ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στα… ύψη η επιθετική συμπεριφορά των παιδιών στην Ελλάδα της κρίσης

0

Η κατάσταση χρόνο με το χρόνο γίνεται πιο επικίνδυνη και γι’ αυτό, γονείς και εκπαιδευτικοί, φροντίζουν να ενημερώνονται ώστε να βοηθήσουν όσο γίνεται στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Στην κατεύθυνση αυτή, ήταν και η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, στη διάρκεια της οποίας η ψυχολόγος, συντονίστρια, εκπαιδεύτρια Σχολών Γονέων και σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού Γιώτα Παπαγεωργίου, ανέλυσε τις πτυχές ενός από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι δάσκαλοι με τα παιδιά αλλά και ενός από τα μεγαλύτερα μυστήρια όσον αφορά στην ψυχολογία τους.

ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
«Η επιθετικότητα ενός παιδιού μπορεί να εκδηλωθεί λεκτικά (ύβρεις) ή φυσικά (εκδήλωση βίας, καταστροφή αντικειμένων) και συνήθως ξεκινά από πολύ μικρή ηλικία», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Παπαγεωργίου η οποία εξήγησε γιατί το παιδί συμπεριφέρεται έτσι». ekdhlosh-sxoleioΈνα παιδί με το να βρίζει, να χτυπά και με το να θέλει να προκαλέσει πόνο σε κάποιον άλλο, εξωτερικεύει το θυμό και τα αρνητικά συναισθήματά του για κάτι. Μια αιτία αυτού του είδους της συμπεριφοράς μπορεί να είναι η ιδιοσυγκρασία του, για παράδειγμα υπάρχουν παιδιά που γεννιούνται με κάποια χαρακτηριστικά προσωπικότητας τα οποία μπορεί να κάνουν την συμπεριφορά τους πιο επιθετική. Μπορεί να είναι «δύσκολο παιδί» και να παρουσιάζει έλλειψη προσαρμοστικότητας, αρνητική και εριστική διάθεση. Επίσης, ένας λόγος μπορεί να είναι η μη φυσιολογική ανάπτυξη. Αν για παράδειγμα έχει αργήσει να μιλήσει ή να περπατήσει, λόγω του ότι δεν μπορεί να εκφραστεί με άλλο τρόπο είναι πιθανό να εκδηλώνει αυτή την αδυναμία μέσω της επιθετικότητας. Επιπρόσθετα το περιβάλλον και τα ερεθίσματα που λαμβάνει από αυτό είναι εξίσου σημαντικά. Ένα διαζύγιο, μια μετακόμιση, η απώλεια ενός μέλους, ή μια οποιαδήποτε αλλαγή που δεν παρέχει ασφάλεια μπορεί να δημιουργήσει μη φυσιολογική αντίδραση. Τέλος ο κοινωνικός αποκλεισμός του παιδιού στο σχολείο από τους φίλους του είναι κάτι που του δημιουργεί ταραχή και επηρεάζει την συμπεριφορά του», τόνισε η κα Παπαγεωργίου, η οποία εστίασε στο αν είναι φυσιολογική ή όχι μια τέτοια συμπεριφορά.

 

ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ
ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΕΙΔΙΚΟΣ
«Η επιθετικότητα στα παιδιά είναι φυσιολογική μέχρι την ηλικία των δυόμιση χρονών. Αυτό συμβαίνει γιατί μέχρι αυτή την ηλικία συνήθως δεν μπορούν να μιλήσουν και επικοινωνούν μέσω της επιθετικότητας», ανέφερε η ψυχολόγος η οποία επεσήμανε πως η κατάσταση αυτή αντιμετωπίζεται με σωστή διαπαιδαγώγηση, η οποία αποτελεί θεμέλιο λίθο. «Το παιδί χρειάζεται να μαθαίνει κανόνες και να γνωρίζει πού είναι τα όρια. Ακόμη, είναι αναγκαίο να έχει πρόγραμμα καθώς και να εκτονώνεται με διάφορες δραστηριότητες. Εξίσου σημαντικό, είναι οι γονείς να έχουν κοινή γραμμή διαπαιδαγώγησης για να μην μπερδεύουν το παιδί και να του δημιουργούν λάθος πρότυπα. papageorgioyΔεν θα πρέπει να κρίνουν μόνο αρνητικά τις πράξεις του γιατί η έλλειψη ενθάρρυνσης και αυτοπεποίθησης που πηγάζει από την αρνητική κριτική οδηγεί σε επιθετικότητα ενώ θα πρέπει επίσης να το ακούνε, τονώνοντας έτσι την αυτοπεποίθηση του και δείχνοντάς του ότι το υπολογίζουν. Τέλος, καλό θα είναι να δίνουν σημασία ακόμα και σε πράγματα που τους φαίνονται ασήμαντα καθώς για το παιδί μπορεί να είναι κάτι σημαντικό», είπε απευθυνόμενη σε γονείς και εκπαιδευτικούς η ψυχολόγος Γιώτα Παπαγεωργίου, η οποία έδωσε και το… στίγμα για την προσφυγή σε ειδικό. «Μια επιθετική συμπεριφορά μπορεί να αποτελέσει λόγο ανησυχίας όταν εκδηλώνεται με συνέχεια, είναι έντονη και συστηματική. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα πρέπει να δοθεί, επίσης, αν οι γονείς έχουν ακούσει παρατηρήσεις και από τρίτους όπως για παράδειγμα από την δασκάλα του παιδιού. Η άμεση πρόληψη προλαμβάνει την δημιουργία χρόνιων προβλημάτων οπότε είναι καλό να δράσει κανείς άμεσα», δήλωσε καταληκτικά η Γιώτα Παπαγεωργίου.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

260 Συνολικές προβολές, 4 Σήμερα

Leave a Reply