ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα σε αρχαιολογικούς χώρους της Μεσσηνίας

0

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΟΡΕΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποίησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της από το Νοέμβριο του 2016 έως και τον Ιούνιο του 2017. Συγκεκριμένα:

Το Τμήμα Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Μνημείων, Αρχαιογνωστικής έρευνας και Μουσείων υλοποίησε εκπαιδευτικά προγράμματα για διαφορετικές ομάδες κοινού στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, στους Αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Μεσσήνης και του Ανακτόρου του Νέστορος, καθώς και στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πύλου στο Νιόκαστρο.

Συμμετείχαν συνολικά 1556 μαθητές προσχολικής εκπαίδευσης, σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μαθητές από το Γυμνάσιο Θουρίας και από το ΕΠΑΛ Μεσσήνης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ Αρχαιότητες και σχολείο για το μέλλον: Μια προσέγγιση αειφορίας, φοιτητές, και μέλη από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Καλαμάτας.

Ειδικότερα:

  • Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πύλου από τον Φεβρουάριο του 2017 που άνοιξε τις πύλες του για το κοινό χρησιμοποίησαν την μουσειοσκευή «Ήταν ένα μικρό καράβι» 155 μαθητές Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 84 μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύνολο: 239 μαθητές (φωτ.1).
  • Στον αναβαθμισμένο αρχαιολογικό χώρο του Ανακτόρου του Νέστορος πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές περιηγήσεις για 80 μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύνολο: 80 μαθητές.
  • Στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης (Αρχαία Αγορά, θέατρο, εκκλησιαστήριο) πραγματοποιήθηκε θεματική περιήγηση «Πτυχές ζωής της Αρχαίας Μεσσήνης» με έμφαση στην ανάδειξη της σημασίας του Δημοκρατικού πολιτεύματος και στην έννοια του πολίτη για 26 μαθητές από το ΕΠΑΛ Μεσσήνης και 25 από το Γυμνάσιο Θουρίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ «Αρχαιότητες και σχολείο για το μέλλον: Μια προσέγγιση αειφορίας». Σύνολο: 51 μαθητές (φωτ.2).
  • Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας υλοποιήθηκαν εκπαιδευτικές θεματικές περιηγήσεις στη μόνιμη και στην περιοδική έκθεση «Μυθικοί Χοροί της Μεσσηνίας» για 612 μαθητές.
φωτό 1

φωτό 1

 

Φωτό 2

Φωτό 2

Επιπροσθέτως, πραγματοποιήθηκαν και τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα:

Αναλυτικά:

  1. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Τα ζωάκια του Αρχαιολογικού Μουσείου» για μαθητές προσχολικής και Πρώτης Σχολικής Εκπαίδευσης (Α και Β Δημοτικού). Συμμετείχαν 141 μαθητές.
  2. Το πρόγραμμα: «Πάμισος, το θεϊκό ποτάμι της Μεσσηνίας» που αφορά στο Ιερό του Παμίσου στον άγιο Φλώρο αναδεικνύοντας τη σημασία του εν λόγω ποτάμιου οικοσυστήματος για τη Μεσσηνία, και απευθύνεται σε μαθητές Δ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού. Συμμετείχαν 122 μαθητές (φωτ.3).
  3. Το πρόγραμμα: «Με λύρα και αυλό μπαίνω στον χορό» που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την περιοδική έκθεση «Μυθικοί Χοροί της Μεσσηνίας», και απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συμμετείχαν 241 μαθητές (φωτ.4-5).
  1. Το πρόγραμμα: «Μάντεψε ποιος είμαι;» για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αφορά στο αρχαίο θέατρο. Συμμετείχαν 25 μαθητές στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ «Αρχαιότητες και σχολείο για το μέλλον: Μια προσέγγιση αειφορίας» (φωτ.6).
  1. Το πρόγραμμα: «Πτυχές του Μεσσηνιακού παρελθόντος» για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με κατάλληλη προσαρμογή. Συμμετείχαν 45 μαθητές.
Φωτό 3

Φωτό 3

Φωτό 4

Φωτό 4

Φωτό 5

Φωτό 5

Φωτό 6

Φωτό 6

Υπεύθυνες για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ανωτέρω εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι οι Κατερίνα Τζαμουράνη, αρχαιολόγος – μουσειολόγος και η Μαίρη Τσουλάκου, αρχαιολόγος με ειδίκευση στην πολιτιστική διαχείριση.

Το Τμήμα Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων, Μνημείων, Αρχαιογνωστικής Έρευνας και Μουσείων πραγματοποίησε τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:

  1. Στον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Γνωρίζοντας έναν βυζαντινό ναό: Αγ. Απόστολοι Καλαμάτας». Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά και απευθυνόταν σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και πιο συγκεκριμένα των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού (Ε΄ και ΣΤ΄), καθώς και της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου (φωτ.7). Τον σχεδιασμό του προγράμματος ανέλαβαν οι Τίνα Γερολύμου (Δρ. αρχαιολόγος), Σοφία Γερμανίδου (Δρ. αρχαιολόγος), Ιωάννα Γρηγοροπούλου (αρχαιολόγος), ενώ η υλοποίησή του πραγματοποιήθηκε από τις αρχαιολόγους Κων. Γερολύμου, Ιωάν. Γρηγοροπούλου, και τις συντηρήτριες Μαρία Βασιλειάδη, Ουρανία Θεοδωροπούλου και Βασιλική Μπάκα. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 155 μαθητές.
  1. Στο Κάστρο της Καλαμάτας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Και στην κορφή… το κάστρο!». Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά και απευθυνόταν μόνο σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α΄ και Β΄ Γυμνασίου) (φωτ.8). Τον σχεδιασμό του προγράμματος ανέλαβε η Ιωάννα Γρηγοροπούλου (αρχαιολόγος), ενώ η υλοποίησή του πραγματοποιήθηκε από τις Κων/να Γερολύμου (Δρ. αρχαιολόγος) και Ιωάννα Γρηγοροπούλου (αρχαιολόγος). Το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 82 μαθητές.
Φωτό 7

Φωτό 7

Φωτό 8

Φωτό 8

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιήθηκαν επιτυχώς και απέσπασαν θετικά σχόλια από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Λόγω της μεγάλης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά των σχολείων θα επαναληφθούν και στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος ώστε να συμμετάσχουν περισσότερα σχολεία.

80 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply