ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στο Μαξίμου η κρίσιμη σύσκεψη για τα σκουπίδια της Πελοποννήσου σήμερα μέσω πολιτικής τρικυμίας!

0

Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται το ζήτημα της υπογραφής της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα όσον αφορά στο μεγάλο έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, το οποίο έχει κυριολεκτικά περάσει από… χίλια κύματα! Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Φ» σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με τη συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, εκπροσώπων της Περιφέρειας και της εταιρείας «ΤΕΡΝΑ».
Χαρακτηριστική, των όσων «τρικυμιωδών» εξελίξεων έχουν μέχρι στιγμής καταγραφεί, ήταν η  επίκαιρη επερώτηση 10 βουλευτών της Ν.Δ., προεξάρχοντος του πρ. πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και όλων των βουλευτών της Πελοποννήσου, σε μια προσπάθεια πολιτικού αδειάσματος του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, με το ζήτημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, να χρησιμοποιείται ως… φόντο στο ξεκαθάρισμα εσωκομματικών λογαριασμών στην Αρκαδία! Στην επερώτηση που έφερε τον χαρακτηριστικό τίτλο «άλυτο το πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο», μεταξύ πολλών άλλων, γινόταν λόγος για καθυστερήσεις, αδράνεια και υπερβολικό κόστος.
Η προσπάθεια αυτή ωστόσο, δεν απέδωσε καρπούς με τα στελέχη της παράταξης Τατούλη, κάτι περισσότερο από ενωμένους και τους… γαλάζιους δημάρχους να τάσσονται στο πλευρό της Περιφέρειας υπέρ του έργου, υπενθυμίζοντας όλοι πως η ΝΔ το 2013 ήταν εκείνη που πανηγύριζε για τη συγκεκριμένη λύση!
Η εξέλιξη αυτή πλέον, δημιουργεί το… πολιτικό παράδοξο, η ΝΔ να τάσσεται απέναντι από τον Πέτρο Τατούλη υιοθετώντας τα επιχειρήματα οργανωμένων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να παίρνει… ρόλο ΝΔ, μπαίνοντας στο «κοστούμι» του πρώην κυβερνώντος κόμματος και στηρίζοντας τη ΣΔΙΤ που προέκυψε από το διαγωνισμό.
Σήμερα λοιπόν, αναμένεται να ξεκαθαρίσουν όλα και να ανοίξει ο δρόμος της υλοποίησης, επιτέλους, του μεγάλου αυτού έργου που θα λύσει ένα πρόβλημα πολλών ετών, καθώς προβλέπεται να ανάβει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της ΣΔΙΤ.
Παρόντες, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της «Φ», θα είναι ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης, ο οποίος είναι υπεύθυνος της διυπουργικής επιτροπής για το συγκεκριμένο θέμα, ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης και η αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου και εκπρόσωποι της εταιρείας, με την ελπίδα σύντομα η σύμβαση να υπογραφεί. Άλλωστε τα προβλήματα είναι πάρα πολλά σε όλους τους νόμους.

 

«ΝΑΙ» ΣΤΗ ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΘΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ… ΑΠΕΙΛΗ ΤΗΣ ΜΑΡΑΘΟΛΑΚΚΑΣ!

Έντονος παραμένει ο προβληματισμός και στο Δήμο Καλαμάτας όσον αφορά στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, με το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα να στηρίζει την πρόταση της Περιφέρειας για το έργο μέσω ΣΔΙΤ, κάτι που έκανε και στην πρόσφατη κόντρα που ξέσπασε ύστερα από επερώτηση για το θέμα, 10 βουλευτών της ΝΔ.
Άλλωστε και στην Καλαμάτα, τα προβλήματα είναι έντονα, με ένα από τα πλέον σημαντικά να ακούει στο όνομα «Μαραθόλακκα» και στο μείζον ζήτημα των υπολειμμάτων, για τη διαχείριση των οποίων δεν υπάρχει ακόμη λύση . «Το «αγκάθι» της διαχείρισης είναι το υπόλειμμα, καθώς είναι το μόνο δυστυχώς, το οποίο δεν μπορούμε να διαχειριστούμε, παρά τις προσπάθειες που έχουμε καταβάλλει», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος, ο οποίος υπενθύμισε πως έχει σταλεί υπόλειμμα σε βιομηχανίες και πως έγινε μια προσπάθεια προμήθειας μηχανήματος από τη Γερμανία ενός press container το οποίο θα το έκαιγε, όμως τελικά αυτό, είχε τεράστιο κόστος. «Από τις αρχές του 2015 που απαγορεύσαμε στον εργολάβο να διώχνει το υπόλειμμά, αυτό συσσωρεύεται στη Μαραθόλακκα.

Στην πρόσφατη αποκατάσταση του ΧΑΔΑ της Μαραθόλακκας, βρέθηκαν 24.000 κυβικά υπολείμματος επιπλέον κι έτσι, τροποποιήθηκε η μελέτη και όλα αυτά συμπεριλήφθηκαν σε αυτή», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος που μίλησε για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνει ο Δήμος. «Κάνουμε προσπάθειες εκβραχισμού και δημιουργίας νέων χώρων, με κάποιους να έχουν ήδη δημιουργηθεί καθώς πρόσφατα παραλάβαμε άλλα 800 τμ, ενώ ολοκληρώνεται και η διαδικασία παραλαβής ακόμη 1,5 στρέμματος για να αποθηκεύουμε, όμως αυτό δε λύνει το πρόβλημα», δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ο οποίος επεσήμαινε πως γι’ αυτό και ο Δήμος Καλαμάτας, είναι υπέρ της κεντρική διαχείρισης, «αφού είναι η μόνη που μπορεί να δώσει άμεσα αποτελέσματα, έχει καλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δυστυχώς, δεν έχουμε εναλλακτική λύση. Ο κ. Βασιλόπουλος, επίσης, στάθηκε και στον ικανοποιητικό και καλοσυντηρημένο, όπως το χαρακτήρισε, στόλο οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου, «Καθημερινά στη διεύθυνση καθαριότητας και ανακύκλωσης, επιχειρούν 8 απορριμματοφόρα, 3 με 4 απορριμματοφόρα ανακύκλωσης, 3 με 4 φορτηγά, 2 σάρωθρα, 1 gcb κι ένας φορτωτής. Δεδομένου ότι η τελευταία αγορά σε απορριμματοφόρα πραγματοποιήθηκε το 2008 και το παλιότερο όχημά μας είναι το 1998, προβήκαμε πρόσφατα στην αγορά μέσω χρονομίσθωσης, διάρκειας 5 ετών, ενός απορριμματοφόρου 16 κυβικών τύπου πρέσας κι ενός ακόμη που διαθέτει γερανό κι έτσι μπορούμε να συλλέγουμε τους υπόγειους κάδους, μαζί με τους συμβατικούς και 1 σάρωθρο 4 κυβικών, στα οποία πρέπει να προστεθούν κι εκείνα που πρόσφατα έγινε ανακατασκευή. Έτσι, μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του Δήμου, να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στους δημότες μας και κυρίως να διατηρήσουμε την πόλη καθαρή και ελκυστική για τους χιλιάδες επισκέπτες», δήλωσε ο κ. Βασιλόπουλος, ο οποίος καταληκτικά στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας σταθμού μεταφόρτωσης, που θα συμβάλλει αρκετά από την πλευρά του, στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου

139 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply