ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χαμένη χρονιά για τα υδροπλάνα και την κρουαζιέρα φέτος με τη Μεσσηνία να περιμένει “καλύτερες ημέρες” από το 2019!

0

Τη στιγμή που όλοι σχεδόν στην Ελλάδα παραδέχονται πως η μοναδική ίσως διέξοδος για έξοδο της χώρας, από την παρατεταμένη κρίση είναι ο τουρισμός, χαρακτηρίζοντάς τον ως βαριά βιομηχανία, η ίδια η κυβέρνηση, βάζει… φρένο σε μια σπουδαία προοπτική, καθυστερώντας την πραγματική ανάπτυξη! Ο λόγος για τη δημιουργία υδατοδρομίων η οποία ούτε φέτος το καλοκαίρι, θα αποτελεί γεγονός.
Το γεγονός αυτό καυτηριάζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, της μιας από τις δύο μόλις εταιρείες οι οποίες προβαίνουν στις αδειοδοτήσεις υδατροδρομίων και στη δημιουργία σχετικών εγκαταστάσεων,  Νικόλας Χαραλάμπους. Ο κ. Χαραλάμπους, διερωτάται γιατί το υπουργείο Μεταφορών δεν προχωράει τις διαδικασίες με το νομοσχέδιο που πρωτοεμφάνισε αρχές Αυγούστου το 2016, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «αν μέχρι την ερχόμενη τουριστική σεζόν δεν έχει αδειοδοτηθεί ικανοποιητικός αριθμός υδατοδρομίων που να εξασφαλίζει στις εταιρείες βιωσιμότητα, υδροπλάνα δεν θα έρθουν στην Ελλάδα». Η εταιρεία αυτή, έχει αναλάβει τη σύνταξη και υποβολή φακέλου για το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ η δεύτερη από τις δύο συνολικά εταιρείες, αξίζει να σημειωθεί πως είναι τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια».

ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Η μεσσηνιακή πρωτεύουσα ποντάρει στη δημιουργία του υδατοδρομίου, καθώς οι συνδέσεις σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο και την προοπτική που ανοίγεται για το 2019 στην κρουαζιέρα, θα δώσουν μεγάλη δυναμική στο νομό και πολλαπλά οικονομικά και όχι μόνο οφέλη, όπως δήλωσε μιλώντας στη «Φ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χάρης Βγενής. «Ο δικός μας φάκελος, που κατατέθηκε πριν από ακριβώς έναν χρόνο, είναι 25ος σε σειρά κατάταξης και ο 1ος σε επίπεδο Περιφέρειας Πελοποννήσου», εξήγησε ο κ. Βγενής, ο οποίος δήλωσε πως η εξέλιξη αυτή θα δώσει μια ιδιαίτερη δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη όλης της Μεσσηνίας και ειδικά της Καλαμάτας. «Πρέπει οπωσδήπτε να κατατεθεί άμεσα το Νομοσχέδιο αυτό, το οποίο ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με τη διαχείριση των υδατοδρομίων, απεγκλωβίζοντας όλα τα λιμάνια από την εκπόνηση Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με αποτέλεσμα να κερδίζουμε χρόνο. Στη δική μας περίπτωση το θέμα της διαχείρισης είναι ξεκάθαρο, καθώς αυτή θα ανήκει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο», δήλωσε ο κ. Βγενής.

xarhs-l
Η αρχή έχει γίνει με τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών για τα οποία ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας ξεκίνησε την αδειοδοτική διαδικασία από το 2012 και έλαβε πρόσφατα άδειες λειτουργίας. Η καθυστέρηση δηλαδή, κράτησε… πέντε χρόνια, ενώ ακόμη δεν έχει γίνει τίποτε καθώς δύο – τρία  υδατοδρόμια δεν συνιστούν δίκτυο και προφανώς δεν είναι ικανοποιητικός αριθμός για να δραστηριοποιηθεί κάποια εταιρεία υδροπλάνων εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητά της. Η  τάχιστη αδειοδότηση μεγαλύτερου αριθμού υδατοδρομίων ώστε να είναι δυνατόν να δημιουργηθεί δίκτυο, κρίνεται επιτακτική όπως δηλώνει ο κ. Βγενής, ο οποίος εύστοχα συνδυάζει το γεγονός με τις πολλές αεροπορικές συνδέσεις, την ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου και τη λειτουργία Home Port το 2019, καθώς αυτή η χρονιά μπορεί να είναι δύσκολη για την κρουαζιέρα λόγω των παγκόσμιων συνθηκών και ειδικά των τρομοκρατικών επιθέσεων στην Τουρκία, όμως τα νέα για τη συνέχεια είναι κάτι περισσότερο από ευχάριστα.

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΦΕΤΙΝΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΤΟ
2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
«Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον Πυθαγόρα Νάγο, αντιπρόεδρο Πωλήσεων της Celestyal Cruises, Κυπριακών συμφερόντων, μου είπε πως είμαστε στα πλάνα της εταιρείας για το 2019, καθώς ο σχεδιασμός της κρουαζιέρας, προγραμματίζεται δύο χρόνια νωρίτερα. Ανέλυσα το σχεδιασμό που έχουμε κάνει ήδη και την πρόθεσή μας να είμαστε Home Port, κάτι που ευτυχώς είδε πολύ θετικά», δήλωσε ο κ. Βγενής, εξηγώντας πως αν όλα πάνε καλά, λόγω και των υποδομών, τα κρουαζιερόπλοια της εν λόγω εταιρείας θα παραμένουν δύο μέρες στο λιμάνι της Καλαμάτας απ’ όπου και θα επιβιβάζονται οι επιβάτες. Προφανώς, αν έχει «ξεκολλήσει» το θέμα της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, τα υδροπλάνα θα διαδραματίσουν τον δικό τους ιδιαίτερο ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

185 Συνολικές προβολές, 2 Σήμερα

Leave a Reply