ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

H NASA ανακάλυψε κοντινό ηλιακό σύστημα με επτά πλανήτες που μπορεί να έχουν ζωή (VIDEO)

0

Ένα ηλιακό σύστημα  με επτά ζεστούς πλανήτες, οι οποίοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ζωή εντόπισαν οι ερευνητές της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA). Το ηλιακό σύστημα, η ελπίδα της ανθρωπότητας στην αναζήτηση μιας εξωγήινης μορφής ζωής, απέχει 39 έτη φωτός από τον πλανήτη μας.

Οι επιστήμονες της NASA, σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσαν για την ανακάλυψή τους, έκαναν λόγο για ένα «ιδανικό εργαστήριο» και το καταλληλότερο μέρος στον Γαλαξία μας για να αναζητηθεί ζωή.
«Τώρα πια έχουμε επτά πλανήτες που μοιάζουν με τη Γη και θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να διευρύνουμε της γνώσεις μας. Ναι υπάρχει πιθανότητα να βρούμε νερό και ζωή. Ακόμη όμως και αν δεν βρούμε κάτι τέτοιο τα όσα θα ανακαλύψουμε θα έχουν παρά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον», σημείωσαν υπογραμμίζοντας πως το ηλιακό σύστημα θα αποτελέσει στο εξής τον κατ’ εξοχήν στόχο του υπό κατασκευή νέου διαστημικού τηλεσκοπίου της «Τζέημς Γουέμπ».

Στο εν λόγω ηλιακό σύστημα εντοπίστηκε ο μεγαλύτερος αριθμός πλανητών με μέγεθος παρόμοιο της Γης που έχει εντοπιστεί ποτέ, αλλά ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος αριθμός πλανητών που θα μπορούσαν να έχουν νερό και άρα ζωή.

Στο κέντρο του ηλιακού συστήματος βρίσκεται ένας ερυθρός νάνος στον οποίο έχει δοθεί η ονομασία Trappist-1. Πρόκειται για ένα άστρο με μέγεθος μόλις 8% του Ήλιου μας και με φωτεινότητα μόλις στο 0,05% της φωτεινότητάς του. Από τους επτά πλανήτες (Trappist-1b, c, d, e, f, g και h), οι έξι βρίσκονται στη ζώνη που θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή, δηλαδή έχουν θερμοκρασίες που κυμαίνονται από μηδέν έως 100 βαθμούς Κελσίου.

Το μέγεθός, η μάζα και η πυκνότητα και των επτά πλανητών είναι παρόμοια με της Γης, ενώ ολοκληρώνουν μια πλήρη περιστροφή γύρω από το Trappist-1 (το γήινο έτος) σε μιάμιση έως 13 γήινες ημέρες. Όπως γίνεται κατανοητό βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο άστρο τους σε σχέση με τη Γη. Ωστόσο οι θερμοκρασίες τους δεν είναι τόσο υψηλές καθώς το άστρο «Trappist-1» είναι ένας πολύ ψυχρός ερυθρός νάνος και εκπέμπει πολύ λιγότερη ακτινοβολία από τον Ήλιο μας.

Πηγή: tvxs.gr , nasa.gov