ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με όχημα τα έργα η «πρόβα» του Γιώργου Δέδε για την Περιφέρεια!

0

dedes-panel

Για μικρά και μεγάλα «θαύματα» έκανε λόγο μιλώντας για τα έργα που ολοκλήρωσε η κυβέρνηση, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσε στο υπουργείο, το ypodomes.com και το metaforespress.gr, σε μια ομιλία – πρόβα για τις περιφερειακές εκλογές, τις οποίες φέρεται να διεκδικήσει απέναντι στον Πέτρο Τατούλη. Ο κ. Δέδες ήταν άλλωστε και πάλι υποψήφιος και παραιτήθηκε όταν ανέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Υποδομών, με τα… ηνία του Συνδυασμού να αναλαμβάνει ο μεσσήνιος Παναγιώτης Αλευράς. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ο κ. Δέδες, θα είναι ο εκλεκτός του ΣΥΡΙΖΑ -αυτή τη φορά- για τη θέση του υποψηφίου περιφερειάρχη Πελοποννήσου! Έτσι, στην ομιλία του, στάθηκε σε αρκετά σημεία, επικριτικά στις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ αναφέρθηκε και στα χρήματα που έχουν διατεθεί για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής, έχουν διατεθεί 7 δις ευρώ για τους 5 αυτοκινητοδρόμους που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται και ήδη λειτουργούν, ενώ από το βήμα του 1ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών, με θέμα «Προοπτικές Ανάπτυξης», ο κ. Δέδες, έκανε και τον πρώτο απολογισμό των έργων αυτών και ειδικότερα της Ολυμπίας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, της Ιονίας Οδού, της Ε65 και του Μορέα.

ΠΗΡΑΜΕ ΒΑΛΤΩΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, επεσήμανε πως η κυβέρνηση το 2015, παρέλαβε βαλτωμένα έργα και απαντώντας στις επικρίσεις για ελάχιστες δημοπρασίες, σημείωσε πως «πολλές δημοπρασίες κατά το παρελθόν σήμαναν και έργα που δεν εκτελέστηκαν», ενώ αναγνώρισε την ανάγκη να στραφούμε ως χώρα σε νέα μοντέλα χρηματοδότησης για τη νέα γενιά έργων μέσω μόχλευσης πόρων από την ιδιωτική οικονομία, της ΕΤΕΠ ή των ΣΔΙΤ δεδομένου και ότι το ΕΣΠΑ «μικραίνει» σημαντικά, όπως χαρακτηριστικά είπε.

Ο Γιώργος Δέδες, τόνισε επίσης, πως ήδη από το 1999 υπήρξαν οι πρώτες παροτρύνσεις για την υπογραφή έργων παραχώρησης στους κύριους οδικούς άξονες της χώρας που είχαν ως αποτέλεσμα την υπογραφή 6 συμβάσεων. «Η αργή ωρίμανση των έργων, οι υπερβολικές καθυστερήσεις των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων καθώς και άλλες τεχνικές προκλήσεις οδήγησαν την εκκίνησή τους, να συμπέσει χρονικά με την έναρξη της οικονομικής κρίσης», επεσήμανε και στάθηκε στην αναδιάρθρωση των 4 από τις 5 συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους, με εξαίρεση τον Μορέα, είχε αδιαμφισβήτητα πολύ σοβαρές συνέπειες, όπως χαρακτηριστικά είπε. Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, καθώς αυξήθηκε η οικονομική συμμετοχή του δημοσίου στα έργα, το κατασκευαστικό αντικείμενο περιορίστηκε, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού η οποία δεν έφτασε ποτέ στην Αρχαία Ολυμπία, και η ολοκλήρωση των δρόμων καθυστέρησε ακόμα περισσότερο δημιουργώντας λειτουργικά και χρηματοδοτικά προβλήματα.
Ο γενικός γραμματέας δήλωσε υπερήφανος για τους χειρισμούς του υπουργείου εφόσον εκτός από την πολυπόθητη επανεκκίνηση των βαλτωμένων έργων επιτεύχθηκαν και συμφέρουσες, για το δημόσιο, οικονομικές συμφωνίες με τους παραχωρησιούχους, κάνοντας λόγο όπως προαναφέραμε για… θαύματα.

ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΚΡΑ ΘΑΥΜΑΤΑ…

«Συντελέστηκαν πολλά μικρά θαύματα με την συμβολή της γενικής γραμματείας Υποδομών ώστε να επιτευχθεί έγκαιρα ο εθνικός στόχος της παράδοσης των οδικών αξόνων.Στο ενδεχόμενο περαιτέρω καθυστέρησης θα συμπαρασυρόταν όλος ο τεχνικός κλάδος και η χώρα θα χρειαζόταν 2 μνημόνια ακόμα», είπε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο βραχνά των απαλλοτριώσεων που έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα έργα. «Οι περιπτώσεις της Ιόνιας και του Ε65 είναι για βραβείο Γκίνες εφόσον είναι ίσως οι μοναδικοί αυτοκινητόδρομοι των οποίων οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως», τόνισε ο κ. Δέδες, που αναφέρθηκε στην ανάγκη αναζήτησης μίας νέας φιλοσοφίας συμβάσεων με την υιοθέτηση καλύτερων πρακτικών που θα προασπίζουν τόσο το δημόσιο όσο και το ιδιωτικό συμφέρον.

Σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία των αυτοκινητόδρομων, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για τον μέχρι σήμερα υπολογισμό καθώς τα έργα κατασκευαστικά, αν και πολλοί αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν, συνεχίζουν να υφίστανται. Εντύπωση προκάλεσε ο πίνακας με τα στοιχεία κόστους των έργων καθώς εκεί φάνηκε για πρώτη φορά το ποσοστό της χρηματοδότησης των εμπλεκόμενων φορέων. Συγκεκριμένα το κόστος έφτασε στα 10,83 δις ευρώ, το οποίο χωρίζεται σε 3,63 δις ευρώ από πηγές του Γ` ΚΠΣ, 4,34 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και 2,85 δις ευρώ από χρηματοδότηση των παραχωρησιούχων.

7 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ

Το τελικό κόστος των έργων είναι 6 δις 983 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτό προκύπτει και μεγάλη διαφορά μεταξύ της αρχικής προσφοράς για την κατασκευή των έργων και το τελικό κόστος. Ο βασικότερος λόγος της διαφοράς αυτής είναι η διακοπή του 2011 με την παύση της τραπεζικής χρηματοδότησης και η τριετής αναμονή που οδήγησε το δημόσιο σε νέες τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του γενικού γραμματέα Υποδομών, οι τελικές δαπάνες στα έργα ανά αυτοκινητόδρομο έχουν ως εξής:
-Ολυμπία Οδός: 2.073.700.000 ευρώ
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 1.294.200.000 ευρώ
-Ιόνια Οδός: 1.643.700.000 ευρώ
-Αυτοκινητόδρομος Ε65: 831.400.000 ευρώ
-Αυτοκινητόδρομος Μορέας: 1.140.000.000 ευρώ

Στον Πίνακα με τις απαιτήσεις σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία οι απαιτήσεις παραχωρησιούχου και κατασκευαστή ήταν 1,6δις ευρώ και η τελική συμφωνία έριξε το ποσό στα 676,5εκατ.ευρώ.
Αναλυτικά:
-Ολυμπία Οδός από 388 εκατ.ευρώ σε 214 εκατ.ευρώ
-Αυτ.Αιγαίου από 75 εκατ.ευρώ σε 41 εκατ.ευρώ
-Ιόνια Οδός από 408 εκατ.ευρώ σε 174 εκατ.ευρώ
-Αυτ.Ε65 από 205,9 εκατ.ευρώ σε 67,5 εκατ.ευρώ
-Αυτ.Μορέας από 526 εκατ.ευρώ σε 180 εκατ.ευρώ

dedes-kosmos

 

189 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply