ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυγουστιάτικη πανσέληνος στην Αρχαία Μεσσήνη με πολιτικοκαλλιτεχνική σύναξη!

0

ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ ΥΠΟ ΤΟ ΣΕΛΗΝΟΦΩΣ!

Ο ήλιος βούτηξε κατακόκκινος κάπου ανάμεσα στα βουνά που περιβάλλουν την πολιτεία της αρχαίας Μεσσήνης, λίγο πριν δώσει τη “θέση” του στον ήλιο του μεσονυκτίου, ένα κίτρινο φεγγάρι, σαν το “χάρτινο” του Μάνου και της Μελίνας (και του «κυρ Νίκου» φυσικά!), μισοφαγωμένο ωστόσο, αρχικά, στο κάτω του άκρο λόγω της έκλειψης.

Της ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Το πλήθος είχε συρρεύσει από νωρίς για να απολαύσει την Ορχήστρα Νέων, Young Masters Ensemble, της Βιέννης, που αποτελείται από εφήβους από 14 έως 19 ετών, και περίμενε υπομονετικά να ξεκινήσει η εκδήλωση.

Χαιρετισμό απηύθυνε αρχικά η αντιδήμαρχος Μεσσήνης, Γεωργία Παναγοπούλου, και ακολούθησε χαιρετισμός του δημάρχου Γιώργου Τσώνη, χωρίς όμως να λείψει η έντονη δυσφορία των θεατών για την εμφάνισή του πίσω από το μικρόφωνο. Στα ελληνικά μάς καλωσόρισε ο εκπρόσωπος της αυστριακής πρεσβείας, Alexander Wojda, κερδίζοντας θερμό χειροκρότημα.

Το κοινό ήταν εκπαιδευμένο, θερμό και εξαιρετικά ευγενές, ένα κοινό που είχα να συναντήσω στη Μεσσηνία από τα Θυρανοίξια του αρχαίου θεάτρου λίγα χρόνια πριν, με το γκαλά όπερας με τους Δημήτρη Πλατανιά και Τσέλια Κοστέα, εκδήλωση του Ελληνικού Φεστιβάλ, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Λούκου, σε σύμπραξη με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Η πρωτοβουλία για την υπέροχη αυτή συναυλία που παρακολουθήσαμε την Δευτέρα το βράδυ υπό το σεληνόφως, ήταν του Μεσσήνιου προέδρου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αθανάσιου Θεοδωρόπουλου, τον οποίο πριν λίγες μέρες βράβευσε η μεσσηνιακή Αμφικτυονία, με προεδρεύοντα τον δήμαρχο Πύλου – Νέστορος, Δημήτρη Καφαντάρη, ως «Mεσσηνιακή προσωπικότητα» και ως «Θεσμικό εκπρόσωπο του λυρικού θεάτρου της χώρας».

Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΝΕΩΝ

Η Ορχήστρα Νέων της Βιέννης περιοδεύει αυτό το διάστημα στην Ελλάδα στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Ελληνο-αυστριακού μουσικού καλοκαιριού και έχει ήδη εμφανιστεί σε Θεσσαλονίκη, Θάσο, Βόλο, Πειραιά, Κηφισιά, ενώ απόψε, 9 Αυγούστου, θα παίξει για τα παιδιά στη θερινή κατασκήνωση της ευαγγελικής εκκλησίας στο Σούνιο, ενώ στις 10 και 11 Αυγούστου θα εμφανιστεί στη Σαντορίνη, στο Φεστιβάλ του Μεγάρου Γκύζη, με τη συμμετοχή του Χρήστου Μαράντου στο πιάνο.

Το μουσικό σύνολο Young Masters Players αποτελείται από 15 ταλαντούχους μουσικούς ηλικίας 14 έως 19 χρόνων και είναι αποτέλεσμα του εντατικού προγράμματος εκμάθησης μουσικού οργάνου Young Masters Programm.

Η Ορχήστρα των Νέων της Βιέννης περιοδεύει στην Ελλάδα, την «κοιτίδα του ευρωπαϊκού πολιτισμού» όπως την αποκαλούν, στις αρχές Αυγούστου, γιορτάζοντας την επέτειο των 200 χρόνων από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Universität für Musik und darstellende Kunst Wien και των 500 χρόνων από την ίδρυση της Ευαγγελικής Εκκλησίας.

Στόχος του ταξιδιού στην Ελλάδα, όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα της εκδήλωσης, είναι οι νέοι μουσικοί να εμπνεύσουν με την τέχνη τους συνομηλίκους τους και να ψυχαγωγήσουν το κοινό στις συναυλίες που έχουν διοργανωθεί υπό την αιγίδα της αυστριακής πρεσβείας στην Ελλάδα. Το ταξίδι αυτό δίνει την ευκαιρία στους αυστριακούς νέους καλλιτέχνες να γνωρίσουν τις αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού, μέσα από τις επισκέψεις τους σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας και φυσικά εκείνον της αρχαίας Μεσσήνης όπου είχαμε τη χαρά να τους απολαύσουμε.

Οι νεαροί μουσικοί ήταν εξαιρετικοί, ενώ η βιρτουοζιτέ τους θύμιζε εκείνη επαγγελματιών και έμπειρων μουσικών, με τα crescendo και diminuendo τους να εντυπωσιάζουν τους θεατές και να συζητώνται θετικά στα πηγαδάκια μετά το κονσέρτο.

Η συναυλία ξεκίνησε με την οβερτούρα από την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Niccolò Piccinni και συνέχισε με μουσικά αποσπάσματα από έργα των Vivaldi, Ysaÿe, Boccherini, Mozart, ενώ μετά το διάλειμμα ακούσαμε υπέροχες μελωδίες των Béla Bartòk, Ernest Bloch, Giulio Briccialdi, ενώ έκπληξη αποτέλεσε η ελαφρώς διασκευασμένη εκτέλεση τριών εκ των Ελληνικών Χορών του Νίκου Σκαλκώτα, του Κρητικού, του Αρκαδικού και του Κλέφτικου, που ξεσήκωσαν το κοινό.

Κάποιοι μάλιστα από τους θεατές άρχισαν να χτυπούν παλαμάκια στην αρχή του Κρητικού, από την έκπληξη και την ευχαρίστηση, όμως κάποιοι άλλοι έσπευσαν να τους «προγκήξουν», σκανδαλισμένοι, και τους έκοψαν τη διασκέδαση στη μέση. Λες και οι βιεννέζοι δεν χτυπούν παλαμάκια στο Radetzky. Μα καλά αγαπητοί, δεν έχετε δει ποτέ την Πρωτοχρονιάτικη συναυλία της Βιέννης;

ΤΑ ΠΑΡΕΛΚΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ

Το «παρών» στο υπέροχο αυτό κονσέρτο έδωσαν, εκτός από το φιλότεχνο κοινό, ο εμπνευστής της εκδήλωσης και πρόεδρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Σάκης Θεοδωρόπουλος, ο οικοδεσπότης και δήμαρχος Μεσσήνης Γιώργος Τσώνης, η αντιδήμαρχος Μεσσήνης Γεωργία Παναγοπούλου, ο καθηγητής και αρχαιολόγος που ανέδειξε με τη σκαπάνη του τον αρχαιολογικό χώρο Πέτρος Θέμελης, ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης, οι αντιπεριφερειάρχες Ντίνα Νικολάκου και Περικλής Μαντάς και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώτα Κοζομπόλη.

Ας μας συγχωρέσουν οι υπόλοιποι εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κλάδου που δεν τους αναφέρουμε αλλά, είπαμε, είναι δυνατό το φως της πανσελήνου του Αυγούστου αλλά όχι και τόσο ώστε να… βλέπουμε μέσα στα σκοτάδια!

Μόνο απαρατήρητος δεν πέρασε πάντως ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος εισήλθε στον χώρο ελαφρώς αργοπορημένος και φανερά ευδιάθετος, λίγο πριν βγει το φεγγάρι και λίγο μετά που είχε πάρει τις θέσεις της η ορχήστρα.

Αίσθηση έκανε η σαγιονάρα που φορούσε αντί για κλειστό παππούτσι, ως είθισται σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, αν και με τη ζέστη που είχε δεν ήταν ιδιαίτερα κακή ιδέα. (Ως προς το κακοτράχαλο μονοπάτι που οδηγεί στο θέατρο ήταν βέβαια κάκιστη, αλλά εδώ το έχουμε κατέβει με τακούνι, η σαγιονάρα είναι πταίσμα!)

Παρότι λοιπόν κάποιοι έσπευσαν να σχολιάσουν το γεγονός, συνδέοντας τη στυλιστική επιλογή με την αριστερά και τον κομμουνισμό, μάς εξήγησε ο άνθρωπος ότι λόγω ενός εγκαύματος στο πόδι δεν μπόρεσε να φορέσει παπούτσι.

Κύριε Κατρούγκαλε, με τόσες συντάξεις που κόπηκαν ανοίγετε καλού κακού πρώτα το κρύο νερό… Όλο και κάποιο γεροντάκι θα καταριέται ακόμα…!

Φωτό Βασίλης Αδαμόπουλος

112 Συνολικές προβολές, 3 Σήμερα

Φωτορεπορτάζ

Leave a Reply