ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αβατα και ασυλίες

0

«ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ την «αδέσποτη» σφαίρα που έκοψε το νήμα της ζωής ενός μικρού αθώου πλάσματος. Με αφορμή όλη αυτή τη μεγάλη ανατριχίλα που σε κάνει να ταυτίζεσαι με τη μάνα και τον πατέρα του 11χρονου και σου ’ρχεται να αρπάξεις καραμπίνα και όλους να τους πάρεις στον τάφο σου. Με αφορμή το άβατο των Ρομά, το οποίο, σύμφωνα με το λεξικό, σημαίνει ιερός χώρος περιορισμένης προσπέλασης!

ΟΜΩΣ, μόνο οι Ρομά; Πλάνη δυσθεώρητη και αποπροσανατολιστική, γιατί «άβατο» η Βουλή. Για σκεφτείτε καλά. Μετά από όλα όσα έχουν συμβεί. Μετά από τόσες καταγγελίες. Μετά από Siemens και Novartis, μόνο ο Ακης Τσοχατζόπουλος κατέληξε πίσω από τα σίδερα της φυλακής. Ισως και ένας ακόμη. Το άβατο των κοστουμιών, της ρητορικής και των πέτσινων φανατικών πατριωτών!

ΑΒΑΤΟ και οι καρχαρίες του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού. Οι μεταπράτες. Οι μεσίτες. Οι κολλητοί. Δεν είναι όλοι, θα πείτε. Εντάξει, δεν είναι. Αλλά όσοι είναι, αυτοί δίνουν τον τόνο, ροκανίζουν την παραγωγική βάση της οικονομίας και αποταμιεύουν έναν σκασμό λεφτά σε βάρος όλων των άλλων.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, η περίπτωση μεγαλοεργολάβου και μεγαλοεκδότη που έχει ασφαλτοστρώσει τη μισή επικράτεια και αρνείται να πληρώσει τα τραπεζικά δάνειά του, καθώς και τα δεδουλευμένα εργαζομένων της τάξης των 700 και 1.000 ευρώ.

Η ΝΤΡΟΠΗ σε αυτή τη χώρα έχει πεθάνει από τη στιγμή που αρκετοί κυβερνητικοί πολιτικοί σουλατσάρουν στους βόθρους παρέα με αρουραίους και κάθε είδους τρωκτικά!

ΑΛΛΟ παράδειγμα το άβατο των «ελεύθερων επαγγελματιών». Το άβατο μιας ασύδοτης φοροδιαφυγής. Το άβατο πλήθους μεγαλοδικηγόρων, μεγαλογιατρών, ηλεκτρολόγων, υδραυλικών, μαραγκών και πάσης φύσεως τεχνικών. Εξαιτίας αυτής της ασυδοσίας, οι δανειστές απαίτησαν επιμόνως να περιοριστεί το αφορολόγητο όριο.

ΚΑΙ με αυτό το «χαμήλωμα» θα χαμηλώσει κι άλλο το επίπεδο διαβίωσης των μεροκαματιάρηδων και μισθοσυντήρητων. Πόσο; Μέχρι απόλυτης φτωχοποίησης!

ΤΟ ΑΒΑΤΟ των αγροτών και των κτηνοτρόφων σε μόνιμη ασυλία. Σε μόνιμο προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Ετσι και όποια κυβέρνηση τολμήσει να τους αντιμετωπίσει με τους ίδιους όρους που ισχύουν για την υπόλοιπη κοινωνία, ε, αυτό το κόμμα θα εισπράξει φούμο στις επόμενες εκλογές.

ΑΣΕ που θα καβαλήσουν τα τρακτέρ και θα τα κάνουν όλα λαμπόγυαλο: εμείς σκάβουμε, οργώνουμε, κοπιάζουμε, ματώνουμε. Ποιοι, εσείς; Μπας και εννοείτε Πακιστανούς και εν γένει Αφρικανούς; Μπας και εννοείτε όλους αυτούς που στην πραγματικότητα συνιστούν μια νέα μορφή δουλείας;

ΤΟ ΑΒΑΤΟ των Εξαρχείων. Με τους «επαναστάτες» και τους «αναρχικούς». Με όλους αυτούς τους γόνους καλών οικογενειών βορείων προαστίων.

ΚΑΙ τους χαφιέδες που ξετρυπώνουν από τα υπόγεια διαφόρων κρατικών υπηρεσιών. Η ασυλία των εμπρηστών. Η ασυλία των «ανήσυχων παιδιών» που έτσι για πλάκα κουρελιάζουν, καίνε και τσαλαπατούν την ελληνική σημαία.

ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ; Πλήθος «κοινωνικών ομάδων» σε διαρκή ασυλία. Οι χουλιγκάνοι των γηπέδων. Το άβατο της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Το άβατο των λαθρεμπόρων πετρελαίου. Το άβατο της Μυκόνου και της Σαντορίνης.

ΟΛΟΙ αυτοί προστατευμένοι. Σχεδόν ανενόχλητοι. Περίπου υπεράνω νόμων και άλλων υποχρεώσεων. Ολοι αυτοί που στην πραγματικότητα έχουν μετατρέψει τη Σωρρακώσταινα σε ρεπλίκα μιας ευρωπαϊκής Κολομβίας!

ΚΑΙ οι υπόλοιποι; Η πλειοψηφία; Οι απροστάτευτοι. Οι ευάλωτοι. Οι διάφανοι. Οι αναλώσιμοι. Τα θύματα. Οι «μελλοθάνατοι». Καλά να πάθουν. Ας φρόντιζαν να χωθούν κι αυτοί σε κάποιον βόθρο ασυλίας, παρασιτισμού, φοροκλοπής και διαπλοκής. Αυτή είναι η Ελληνοκολομβία. Η παρανομία επιβραβεύεται. Η κανονικότητα τιμωρείται!».

***

bκαι ποντίκια (τίτλος και σε βιβλίο του Τζον Στάινμπεκ) το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα και περί αβάτων ο λόγος.

ΑΒΑΤΟ τα Εξάρχεια, άβατο και το Ζεφύρι στο Μενίδι, όπως ανέδειξαν και τα πρόσφατα γεγονότα και η ζωή συνεχίζεται βεβαίως.

bκαι να μη συνεχιζόταν κιόλας!
ΕΝ ΜΕΣΩ των αβάτων πορευόμαστε όλων όσων στο άρθρο αναφέρονται και ίσως κι άλλων που δεν αναφέρονται σ’ αυτό.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ όλα αυτά αλλά και Ελληνοκολομβία η χώρα μας;

ΕΡΩΤΗΜΑ αναπάντητο και αιωρούμενο πέριξ της αμφιβολίας με αύρα υπερβολής.

ΤΟ ΒΕΒΑΙΟ ένα είναι όπως και να’χει.

ΕΧΕΙ χαθεί το μέτρο πια στον τόπο που στην αρχαιότητα το θεωρούσαν απόδειξη σοφίας.

ΑΜΕΤΡΟΕΠΩΣ πορευόμαστε από άβατο σε άβατο και ρόλους υποδυόμαστε έχοντας ασυλία αταλάντων.

ΟΣΟ για το αν εξισωνόμαστε με τα ποντίκια θα το δείξει ο καιρός που επελαύνει και μακριά πάντως από το περιεχόμενο του ομώνυμου βιβλίου.

ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ είμαστε χειρότεροι απ’ ότι θεωρούμε έχουμε δυστυχώς συνέχεια ευκαιρίες να το διαπιστώνουμε.

ΑΣ ΟΨΟΝΤΑΙ τα άβατα και οι λογής ασυλίες πέριξ των τρωκτικών της εξουσίας κάθε μορφής.

Θανάσης Παντές

110 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply