ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η αγορά, ο έμπορος και ο καταναλωτής στον κατάλογο της τιμιότητας

0

ΥΠΑΡΧΕΙ δεκάλογος που ορίζει τις σχέσεις του τίμιου καταναλωτή και του αντίστοιχου τίμιου εμπόρου;

ΥΠΑΡΧΕΙ, αν δεχθούμε τα όσα αναφέρονται στους δύο δεκάλογους που ακολουθούν.

ΤΟΥΣ ΑΛΙΕΥΣΕ στο free press περιοδικό της Αθήνας, «Η Πατησίων ζει» και είναι οι εξής:

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

  1. ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ τα απαραίτητα και προγραμματίζουμε τις αγορές μας ανάλογα τα εισοδήματά μας.
  2. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ την κατάθλιψη της υπερ-κατανάλωσης και αποφεύγουμε τις πιστωτικές κάρτες.
  3. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ την κατάθλιψη της τσιγκουνιάς και της φοβίας των αγορών που οδηγεί σε περισσότερη κατάθλιψη και ασφυξία.
  4. ΕΙΜΑΣΤΕ ψυλλιασμένοι με τον μύθο πως τα πολυκαταστήματα έχουν καλύτερες τιμές και ποιοτικότερα προϊόντα.
  5. ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ την τοπική αγορά. Εξερευνούμε, ψάχνουμε, συγκρίνουμε. Οικοδομούμε σχέσεις εμπιστοσύνης.
  6. ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ τα Ελληνικά προϊόντα όπου αυτό είναι δυνατόν.
  7. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ τις on line παραγγελίες όπου αυτό είναι δυνατόν. Ειδικά στα ντιλίβερυ!
  8. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ πραγματικές εκπτώσεις, κάνουμε κριτική όπου υπάρχει αισχροκέρδεια.
  9. ΜΙΛΑΜΕ θετικά για τα μαγαζιά που είναι ποιοτικά, ανθρώπινα και με καλές τιμές.
  10. ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ στους εμπόρους, στους εργαζόμενους, δεν είμαστε δύστροποι και επιθετικοί.

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΕΜΠΟΡΟΥ

  1. Ο ΕΜΠΟΡΟΣ είναι και ταυτόχρονα καταναλωτής σε μία επόμενη στιγμή. Οπότε ισχύουν όλα αυτά που ισχύουν για τους καταναλωτές!
  2. ΜΗΝ αφήνετε τις δυσκολίες να σας ρίχνουν ψυχολογικά και αυτό να μεταφέρεται στους πελάτες.
  3. ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕ, εξυπηρετείστε αποφεύγοντας τις προσποιητές και υπερβολικές συμπεριφορές.
  4. ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ τις εκπτώσεις που βασίζονται σε υπερκοστολογήσεις της τελευταίας στιγμής.
  5. ΜΙΑ εμπορική πράξη μπορεί να εμπεριέχει και την κοινωνική σχέση. Ακούστε, μιλήστε, δημιουργήστε σχέσεις με τους πελάτες.
  6. ΔΩΣΤΕ μεγάλη σημασία στους εργαζόμενους σας γιατί αυτοί έρχονται σε επαφή με τους πελάτες σας τις πιο πολλές φορές.
  7. ΒΑΛΤΕ φαντασία στην διακόσμηση του χώρου, κάντε συχνά αλλαγές που δεν κοστίζουν πολύ αλλά έχουν μεράκι και άποψη.
  8. ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ τις άσκοπες διαφημιστικές δαπάνες αλλά από την άλλη αποφασίστε για το τι επιλεγμένες κινήσεις θα κάνετε.
  9. ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ να υπάρχει μια αναλογία της ποιότητας και της τιμής. Η ειλικρίνεια βοηθά στην ανάπτυξη της δουλειάς και στις σχέσεις εμπιστοσύνης.
  10. ΡΩΤΗΣΤΕ την γνώμη των καταναλωτών για το τι θα ήθελαν και τι δεν τους αρέσει.

***

ΑΥΤΟΙ είναι οι δύο δεκάλογοι λοιπόν αλλά κατά πόσο ισχύουν στην πράξη το κρίνουν κάθε φορά καταναλωτές και έμποροι.

ΕΣΠΕΥΣΑ να ρωτήσω φίλο έμπορο που επί της ουσίας είναι έμπορας με την κυριολεξία της λέξης και η απάντησή του περιορίστηκε σε ένα χαμόγελο.

ΙΣΩΣ τελικά μόνο έτσι θα μπορούσε να απαντήσει.

ΚΙ ΕΝΩ συζητάμε για δεκάλογους καταναλωτών και εμπόρων, η αγορά στενάζει από τη δυσπραγία που την περιβάλλει και τις δυσκολίες που συνεχώς εντείνονται.

ΚΑΘΩΣ μάλιστα έρχονται και τα νέα μέτρα μετά τη συμφωνία, η κατάσταση φαίνεται να δυσκολεύει ακόμα περισσότερο.

ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΕΣ όλες αυτές τις δυσκολίες το εμπόριο αναμένεται να δεινοπαθήσει περισσότερο, με θύματα βέβαια τους εμπόρους και τους καταναλωτές.

Η ΑΓΟΡΑ για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται καλή ψυχολογία, τονίζει προς κάθε κατεύθυνση και ο φίλος έμπορος που είναι χρόνια στο κουρμπέτι και γνωρίζει καλά τις αντιδράσεις της.

ΡΩΤΗΣΑ και τον Ανηψιό  Εμπορα που και αυτός είναι χρόνια στο κουρμπέτι και συμφώνησε με τον τρόπο του.

ΝΑΙ, η αγορά θέλει καλή ψυχολογία και επειδή είναι δύσκολο να βρεθεί αυτή την εποχή χρειάζεται να την επανεφεύρουμε όσο κι αν μοιάζει απίθανο.

ΜΑΚΑΡΙ να τα καταφέρουμε εν μέσω τόσης δυσπραγίας.

Θανάσης Παντές

85 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply