ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το φετινό Πάσχα δεν… ανάστησε την αγορά, με τον εμπορικό κόσμο σε απόγνωση!

0

Η κίνηση στη Μεσσηνία μπορεί να ήταν αυξημένη τις ημέρες του Πάσχα και μέχρι και χθες, ωστόσο η αύξηση αυτή, δεν μεταφράστηκε σε έσοδα, τουλάχιστον για τα εμπορικά καταστήματα, αφού οι καταναλωτές περιορίστηκαν στα άκρως απαραίτητα, λόγω της ύφεσης που έχει εδραιωθεί στη χώρα. korkidisΧαρακτηριστικές άλλωστε είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλη Κορκίδη, ο οποίος επεσήμανε πως «το «δώρο» του Πάσχα και ο τουρισμός, έφεραν έσοδα στην πασχαλινή αγορά αλλά δεν έφεραν την «ανάστασή» της». Στην ίδια κατεύθυνση και οι δηλώσεις της προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας Λίλιαν Ψηλάκη, η οποία κάνοντας μια πρώτη αποτίμηση της κίνησης της αγοράς το Πάσχα, έκανε λόγο για πτώση 10% σε σχέση με πέρυσι, τονίζοντας πως κάθε φέτος και χειρότερα! «Δυστυχώς, οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε για τα απαραίτητα, καθώς θέτουν προτεραιότητες, περιορίζοντας ακόμη και όσα αφορούν στο καθημερινό τραπέζι», επεσήμανε η κα Ψηλάκη, η οποία εναπόθεσε τις τελευταίες ελπίδες του κλάδου στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου, αν και αυτές, δημιουργούν πρόβλημα όσον αφορά στα έσοδα που είναι περιορισμένα λόγω του χαμηλού ποσοστού κέρδους. psilakhΑξίζει δε να σημειωθεί, πως σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, το «νεκρό» διάστημα από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα είναι αρκετό για να εντείνει την ύφεση που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2016, αλλά και να μεταβάλει το στόχο για ανάπτυξη 2,7%, σε αύξηση του ΑΕΠ μεταξύ 0,5% και 1,5%, ανάλογα με το πότε θα κλείσει οριστικά η αξιολόγηση.
Από την αρχή του έτους, ο κύκλος και ο όγκος εργασιών στο ελληνικό εμπόριο κινείται πτωτικά σε πολλούς υποκλάδους του λιανικού και χονδρικού εμπορίου.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η
ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ
ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Η μείωση του τζίρου στα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού υπολογίζεται σε 9%-10%, στα πολυκαταστήματα 8-9%, στα καταστήματα ηλεκτρικών, επίπλων και οικιακού εξοπλισμού 5-6%, στα καταστήματα καλλυντικών και φαρμακευτικών 3%-4%. Στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης μετά τις εκπτώσεις η κίνηση χαρακτηρίζεται υποτονική με τους καταναλωτές αδιάφορους και τη μείωση να ξεπερνά το 10%.
Οι πίνακες μεταβολών στους τζίρους του Απριλίου σε βασικούς υποκλάδους του λιανικού εμπορίου, δείχνει τον γενικό δείκτη κύκλου εργασιών στο -32% από το 2009 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρξε ούτε φέτος, κάποια ένδειξη ότι τον Απρίλιο του 2017 θα μπορούσε κάτι να αλλάξει προς το καλύτερο για το λιανικό εμπόριο.

ΜΕΙΩΣΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ
ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Η ετήσια μείωση του τζίρου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, που περιλαμβάνει και την περίοδο του Πάσχα, εκτιμάται μεταξύ 4%-5% σε σύγκριση με το 2016, που σημαίνει ότι οι απώλειες στις πωλήσεις της πασχαλινής αγοράς φέτος, υπολογίζονται σε περίπου 130 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.

 

128 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply