ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Κλειδί» για την υγεία και την εμφάνιση η υγιεινή διατροφή, ειδικά τις ημέρες του καύσωνα!

0

Αφόρητη, είναι τις τελευταίες ημέρες η ζέστη, με το δεύτερο κύμα καύσωνα του καλοκαιριού, να μετατρέπεται σε… τσουνάμι, ταλαιπωρώντας τις ευπαθείς και όχι μόνο, ομάδες του πληθυσμού!
Στην Καλαμάτα δε, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά υγρασίας, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, με τους ειδικούς, να εφιστούν την προσοχή και να δίνουν χρήσιμες συμβουλές σε όλους για τη διατήρηση της υγείας, αλλά και της εξωτερικής μας εικόνας! Συμβουλές, που ξεκινούν εκ των έσω και αφορούν στη διατροφή, η οποία και στην προκειμένη περίπτωση, παίζει καθοριστικό ρόλο, όπως δηλώνει μιλώντας στη «Φ» η διαιτολόγος, προϊσταμένη του τμήματος Διατροφής του Νοσοκομείου Καλαμάτας, Κέλλυ Μπουκέα.

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

«Με τον υδράργυρο… στα  ύψη και τον καύσωνας να επιμένει, αισθανόμαστε δυσφορία, κούραση και εξάντληση, καθώς το σώμα μας, δεν αντέχει θερμοκρασίες πάνω από 42 C», σημείωσε η κα Μπουκέα, τονίζοντας πως η κατάλληλη διατροφή, μπορεί να γίνει σύμμαχός μας στην αναζήτηση δροσιάς, απόλαυσης και τόνωσης, αλλά  και να προστατεύσει την υγεία μας από την καταπόνηση που υφίσταται λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Η προϊσταμένη Διατροφής του Νοσοκομείου της Καλαμάτας, κατηγοριοποιεί τροφές και συνήθειες που θα μας βοηθήσουν τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού και παράλληλα, θα βοηθήσουν στη διατήρηση ή και τη βελτίωση της εξωτερικής μας εμφάνισης, που ειδικά το καλοκαίρι, με αφορμή τα μπάνια στη θάλασσα, απασχολεί ιδιαίτερα γυναίκες και άντρες!

ΝΟΥΜΕΡΟ 1 ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΥΓΡΑ

«Οι απώλειες  σε υγρά και ηλεκτρολύτες λόγω έντονης εφίδρωσης, σε συνδυασμό με την ανεπαρκή  πρόσληψή τους, οδηγεί σε αφυδάτωση, η οποία είναι μία δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση, ιδιαίτερα σε ηλικιωμένους, παιδιά και άτομα με προβλήματα υγείας, όπως καρδιοπαθείς και διαβητικούς», εξήγησε η κα Μπουκέα, η οποία επεσήμανε πως η επαρκής πρόσληψη υγρών και ειδικά νερού, είναι απαραίτητη, ενώ έδωσε και ένα παράδειγμα για το πόσο ακριβώς νερό, πρέπει να πίνουν καθημερινά. «Η σύσταση για τους ενήλικες είναι περίπου 30 ml / κιλό σωματικού βάρους. Ένα άτομο δηλαδή, που ζυγίζει 70 kg χρειάζεται 2,1 lt υγρά τουλάχιστον», δήλωσε η διαιτολόγος, η οποία μας συμβουλεύει και για τα υγρά που πρέπει να καταναλώνουμε.

ΤΑ «ΝΑΙ» ΚΑΙ  ΤΑ «ΟΧΙ» ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΥΓΡΩΝ

«Βασιλιάς» το νερό φυσικά, ενώ ακολουθούν οι φυσικοί χυμοί, οι οποίοι βέβαια, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και το παγωμένο  τσάι χωρίς  ζάχαρη!
Στον αντίποδα, σύμφωνα με την Κέλλυ Μπουκέα, πρέπει να αποφεύγονται τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τα αλκοολούχα ποτά, όπως οι μπύρες, που δίνουν την εντύπωση ότι ξεδιψούν αλλά στην ουσία  προκαλούν αφυδάτωση και προσθέτουν  κενές θερμίδες, αλλά και γ υπέρμετρη κατανάλωση καφέ και καφεϊνούχων πότων, διότι  προκαλούν αυξημένη  διούρηση.

ΠΟΛΛΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΑΤΙ ΜΕ… ΜΕΤΡΟ

Σημαντικές τροφές για την υγεία, τη βελτίωση της εικόνας μας και τη… ζέστη φυσικά, είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. «Είναι πλούσια σε νερό, βιταμίνες όπως C, A , καροτένια, που συμβάλουν στην τόνωση του σώματος  και ηλεκτρολύτες όπως  νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο κ.α που είναι απαραίτητοι για την υδατική  ισορροπία του οργανισμού», επεσήμανε η προϊσταμένη του τμήματος Διατροφής του Νοσοκομείου, τονίζοντας πως η κατανάλωση φρέσκων και δροσερών φρούτων και λαχανικών αποτελεί εξαιρετική επιλογή για ενυδάτωση, τόνωση και υγεία. Απαραίτητο, αλλά πάντα με… μέτρο, είναι και το αλάτι, καθώς όπως εξηγεί η διαιτολόγος, λόγω εφίδρωσης, έχουμε απώλειες και το αλάτι, διεγείρει το αίσθημα της δίψας. «Πρέπει να αλατίζουμε ελαφρά το φαγητό και τις σαλάτες μας και να αποφεύγουμε τα υπεραλατισμένα τρόφιμα όπως αλμυρά τυριά, κονσέρβες, αλλαντικά, παστά, καπνιστά  κ.α», ανέφερε η κα Μπουκέα, που μας δίνει και χρήσιμες συμβουλές για τα γεύματα!

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΜΑΣ

«Τα μεγάλα, λιπαρά και γενικώς βαριά γεύματα, προκαλούν δυσπεψία, φούσκωμα και επιτείνουν το αίσθημα της ζέστης και της δυσφορίας. Αντ’ αυτού, εφαρμόστε μια από τις βασικές αρχές της σωστής διατροφής, τα μικρά και συχνά γεύματα», συμβουλεύει η διαιτολόγος που κάνει και συγκεκριμένες προτάσεις.

  • Προτιμήστε εποχικά λαχανικά σε οποιαδήποτε μορφή ωμά, βραστά ή λαδερά με λίγο λάδι,άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρια και  μικρές ποσότητες αμυλούχων τροφών όπως ψωμί, ζυμαρικά και πατάτες.
  • Υγιεινά σνακ όπως φρουτοσαλάτες, γιαούρτι με μέλι ή φρούτα, smoothies κ.λπ.
  • Μαγειρέψτε στη σχάρα, στον ατμό, στο φούρνο ή στην κατσαρόλα με λίγο λάδι και
  • Αποφύγετε  μεγάλα γεύματα, τηγανητά, βαριές σάλτσες, λιπαρά κρέατα, φαστ-φουντ και γλυκά πλούσια σε λιπαρά.

Τέλος, η κα Μπουκέα, εφιστά την προσοχή για την ασφάλεια και υγιεινή τροφίμων, καθώς λόγω ζέστης, το καλοκαίρι, αλλοιώνονται πολύ πιο εύκολα -ειδικά τα ζωικά – και η πιθανότητα για  τροφικές δηλητηριάσεις αυξάνεται! «Γι’ αυτό λοιπόν, δεν αφήνουμε τρόφιμα εκτός ψυγείου εκτεθειμένα στη ζέστη, το δε μαγειρεμένο φαγητό, μόλις κρυώσει θα πρέπει να ψύχεται και να είμαστε προσεκτικοί σε τρόφιμα που αγοράζουμε απ’ έξω», επεσήμανε καταληκτικά η Κέλλυ Μπουκέα, η οποία τόνισε πως οι συστάσεις αυτές, βοηθούν στην προαγωγή της υγείας μας γενικότερα, αλλά και στη σωστή διαχείριση του σωματικού βάρους, αφού, όπως είπε, «το καλοκαίρι δεν τελείωσε ακόμα και οι παραλίες μας περιμένουν».

177 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply