ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σοκ στην πασχαλινή αγορά της Καλαμάτας που δέχτηκε καίριο πλήγμα από super markets και μεγάλες αλυσίδες

0

Δραματική είναι η κατάσταση στην αγορά της Καλαμάτας, με τους καταναλωτές σε ανέχεια, να περνούν το Πάσχα φτωχικά, καθώς αγοράζουν μόλις τα άκρως απαραίτητα και αυτά με δυσκολία, όπως δηλώνουν στη «Φ» επαγγελματίες απ’ όλους τους κλάδους.
Αυτό επίσης που κυριαρχεί και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, καθώς η μειωμένη αγοραστική δυνατότητα και η πτώση της κίνησης, στην Ελλάδα της κρίσης δεν αποτελεί πια είδηση, αλλά γεγονός, είναι οι επιπτώσεις της λειτουργίας των super markets και ο περιορισμένος ίσως, έλεγχος σε αυτά, όσον αφορά στις τιμές προϊόντων κρέατος κυρίως. Κάθε άλλο παρά τυχαία άλλωστε, ήταν η πρόσφατη απόφαση για απόσυρση από την αγορά γερμανικής αλυσίδας, κοτόπουλου που κρίθηκε επικίνδυνο! kreata Οι κρεοπώλες της Μεσσηνίας, είναι σε απόγνωση και όσοι δραστηριοποιούνται στην Κεντρική Αγορά της Καλαμάτας, ζητούν να ληφθούν άμεσα μέτρα.«Δεν έχει δουλειά φέτος και κυρίως η ζημιά έγινε από τα super markets, τα οποία πωλούν πάρα πολύ φθηνά και είναι αμφιβόλου ποιότητος κρέατα», δήλωσε ο Κώστας Παναγιωτόπουλος, ο οποίος φέτος παρατήρησε κίνηση μειωμένη στο κατάστημά του 50% σε σχέση με πέρυσι.kostas-panagiotopoylos «Δεν ξέρω κι εγώ τι να πω.. Αυτοί βέβαια δε χάνουν τίποτε, αν ήταν δικά τους τα κεφάλαια και ήθελαν να πληρώσουν τον παραγωγό, ίσως έπρατταν αλλιώς! Το μόνο που τους νοιάζει, είναι να πάρουν τα χρήματα και να φύγουν, όμως το πρόβλημα, είναι πως την πληρώνουμε εμείς οι μικροί», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι καταναλωτές αγόρασαν μόνο εντόσθια, και τα απαραίτητα για τη μαγειρίτσα, λίγα κομμάτι κρέατος και ελάχιστοι, ολόκληρο αρνί για τη σούβλα.  Στην ίδια κατεύθυνση και οι δηλώσεις της Βασιλικής Μάλαμα από το κρεοπωλείο Κατσίρα. «Η κίνηση όπως βλέπετε, δεν κορυφώθηκε όπως περιμέναμε  και ελπίζουμε σήμερα τελευταία ημέρα κάτι να γίνει, καθώς χθες η Μεγάλη Παρασκευή ήταν κυριολεκτικά μαύρη ημέρα και για την αγορά», επεσήμανε η κα Μάλαμα, η οποία στάθηκε με περισσότερες λεπτομέρειες στην «πληγή» των super markets. «Έχουμε μεγάλο πόλεμο από τα super markets καθώς στα κρεοπωλεία πλέον, έρχονται οι περισσότεροι καταναλωτές,  όταν τελειώσουν εκεί τα κρέατα, όμως το θέμα είναι από πού  έρχονται αυτά τα κρέατα! Από πού έχουν αγοράσει αυτοί αλήθεια; Γιατί ποιος παραγωγός μπορεί να έχει πουλήσει με 3 ή 2 ευρώ, αφού τόσο πρέπει να αγοράσεις, για να πουλήσεις 5 ευρώ το κιλό το αρνί! Δεν θα πρέπει να έχεις κι εσύ ένα ποσοστό κέρδους, έτσι δεν είναι; vasilikh-malamaΜόνο ο ΦΠΑ είναι 13%, δεν πρέπει να βγάλεις κι εσύ κάτι, δεν έχεις έξοδα; Ένα κατσίκι για να σφαχτεί, πρέπει να βγάλεις 10 παραστατικά, να το πάρεις από τον παραγωγό, να το πας στα σφαγεία,  εκεί, δεν πρέπει να βγάλουν και αυτοί που τα εκμεταλλεύονται;  Όλοι δεν πρέπει να ζήσουμε και δυστυχώς, το… σύστημα αυτό, «υποστηρίζεται» από το κράτος γιατί έχουν κόψει μισθούς και συντάξεις και ο κόσμος δεν έχει λεφτά, οπότε δεν μιλούν για αυτή τη… φτήνια, προκειμένου ο καταναλωτής να αγοράσει, γι’ αυτό δε λένε την αλήθεια», δήλωσε η κα Μάλαμα και συνέχισε. «Μπορεί να έρχονται με καράβια όπως κάτι λαθρομετανάστες και να τα βαφτίζουμε για παράδειγμα κατσίκια Νάξου! Πόσο κατσίκια να έχει πια και η Νάξος. Εγώ επειδή είμαι από μεγάλη κτηνοτροφική οικογένεια, ξέρω τι κόπο έχει και τι περνάει ο πατέρας μου! Με το κρύο, με το χιόνι, Χριστούγεννα, Πάσχα, πρέπει να πάει στα ζώα του! Δεν πρέπει να ζήσει αυτός ο άνθρωπος; Πρέπει! Εμείς στη Μεσσηνία, δόξα τω Θεώ έχουμε παραγωγή και κατσίκια και αρνάκια που φτάνουν, τώρα από εκεί και πέρα…», ανέφερε καταληκτικά η Βασιλική Μάλαμα, με το Νίκο Μπατάγια που επίσης δραστηριοποιείται στην Αγορά, να καυτηριάζει από την πλευρά του το γεγονός!  nikos-mpatagias«Εμείς εξυπηρετήσαμε όσους είχαν κάνει παραγγελίες, όμως δυστυχώς, όντως η πτώση είναι μεγάλη στον καιρό της κρίσης. Το super market κάνει τη δουλειά του, εμείς υποστηρίζουμε τον τοπικό παραγωγό και τα σφαγεία Καλαμάτας, όπου δεν έχουμε δει κανέναν από τα super markets εκεί ή στους ντόπιους παραγωγούς να απευθύνονται και να ψωνίζουν! Δεν ξέρουμε από πού είναι αυτά τα κρέατα, πάντως στη Μεσσηνία, κανένας παραγωγός δε δίνει σε super market», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπατάγιας, ενώ αντίστοιχη ήταν και η δήλωση ενός νέου παραγωγού στην Αγορά της πόλης.

 

ΣΟΒΑΡΕΣ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣΤΩΝ SUPER
MARKETS ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ
«Ο κόσμος βγαίνει και ψωνίζει τα απαραίτητα για τις ημέρες και κυρίως για τη μαγειρίτσα και το πασχαλινό τραπέζι, αγοράζοντας περισσότερο, μαρούλια, μυρωδικά και κάποια ακόμη χορταρικά. Παίρνουν πραγματικά, τα άκρως απαραίτητα γιατί η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους και όχι μόνο για εμάς που πουλάμε, αλλά και για τους καταναλωτές! Προσπαθούμε όλοι μας, να περάσουν οι γιορτές, όσο πιο οικονομικά μπορούμε λόγω της κρίσης», δήλωσε ο Δημήτρης Δρούγας, ο οποίος επεσήμανε πως «κάθε πέρσι και καλύτερα», τονίζοντας  πως το εορταστικό τραπέζι θα είναι φτωχά… πλούσιο! «Το super market είναι για όλους η εύκολη λύση, καθώς σε ένα σημείο τα βρίσκεις όλα, όμως το θέμα της ποιότητας είναι άλλο! Για παράδειγμα, σε ένα ντόπιο κρεοπωλείο θα βρεις ντόπια κρέατα και αν όχι ντόπια, ελληνικά! Το φθηνό το κρέας είναι εισαγωγής! Όταν όμως ο άλλος, έχει την οικονομική δυσκολία να πάρει το καλύτερο κρέας, σίγουρα θα απευθυνθεί εκεί! Ως προς τα λαχανικά τώρα, ας ξέρουν οι καταναλωτές ένα απλό πράγμα! Εμείς, βγάζουμε τα λαχανικά που πουλάμε στην αγορά, την προηγούμενη ημέρα και την επόμενη ημέρα είναι τη λαϊκή! Ένας δηλαδή που θα μαγειρέψει σήμερα το μεσημέρι, θα ξέρει πως το σπανάκι του, έφυγε από το χωράφι χθες το πρωί! dhmhtrhs-drougasΑυτός που θα πάρει  από το souper market, πότε έχει φύγει από το χωράφι και τι είδους καλλιέργεια είναι η μαζική, από άποψη ποιότητας! Επίσης, όταν ένα προϊόν είναι μαζικής καλλιέργειας, δεν μπορεί να έχει την προσοχή που δίνουμε εμείς οι ντόπιοι παραγωγοί στις μικρές ιδιοκτησίες! Όταν ο άλλος καλλιεργεί δύο, πέντε ή δέκα στρέμματα, δεν είναι το ίδιο με αυτό που καλλιεργεί 300 και 400 μηχανική καλλιέργεια! Όταν υπάρχουν περιοχές, όπου το σπανάκι το σπέρνουν με μηχανή και το βγάζουν με μηχανή και δεν το βλέπει ο άνθρωπος πέρα από τη λαϊκή, τι φροντίδα έχει, καλλιεργητική και τι ποιότητα έχει αυτό το τρόφιμο σε σχέση με το δικό μας; Γευστικά το καταλαβαίνει κανείς, οπτικά όμως δεν είναι εφικτό», δήλωσε ο κ. Δρούγας ο οποίος κάλεσε τους καταναλωτές να αποκτήσουν συνείδηση και να ξέρουν τι στηρίζουν κάθε φορά! « Όταν ψωνίζει από τη λαϊκή, ξέρει πως στηρίζει ντόπιους παραγωγούς! Με τη σειρά μας, εμείς θα στηρίξουμε άλλες επιχειρήσεις εδώ! Όταν αυτός που έχει τ κατάστημα με παπούτσια πάει στο souper market να ψωνίζει τα είδη του, εγώ γιατί να πάω στο μαγαζί το να ψωνίσω παπούτσια», διερωτήθηκε με νόημα, δίνοντας την ουσιαστική διάσταση της αλυσίδας….

 

ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ SUPER MARKETS ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ
ΚΡΕΟΠΩΛΕΣ 
ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΎΣ
Αντίστοιχα άσχημη, είναι η κατάσταση όσον αφορά στους μικρομεσαίους επαγγελματίες, οι οποίοι αντιμετώπισαν φέτος πολύ σοβαρά προβλήματα καθώς η κίνηση δεν ήταν η αναμενομένη για Πάσχα. «Η κίνηση είναι ικανοποιητική, μόνο αν συγκριθεί με το προηγούμενο διάστημα οπότε και η κατάσταση ήταν πραγματικά δραματική», δήλωσε η ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείων ενδυμάτων Μαργαρίτα Μαθιοπούλου, η οποία αναφέρθηκε λεπτομερώς, στη μεγάλη πληγή των ξένων, μεγάλων αλυσίδων. «Οι καταναλωτές πρέπει να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα, προκειμένου να μη φύγουμε σιγά – σιγά όλοι από την Ελλάδα και να αρχίσουν να ξανασκέφτονται που δίνουν τα χρήματά τους», επεσήμανε η κα Μαθιοπούλου, η οποία ξεκαθάρισε ένα… μύθο, αυτόν που θέλει τις ξένες αλυσίδες να έχουν πιο οικονομικά προϊόντα. «Τα ελληνικά ρούχα, είναι πιο φθηνά και πολύ πιο κομψά και περιποιημένα, αφού οι τιμές μας είναι ανταγωνιστικές», επεσήμανε και κάλεσε τους καταναλωτές, να κάνουν πρώτα έρευνα αγοράς!
ΠΑΣΧΑ ΧΩΡΙΣ ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ, ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ
ΚΑΙ ΛΑΜΠΡΟΚΟΥΛΟΥΡΑ, ΔΕ… ΓΙΝΕΤΑΙ
Το Πάσχα όμως, εκτός από λάμψη και δώρα, προϋποθέτει ένα γευστικό – παραδοσιακό τραπέζι, από το οποίο δε θα λείπουν όχι μόνο τα φρέσκα λαχανικά και το καλό κρέας, αλλά ο άρτος της λαμπρής, το τσουρέκι, τα κουλούρια! Ικανοποιητική για τα δεδομένα της εποχής, είναι η κίνηση και στα αρτοποιεία, όπως δήλωσε μιλώντας στη «Φ» ο Πέτρος Ανδροβιτσανέας, εκπρόσωπος ενός από τους πλέον παραδοσιακούς φούρνους της Καλαμάτας, γνωστός κυρίως για τα λαλάγγια του!  petros-androbitsaneas«Οι εποχές, σίγουρα έχουν αλλάξει, αφού δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο η κίνηση ειδικά τις γιορτές στο κατάστημά μας, είναι ικανοποιητική και ευχαριστώ πολύ τους καταναλωτές που χρόνια τώρα μας προτιμούν και μας στηρίζουν, τηρώντας, μέσα από τα προϊόντα μας, τις παραδόσεις», δήλωσε ο Πέτρος Ανδροβιτσανέας, ο οποίος μέσα από την καρδιά του, ευχαρίστησε έναν άνθρωπο που δεν είναι πια ανάμεσά μας, τον αείμνηστο πατέρα του, ο οποίος πρόλαβε και… άφησε το μυστικό της επιτυχίας του, που ακούει στο όνομα «λαλάγγι Ανδροβιτσανέα» και όχι μόνο φυσικά. «Πράγματι, το χαρακτηριστικότερο όλων είναι το λαλάγγι το μυστικό για την επιτυχία του οποίου, ήταν και παραμένει και από εμάς, η μεγάλη αγάπη! Έτσι, κατάφερε να το τελειοποιήσει και να το κάνει σήμα κατατεθέν για την Καλαμάτα, τη Μεσσηνία και ολόκληρη την Πελοπόννησο», ανέφερε ο Πέτρος Ανδροβιτσανέας, ο οποίος μίλησε και για τα υπόλοιπα προϊόντα που αυτές τις εορταστικές ημέρες και όχι μόνο, προτιμούν οι καταναλωτές.

 

«Τα βασικά μας προϊόντα στηρίζονται στη Μάνη, με την οποία είμαστε στενά συνδεδεμένοι, καθώς καταγόμαστε από ‘κει», επεσήμανε ο κ. Ανδροβιτσανέας και συνέχισε. «Βγάζουμε παραδοσιακά Μανιάτικα κουλούρια, κουλουράκια και παξιμαδάκια λαδιού, προζυμένια κουλούρια κανέλας και όχι μόνο, ενώ με αφορμή το Πάσχα, δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στα τσουρέκια, τη λαμπροκουλούρα και φυσικά το λαλάγγι που είναι το βασικό μας προϊόν και… συντηρεί τα πάντα», τόνισε καταληκτικά ο Πέτρος Ανδροβιτσανέας που ευχαρίστησε τους καταναλωτές και τους συνεργάτες του, ευχόμενος σε όλους υγεία, τύχη και να ξεπεράσουμε όσο πιο ανώδυνα την κρίση!

 

1,002 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply