί ένας αγωγός 80 περίπου μέτρων, ο οποίος θα συνδεθεί με ον υπάρχοντα οχετό.

-Αρφαρά και Πήδημα
Όσον αφορά στις συγκεκριμένες περιοχές, οι οποίες επλήγησαν πάρα πολύ, τελευταία… πηγαινοέρχεται το μπαλάκι των ευθυνών από τον ΟΣΕ στον Μορεά και αντίστροφα. Μιλώντας για το έργο και αναφερόμενος στα όσα εκτυλίχθησαν στη διάρκεια το σύσκεψης, ο δήμαρχος επεσήμανε πως τα τεχνικά της σιδηροδρομικής γραμμής δεν έχουν βελτιωθεί από την εποχή του Τρικούπη. “Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν αλλάξει πολύ τα δεδομένα, έχουν χτιστεί σπίτια, έχουν ασφαλτοστρωθεί δρόμοι, έχουν πέσει τσιμέντα, αλλά η βελτίωση της απορροής από τη σιδηροδρομική γραμμή, δεν βελτιωθεί”, δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμάτας, ο οποίος στη συνέχεια στάθηκε στα ζητήματα της προσβασιμότητας που απασχόλησαν τη σύσκεψη. Όπως είπε ο κ. Νίακς, είναι παρά πολλοί οι πολίτες που διαμαρτύρονται, πως ύστερα από την ολοκλήρωση του δρόμου δεν πηγαίνουν εύκολα στο σπίτι τους.

ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΑΤΑΣ
Για τα Αρφαρά, όπου υπάρχει κάποιο ζήτημα για ιδιοκτησίες, θα γίνει έλεγχος, για τη Θουρία στη γέφυρα της Μιρκομάνης, θα γίνει παρέμβαση, για το Καλάμι στη γέφυρα, επίσης θα εκπονηθεί μελέτη, ενώ αρνητικό είναι το υπουργείο για τα Μιχαλέικα, με τον δήμαρχο να επισημαίνει πως είναι θέμα και κόστους – οφέλους.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως θα γίνει επαναρύθμιση σηματοδοτών στην Λακωνικής και τροποποίηση του σχεδίου ώστε να πληρωθούν τα 180τμ στην περιοχή της οδού Μαρία Κάλλας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ
ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΡΕΑ
Ιδιαίτερη είναι η βαρύτητα που δίνεται και στις απαράιτητες ασφαλτοστρώσεις, με συνεργεία του Μορέα, να βρίσκονται για 6 μήνες στην Καλαμάτα και να ξεκινούν από τη Θουρία έως την Άνθεια. “Στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία εποπτεύεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, γινόταν αναφορά ότι αυτός ο δρόμος θα επιβαρυνθεί από τα φορτηγά που πήγαιναν προς τον Κοκκινόβραχο για αδρανή υλικά, όπως και έγινε. Αυτά τα 5χιλ. θα ασφαλτοστρωθούν, ενώ θα ασφαλτοστρωθεί από τον Μορέα, όπως έχει συμφωνηθεί και ο δρόμος από την οδό Σπάρτης, μέχρι τη γέφυρα, ο οποίος έχει επίσης, καταπονηθεί από τα φορτηγά που μετέφεραν αδρανή και άλλα υλικά, για την κατασκευή της γέφυρας”, ανέφερε ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος επεσήμανε πως θα ασφαλτοστρωθεί και ο δρόμος 200 περίπου μέτρων που οδεύει προς τον σκουπιδότοπο των Γιαννιτσανίκων.
Στη σύσκεψη, που διήρκεσε περισσότερο από δύο ώρες, συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιώργος Δέδες, ο διευθυντής Γιάννης Καρνέσης και υπηρεσιακοί παράγοντες, από τον Μορέα ο γενικός διευθυντής της Κοινοπραξίας Γιώργος Συριανός και από τον Δήμο, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης, ο πρόεδρος ΔΕΥΑΚ Γιάννης Καμβισίδης και οι διευθυντές -των αρμοδίων υπηρεσιών, μηχανικοί κ. Τζαμουράνης και Μπαζιωτόπουλος.

122 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply