ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέτρος Κωνσταντινέας: «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»

0

ΟΜΙΛΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θα ξεκινήσω την ομιλία μου με μια κοινή – πιστεύω – παραδοχή την οποία μας βρίσκει σύμφωνους σε αυτήν εδώ την αίθουσα.

Ως θεματοφύλακες του δημοκρατικού πολιτεύματος ΔΕΝ μπορούμε ΝΑ ΜΗΝ χρησιμοποιούμε ως ασπίδα την παιδεία. Αλλωστε είναι τόσο στενά συνδεδεμένες οι έννοιες δημοκρατία και παιδεία που η μια αποτελεί προϋπόθεση της άλλης.

Συνεπώς, η οικοδόμηση ενός στιβαρού  εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί υποχρέωσή μας και αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών που μας έφεραν εδώ.

Τα τελευταία 2,5 χρόνια και μετά από εξαντλητικές διαβουλεύσεις με τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και τους εμπλεκόμενους φορείς φτάσαμε σήμερα να ψηφίσουμε το νομοσχέδιο που περιορίζει σθεναρά την μετατροπή της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε εμπορεύσιμο είδος.

Δεν γίνεται να ιεραρχούμε την πρόσβαση στις ανώτατες βαθμίδες εκπαίδευσης σύμφωνα με την αγοραστική δύναμη του καθενός.

Ο νόμος της απορρύθμισης, δηλαδή ο νόμος «Διαμαντοπούλου» στόχευε στην αποδόμηση εκ των έσω του δημόσιου χαρακτήρα των Ιδρυμάτων, παρά την επιταγή του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Είχε ως στόχο το πανεπιστήμιο του κερδοσκοπικού οργανισμού. Διαμόρφωσε αγοραίους μηχανισμούς εντός της Πανεπιστημιακής Κοινότητας με σχέδια επί χάρτου που διέλυαν προϋπολογισμούς και εξαφάνιζαν τμήματα-κοσμήματα για μικροπολιτικά συμφέροντα.

Τέτοια μεταχείριση είχε και το Τμήμα Λογοθεραπείας στη Μεσσηνία το οποίο δεν πρόλαβε να ανοίξει καλά καλά… και κάποια τοπικά συμφέροντα το δρομολόγησαν προς εξαφάνιση, αδιαφορώντας για τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ δημόσιου χρήματος που δαπανήθηκαν για την δημιουργία του.

Ευτυχώς, αυτή η κυβέρνηση έβαλε τέλος σε αυτές τις δόλιες μεθοδεύσεις και το τμήμα ενεργοποιείτε ξανά.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείο βρίσκεται προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που συστηματικά επιδιώκατε.

Αντιμάχεται τη μετατροπή των Πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις και τη μόρφωση σε μια ακόμη υπηρεσία, το κόστος της οποίας θα ρυθμίζεται από την αγορά και θα επιβαρύνει του πιθανούς «πελάτες»…

Το δικαίωμα στη μόρφωση δεν μπορεί να συνδέεται με το…. πόσο βαριά τσέπη έχεις!

Η γνώση ήταν και θα παραμείνει κοινωνικό αγαθό και, πράγματι, στεκόμαστε σθεναρά απέναντι στη λογική των λίγων και εκλεκτών… Των δικών σας «αρίστων».

Δεν υπάρχουν παιδιά μας και παιδιά σας σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Δικαίωμα στη μόρφωση έχουν όλοι και άλλωστε… δεν γίνεται να μην παρέχεις σαν πολιτεία αυτό το δικαίωμα όταν δοκιμάζονται οι αντοχές των μεσαίων και κατώτερων οικονομικά στρωμάτων.

Η παρούσα κυβέρνηση έχει ενισχύσει τους νέους επιστήμονες και τα ΑΕΙ με υποτροφίες και   χορηγίες   ερευνητικών   προγραμμάτων   σε   βαθμό   πρωτόγνωρο   συγκριτικά   με   τα δεδομένα   της   τελευταίας   δεκαετίας.

Για   να  καταπολεμήσουμε  την εκροή μυαλών «τρέχουν» προγράμματα  325 εκατ. ευρώ.   Τα  125 εκατ. ευρώ αφορούν τα ΕΣΠΑ και τα 200 εκατ. ευρώ το Ελληνικό Ίδρυμα  Έρευνας και Καινοτομίας.

Η αιμορραγία πρέπει να σταματήσει… Δεν φοβόμαστε τις προκλήσεις και αυτό είναι ένα ακόμα στοίχημα για μας.

Τα Πανεπιστήμιά µας χαρακτηρίζονται από υψηλό  επίπεδο  παροχής γνώσης  και  έρευνας. Μέληµά µας είναι να ενισχυθούν, να βελτιωθούν και να εκπληρώσουν τον ακαδηµαϊκό και κοινωνικό τους ρόλο.

Αυτό προϋποθέτει: τη δηµοκρατία στη διοίκηση, στη διδασκαλία, στην έρευνα, στη συµµετοχή.

 

101 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply