ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αναβάθμιση των ΤΕΙ σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας και ζητεί προτάσεις των προέδρων

0

Σχέδιο για την αναβάθμιση των ΤΕΙ επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας ανέφερε χθες ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.

Ζήτησε μάλιστα από τους προέδρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να του αποστείλουν τα κριτήρια με βάση τα οποία θα κριθεί ποια τμήματα των ΤΕΙ θα μπορούν να δίνουν διδακτορικά.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο υπουργός είπε ότι οι λεπτομέρειες του σχεδίου αναμένεται να ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου για τη δημιουργία διετών δομών φοίτησης μέσα στα ΤΕΙ για τους απόφοιτους των επαγγελματικών λυκείων, προκειμένου να μπορούν να παίρνουν επαγγελματική πιστοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

“Τα ΤΕΙ είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Άρα, εμείς στοχεύουμε σ’ έναν ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας. Στην τελευταία συνεδρίαση που είχαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ τους παρακάλεσα να μας στείλουν επισήμως ποια θα είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία θα κρίνουμε κάποια τμήματα να μπορούν να δίνουν διδακτορικά μόνα τους”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Όπως είπε, πρόκειται για “ένα σωστό αίτημα των συναδέλφων των ΤΕΙ, γιατί έχουμε κάποια εξαιρετικά τμήματα, που δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα πανεπιστημιακά τμήματα”.

Σε ό,τι αφορά τα σχέδια για τους αποφοίτους ΕΠΑΛ, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: “Σκεφτόμαστε και επεξεργαζόμαστε – και θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες τέλος Ιουνίου – να δημιουργήσουμε μέσα στα ΤΕΙ διετείς δομές, στις οποίες θα μπορούν να πηγαίνουν οι απόφοιτοι των επαγγελματικών λυκείων και να παίρνουν επαγγελματική πιστοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Άρα, τα παιδιά όταν τελειώνουν τα ΕΠΑΛ, αν έχουν πάρει απολυτήριο με τη βάση, θα μπαίνουν σ’ αυτές τις δομές, οι οποίες θα είναι πια μέσα στα ΤΕΙ, άρα κάτω από τη σκέπη ενός θεσμού που είναι ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα και θα πηγαίνουν για δύο χρόνια, στο τέλος των οποίων θα παίρνουν μία επαγγελματική πιστοποίηση από τα ΤΕΙ, που θα είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών”.

Ερωτηθείς, τέλος, αν υπάρχει προοπτική για ένα νέο σχέδιο “Αθηνά”, ο κ. Γαβρόγλου το απέκλεισε κατηγορηματικά: “Μακριά από εμάς. Το σχέδιο “Αθηνά” δεν είχε καμία σχέση με συγχωνεύσεις με κάποια ορθολογικά κριτήρια. Μας διέλυσε το σύμπαν. Δεν συζητάμε αυτό με κανέναν τρόπο”.

ΟΙ 8 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα, όπως είχε δημοσιεύσει η «Φ», η Σύνοδος των προέδρων είχε καταλήξει σε 8 θεματικές ενότητες που τέθηκαν υπόψιν της ηγεσίας του υπουργείου, που παρίστατο δια γενικού γραμματέα κ. Παντή στις εργασίες της Συνόδου. Οι 8 θεματικές ενότητες είναι:

  1. Η αποτελεσματική διαχείριση των ερευνητικών και αναπτυξιακών Έργων από τα ιδρύματα με βάση την ανάλυση των στελεχών της Ειδικής Διαχειριστικής Αρχής και του ΙΚΥ που συμμετείχαν με ειδικές εισηγήσεις,
  2. Το Νέο νομικό πλαίσιο ΕΛΚΕ (Ειδικών Λογαριασμών) και οι δυσκολίες που έχει προκαλέσει η εφαρμογή του στην υλοποίηση και αποπληρωμή των έργωνεξετάστηκε σε ειδικές συνεδρίες από στελέχη των ΕΛΚΕ των ΤΕΙ και των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΠΕΘ.
  3. Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης αλλά και οι δυνατότητες ανάπτυξης των ιδίων εσόδωνμε βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο από τα ίδια τα ιδρύματα.
  4. Η θεσμική λειτουργία των ιδρυμάτων υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου στοιχεία του οποίου η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα πρόσφατα.
  5. Η ποιότητα στην εκπαίδευση όπως αυτή αναλύθηκε από στελέχη της ΑΔΙΠ.

6.Ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης με επίκεντρο την εισήγηση του γενικού γραμματέα της EURASΗE (Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών).

7.Οι Μεταπτυχιακές Σπουδές υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου το οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα και εστάλη με ειδική επιστολή και στην Σύνοδο.

Το θέμα αυτό απασχόλησε ιδιαίτερα τη Σύνοδο,που υιοθέτησε την άποψη ότι ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα πρέπει να περιέχει βασικές αρχές και κατευθύνσεις και όχι διατάξεις κανονιστικού πλαισίου και οριζόντιες ρυθμίσεις, που περιορίζουν το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ και παρεμβαίνουν στη φυσιογνωμία και το στρατηγικό σχεδιασμό του κάθε Ιδρύματος.

Σε κάθε περίπτωση η Σύνοδος επεξεργάστηκε πρόταση για τις μεταπτυχιακές σπουδές  την οποία θα καταθέσει άμεσα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας – πράγμα που ζητήθηκε και από τον ίδιο τον υπουργό. Η πρόταση αυτή διαμορφώνεται με κύριο γνώμονα τη διευκόλυνση της συμμετοχής των οικονομικά αδύναμων πολιτών (κυρίως των πρόσφατα αποφοίτων), αλλά και βασικές κατευθυντήριες γραμμές που δεν περιορίζουν το αυτοδιοίκητο και την φυσιογνωμία των Ιδρυμάτων.

  1. Ο Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου το οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα και εστάλη με ειδική επιστολή και στην Σύνοδο.

ΩΡΙΜΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑΣ  

Επίσης στο πλαίσιο του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης τέθηκε από τη Σύνοδο, ενώπιον του Γ.Γ. του ΥΠΠΕΘ, ως ώριμο πλέον το σημαντικό θέμα της μετονομασίας των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, ονομασία που περιγράφει αυτό που είναι ΤΩΡΑ τα Ιδρύματα του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα. Η ακαδημαϊκή υπόσταση των Ιδρυμάτων μας έχει καταστήσει πλέον την ονομασία «ΤΕΙ» παρωχημένη.

Στην ίδια θεματική τέθηκε το θέμα του τρίτου κύκλου σπουδών με το εξής σκεπτικό:

  • Ο τρίτος κύκλος σπουδών παγκοσμίως δεν συσχετίζεται με την ονομασία των ΑΕΙ και μάλιστα απαγορευτικά, όπως γίνεται στη χώρα μας για τον τεχνολογικό τομέα των ΑΕΙ.
  • Η εκπόνηση και η απονομή Διδακτορικών είναι θέμα ακαδημαϊκής «αξίας» του κάθε εμπλεκόμενου Τμήματος και των καθηγητών που τα απαρτίζουν.
  • Η πάγια θέση της Συνόδου είναι: Αξιολόγηση με ενιαία κριτήρια για όλα τα Τμήματα όλων των ΑΕΙ, που να πιστοποιεί την «ακαδημαϊκή ικανότητα» τους να απονέμουνΔιδακτορικά.
  • Με αυτές τις προϋποθέσεις, πολλά Τμήματα ΤΕΙ θα έπρεπε ΗΔΗ να απονέμουν Διδακτορικά.

383 Συνολικές προβολές, 2 Σήμερα

Leave a Reply