ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη δίνει την ευκαιρία κατασκευής νέων ναυταθλητικών εγκαταστάσεων …προκαλεί όμως ανάμεικτα συναισθήματα!

0

● ΥΠΟΘΕΣΗ: ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ …ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΙΙΣΤΑΝΤΑΙ!
● ΒΓΕΝΗΣ: «ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ»
● ΤΣΑΜΗΣ: «ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΝΑΥΤΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ… ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΡΕΑΛΙΣΜΟ»

ΕΝΑ καίριο θέμα που απασχολεί τον κόσμο της μεσσηνιακής ιστιοπλοΐας τον τελευταίο καιρό είναι το Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης και η ένταξη και δημιουργία μέσω αυτού ενός νέου ναυταθλητικού κέντρου που θα συστεγάσει τους δυο ομίλους ΝΑΣΚ «Αίολο» και ΝΟΚ «Ο Ποσειδών» που ασχολούνται με τα θαλάσσια αθλήματα σε επίπεδο πρωταθλητισμού αλλά και αναπτυξιακά. Αυτό βεβαίως συνεπάγεται το γκρέμισμα και απομάκρυνση των υπαρχόντων πρόχειρων και μη εγκαταστάσεων που βρίσκονται χρόνια τώρα στον προλιμένα της πόλης. Οι απόψεις επί του θέματος, ωστόσο, διίστανται!
Τα μαντάτα αυτά δεν έλαχαν τις ίδιας αποδοχής από τους ανθρώπους των δυο ομίλων που οι μεν εκφράζουν φόβους για την κατάρρευση ενός οικοδομήματος που χρόνια τώρα στέκεται όρθιο και αποτελεί το «σπίτι» του Ν.Ο.Κ. και οι δε καλοδέχονται την μοναδική αυτή ευκαιρία τόσο για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των ιδίων των Συλλόγων, όσο και για την ευκαιρία δημιουργίας ενός νέου μεγαλύτερου «σπιτιού» για όλο τον ναυταθλητισμό, που παράλληλα ανοίγει διάπλατα τις «πόρτες» διεύρυνσης του επιπέδου δράσεων και οργανώσεων βοηθώντας παράλληλα στην εξάπλωση της φήμης της μεσσηνιακής πρωτεύουσας ως ένα σύγχρονο ναυταθλητικό κέντρο!
Διευκρινίζεται ότι σε όλα ανωτέρω δεν αναφέρεται ο τρίτος σύλλογος της πόλης, ο Ι.Ο.Ν.Ε., καθότι ήδη διαθέτει εγκαταστάσεις στην περιοχή της Μαρίνας, οι οποίες εδώ και χρόνια του έχουν παραχωρηθεί από το Δήμο Καλαμάτας άνευ χρονικού περιορισμού.
Η «Φ» σας παρουσιάζει σήμερα τις απόψεις των Ν.Ο.Κ. και «Αιόλου», καθώς πρόκειται για ένα μείζον θέμα που αφορά σε ένα νευραλγικό κομμάτι του αθλητισμού της νεολαίας μας και συνάμα του αθλητικού τουρισμού της πόλης, που όλοι γνωρίζουν πως παρέχει πολλαπλά οφέλη.

Βγενής: «Μοναδική
ευκαιρία να δρομολογηθούν
ναυταθλητικές εγκαταστάσεις»

Ως τη μοναδική ευκαιρία να δρομολογηθούν ναυταθλητικές εγκαταστάσεις, ένα ναυταθλητικό κέντρο, χαρακτήρισε το εν λόγω πρόγραμμα ο πρόεδρος του Αιόλου Χάρης Βγενής ο οποίος με δηλώσεις του στη «Φ» αναφέρθηκε στις προτάσεις και σκέψεις του Συλλόγου, οι οποίες όπως τόνισε αφορούν και μόνον τον «Αίολο» και τις ανάγκες του: bgenhs-limeniko-tameio-aiolos«Οι απόψεις του Αιόλου όσον αφορά στις ναυταθλητικές εγκαταστάσεις τους είναι ότι η πόλη μας χρειάζεται σύγχρονες ναυταθλητικές εγκαταστάσεις και όσον αφορά το σωματείο μας, συντασσόμεθα πλήρως με τις απόψεις του Δήμου Καλαμάτας, οι οποίες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση έτσι ώστε η πόλη να αποκτήσει μέσω και ναυταθλητισμού ένα ισχυρό όπλο ανάπτυξης. Καθότι, όπως έχει αποδειχθεί από τις πολύ πετυχημένες διοργανώσεις τις οποίες πραγματοποιήσαμε τα τελευταία χρόνια σε συνεργασία με τον Ν.Ο.Κ., λόγω της φύσεως των αθλημάτων της θάλασσας έχουμε πάρα πολλούς επισκέπτες στην πόλη για μεγάλο χρονικό διάστημα, πάνω των 2-3 ημερών έως και βδομάδα, με πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τη λειτουργία αυτής.
Ο μεσσηνιακός κόλπος θεωρείται από τους ιστιοπλόους ένας από τους καλύτερους στίβους για ιστιοπλοΐα, καθότι είναι περίκλειστος χωρίς έντονα θαλάσσια ρεύματα και με συγκεκριμένες συνθήκες ανέμου (διεύθυνση, ένταση).
Το μόνο που υπολείπεται για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε μέχρι και διεθνείς διοργανώσεις είναι η υποδομή στη στεριά, η οποία περιλαμβάνει όλα αυτά που αναφέρουμε στην μελέτη που έχει κάνει ο Σύλλογός μας. Τονίζω ότι, εμείς αναφερόμαστε στις ανάγκες του Σωματείου μας έτσι ώστε να μπορέσουμε αυτό το έργο, το οποίου παράγουμε εδώ και 35 χρόνια με τις τόσες εκατοντάδες αθλητές και τόσες εκατοντάδες αποφοίτους σχολών, να το πολλαπλασιάσουμε επ’ ωφελεία της πόλης.»

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΑΣΚ «ΑΙΟΛΟΣ»
«Σε απάντηση του εγγράφου σας σχετικά με την επικαιροποίηση του προγραμματικού σχεδίου (master plan) του λιμένα της Καλαμάτας σας γνωρίζουμε τις απόψεις μας επί των ερωτημάτων σας.aiolos-egkatastaseis-2
1) Γενικές απόψεις για τον λιμένα.
Ως γνωστόν το λιμάνι είναι στο κέντρο του παραλιακού μετώπου της πόλης μας που διαθέτει φυσικό κάλλος και ομορφιά, βρίσκεται πολύ κοντά σε αεροδρόμιο και συνδέεται με την πρωτεύουσα και κατ’ επέκταση με όλη την Ελλάδα με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, πρέπει ως επί το πλείστον να έχει χαρακτήρα τουριστικό και φιλοξενίας κρουαζιερόπλοιων, θαλαμηγών, τουριστικών ιστιοπλοϊκών σκαφών και να συμβάλει με την λειτουργία του στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Σοβαρό ρόλο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού θα παίξει η δημιουργία στον προλιμένα (στον χώρο που ήδη λειτουργούν οι ναυτικοί σύλλογοι) σύγχρονου ναυταθλητικού κέντρου που θα βοηθήσει εκτός από τουριστικά, αθλητικά και οικονομικά την πόλη.
Στην αγωνιστική ιστιοπλοΐα η πόλη της Καλαμάτας που βρίσκεται στην κορυφή του Μεσσηνιακού κόλπου έχει την δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο σε όλα τα θαλάσσια σπορ και κυρίως στην ιστιοπλοΐα. Διαθέτει ασφαλή θάλασσα, αμφιθεατρικό στίβο με καλούς και σταθερούς ανέμους και είναι σημείο ιστιοπλοϊκής αναφοράς για την Νότιο Ελλάδα.
Ταυτόχρονα με όλα αυτά τα μοναδικά πλεονεκτήματα μπορεί να καταστεί Διεθνές Ιστιοπλοϊκό Κέντρο για μεγάλες διοργανώσεις καθώς και κέντρο φιλοξενίας και προετοιμασίας εθνικών και άλλων ομάδων βορείων χωρών κατά την διάρκεια του χειμώνα.
Πέρα από το αγωνιστικό σκέλος η ιστιοπλοΐα αποτελεί σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα με προσφορά θέσεων εργασίας και διακίνηση σημαντικών ποσών χάρη στην ανάπτυξη συναφών δραστηριοτήτων όπως την τεχνική υποστήριξη, την επισκευή και συντήρηση των σκαφών το επαγγελματικό γιώτινγκ κλπ.
Το λιμάνι πρέπει να είναι ταυτόχρονα και ήπιας εμπορικής εκμετάλλευσης προς εξυπηρέτηση του εμπορίου και της περιοχής.
2) Προβλήματα και δυσλειτουργίες στον ναυταθλητισμό και επίλυση.
Βασικό πρόβλημα στην λειτουργία του ναυταθλητισμού είναι η απουσία σύγχρονου ναυταθλητικού κέντρου που θα βοηθήσει στην επίλυση των παρακάτω προβλημάτων:
α) οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις διαθέτουν πολύ μικρό χώρο για αποθήκευση σκαφών και φύλαξη υλικού και ανύπαρκτους σχεδόν χώρους για την εξυπηρέτηση των αναγκών των αθλητών και των μελών.
β) πολύ μικρό οριοθετημένο κατάλληλο υπαίθριο χώρο για την προετοιμασία των αθλητών και την εναπόθεση των σκαφών πριν την είσοδο τους στην θάλασσα.
γ) κατά τους θερινούς μήνες κινδύνους ατυχήματος από τους κατά περιόδους κολυμβητές που δεν υπολογίζουν την κυκλοφορία σκαφών (μηχανοκίνητος ή ιστιοφόρων) σε περιοχή που εκ του νόμου απαγορεύεται η κολύμβηση.
3) Προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας του λιμένα και ανάπτυξης του ναυταθλητισμού.
α) ολοκλήρωση του Ανατολικού μόλου (μέχρι το τετράγωνο) για την προστασία του προλιμένα.
β) κατασκευή κρηπιδώματος που θα ενώνει τον μόλο του Πανελληνίου με τον προς τα Ανατολικά μικρό μόλο του παλαιού κολυμβητηρίου ώστε να δημιουργηθεί κατάλληλος χώρος για την κατασκευή ναυταθλητικού κέντρου.
γ) εσωτερικά του Ανατολικού μόλου (όταν ολοκληρωθεί) δημιουργία προβλητών (πιθανώς πλωτών) για τον ελλιμενισμό μικρών σκαφών προς αποσυμφόρηση του κυρίως λιμένα και κατασκευή ράμπας για την ανέλκυση ή καθέλκυση των σκαφών.
δ) κατασκευή βαθμίδας δυτικά και εφαπτόμενη του μόλου του Πανελληνίου (υπάρχει ήδη η θεμέλιος υποδομή) από το ύψος του παλιρροιογράφου μέχρι το πράσινο φανάρι πλάτους 2,5 περίπου μέτρων και ύψους ενός περίπου μέτρου από την στάθμη της θάλασσας ώστε να εξασφαλιστεί το σχετικό βάθος για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών (ιστιοφόρα, γιώτ κλπ). Επί της βαθμίδας πρέπει να υπάρχουν οι υποδομές εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών
Ευχαριστούμε πολύ για την δυνατότητα που μας δώσατε να αναπτύξουμε τις απόψεις μας και σας επισυνάπτουμε σε ηλεκτρονική μορφή τις απόψεις που είχαμε καταθέσει και προ εξαμήνου στον κύριο δήμαρχο Καλαμάτας.»
Η ανωτέρω επιστολή εστάλη από τον Ν.Α.Σ. Καλαμάτας «Ο Αίολος» προς τον ανάδοχο σύμπραξη εκπόνησης τεχνικής μελέτης (MASTER PLAN) του Λιμένα Καλαμάτας, ενώ κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών, τη Γενική Δ/νση Συγκοινωνιακών Υποδομών, τη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών και το Τμήμα σχεδιασμού προγραμματισμού και μελετών.

Τσάμης: «Να γκρεμίσουμε έναν ναυτικό όμιλο
δεν είναι προϋπόθεση… δεν έχει να κάνει
με συναισθηματισμό αλλά με ρεαλισμό»

Επιφυλάξεις και φόβους διακατέχουν τους ανθρώπους του Ναυτικού Ομίλου Καλαμάτας που στην περίπτωση που γκρεμιστεί το κτίριο ανησυχούν πως δεν θα αντικατασταθεί και με αυτές τις σκέψεις αντιδρούν αρνητικά στην κατεδάφιση του κτιρίου αντιπροτείνοντας βελτιώσεις στο ήδη υπάρχον. Για τις ανησυχίες του ΝΟΚ μιλά σήμερα στη «Φ» ο έφορος του τμήματος Χρήστος Τσάμης:tsamhs-xrhstos
«Αναμφισβήτητα είναι ένα μεγάλο έργο ! Ποιος δεν θέλει μια ναυταθλητική εγκατάσταση μεγάλου βεληνεκούς;!
Αυτή τη στιγμή ο ΝΟΚ έχει ναυταθλητικές εγκαταστάσεις που θα ζήλευαν μεγάλα σωματεία όλης της χώρας. Σε μέγεθος, οι εγκαταστάσεις υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ομίλου, αυτό που λείπει είναι η αναβάθμιση. Δεν έχουμε ούτε παράγκες, ούτε ξελόντζες που λέει ο δήμαρχος, έχουμε ντουβάρια! Αυτό που είπαμε από την πρώτη στιγμή σε όλους τους εμπλεκόμενους είναι πως μας λείπει η αναβάθμιση που πραγματικά μπορεί να μετατρέψει το κτίριο σε στολίδι.
Δεν θεωρώ πως βασική προϋπόθεση για να γίνει ο «Αίολος» είναι να γκρεμιστεί το κτίριο του ΝΟΚ. Ο «Αίολος» μπορεί να γίνει ανεξάρτητα» εξήγησε και συνέχισε: «Το σχέδιο που υπάρχει αναφέρεται σε ένα κτίριο χωρισμένο στη μέση, κάτι που δεν μπορεί να γίνει διότι άλλη είναι η δυναμική του ενός και του άλλου συλλόγου. Δεν μπορεί να χωρίσει στη μέση ένα οικόπεδο, διότι υπάρχει και ένας τρίτος όμιλος, ο ΙΟΝΕ. Δεν μπορεί ο ΝΟΚ να περιορίσει το χώρο του σε σχέση με αυτό που ήδη υπάρχει, αν υπήρχε μια προοπτική στον ίδιο χώρο να χτίσουμε κάτι άλλο μεγαλύτερο ή μια εγγύηση χρονικού ορίου παράδοσης του έργου, καθώς η νέα εγκατάσταση είναι μικρότερη, η οποία παρεμπίπτοντος δεν μας έχουν διευκρινίσει τι θα είναι τελικά, τότε θα μιλούσαμε σε άλλη βάση» είπε και συνέχισε: «Υπάρχει μια ασάφεια και μια προχειρότητα. Αν διαβάσετε όλο το πακέτο, περιλαμβάνει αναπλάσεις σε όλο το ιστορικό κέντρο! Δεν έχει βρεθεί κανείς ακόμη να μας εξηγήσει τι σημαίνει ναυταθλητικές εγκαταστάσεις, αμέσως αμέσως δείχνει την προχειρότητα και την ασάφεια κι όταν βλέπεις αυτά αν μη τι άλλο πρέπει να αμυνθείς!
Αλλά να γκρεμίσουμε έναν Ναυτικό Όμιλο δεν είναι προϋπόθεση και δεν έχει να κάνει με τον συναισθηματισμό αλλά με ρεαλισμό! Ο ΝΟΚ έχει εγκαταστάσεις εννοείται ότι θέλουν αναβάθμιση οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις. Άμα γκρεμιστούν, προσωπικά, θεωρώ ότι δεν θα ξαναγίνουν! Γιατί στην Ελλάδα ότι γκρεμίζεται και ειδικά στον αιγιαλό δεν ξαναφτιάχνεται γιατί θα φυτρώσουν πόσες υπηρεσίες και άλλοι πόσοι κάτοικοι και δεν θα γίνει τίποτε! Θα μας πείτε οπισθοδρομικούς, αλλά αυτό είναι η πραγματικότητα!
Επαναλαμβάνω πως δεν πρέπει να είναι προϋπόθεση να γκρεμιστεί ο ΝΟΚ για να φτιαχτούν εγκαταστάσεις για τον Αίολο. Δεν έχουμε αντίρρηση να φτιαχτεί ο Αίολος, αλλά δεν πρέπει να είναι υπό αυτή την προϋπόθεση, διότι υπάρχει ανασφάλεια του τι θα γίνει!»
Μεταξύ σοβαρού και αστείου ο κ. Τσάμης αναφέρθηκε στα καμένα φώτα στο «χιλιόμετρο» χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα: «Εδώ και δυο μήνες έχουν καεί τα φώτα στο «χιλιόμετρο» και δεν έχουν αλλάξει ακόμη τις λάμπες… πως θα αλλάξουν τις ναυταθλητικές εγκαταστάσεις;!!!»nok-ktirio
Εν τέλει, σε όλα τα ανωτέρω εξαιρετικά σημαντικό είναι το ερώτημα που τίθεται ως προς ποιες θα είναι τελικά οι δεσμεύσεις του Δήμου απέναντι σε ένα τόσο μεγαλόπνοο έργο ναυταθλητισμού, αλλά και οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα χρησιμοποιηθούν για την διασφάλιση της ταχείας ολοκλήρωσης του έργου…
Να αναφέρουμε επίσης πως ολοκληρώθηκε προ ημερών η διαδικασία υποβολής προτάσεων και απόψεων εκ μέρους των πολιτών και των φορέων για το εν λόγω πρόγραμμα και τα αρμόδια στελέχη του Δήμου ξεκίνησαν την επεξεργασία τους.

Σ.Τριάντου

730 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply