ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σημαντικά πεσμένος ο τζίρος των φετινών θερινών εκπτώσεων σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

0
  • ΜΕΧΡΙ 10% ΜΕΙΩΣΗ ΣΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
  • ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ «ΒΛΕΠΕΙ» Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΣΕΕ ΒΑΣ. ΚΟΡΚΙΔΗΣ

 Σημαντικά μειώθηκε μεσοσταθμικά ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων με μικρές εξαιρέσεις σε κεντρικές αγορές και τουριστικές περιοχές, σύμφωνα με την καθιερωμένη πανελλήνια τηλεφωνική έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.

Στην Καλαμάτα, επιβεβαιώθηκαν και από τις θερινές εκπτώσεις τα πρωτοσέλιδα ρεπορτάζ της «Φ» που έκαναν λόγω για αυξημένη κίνηση, αλλά πτώση του τζίρου κατά την τουριστική περίοδο.  Σύμφωνα με την έρευνα, η πτώση του τζίρου των θερινών εκπτώσεων στην Καλαμάτα ήταν της τάξης του 10%  σε σχέση με το 2016, όπως και στις περισσότερες πόλεις της Πελοποννήσου, με εξαίρεση το Ναύπλιο όπου κινήθηκε στα ίδια περσινά επίπεδα.

Αν σκεφθούμε ότι ανάλογα ήταν τα αποτελέσματα και πέρυσι, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η εμπορική κίνηση βρίσκεται σε μια διαρκή καθοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Αυτό άλλωστε εξηγεί τα λουκέτα σε χιλιάδες καταστήματα και στην αλλαγή της σύνθεση των επιχειρηματικών κλάδων με τα σουβλατζίδικα και τα καφέ να κερδίζουν έδαφος και να υποχωρεί ο τομέας του εμπορίου, όπου συνεχώς αντικαθίσταται από τις υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ.

Η ΕΡΕΥΝΑ

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις αλλά και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς. Έτσι θα λέγαμε ότι τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +3% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -11,5% για όσες είχαν μείωση. Θα λέγαμε επομένως ότι μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε φέτος λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

  • Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.
  • Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπαασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από – 9% έως – 15%. Αντίθετα οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%).Η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου (-3%), λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
  • Η τουριστική κίνηση, αυξημένη σε όλες τις τουριστικές περιοχές, ευνοεί επιλεκτικά συγκριμένες εμπορικές αγορές  και συγκριμένα εμπορικά καταστήματα (πχ. Κέντρο Αθήνας), ενώ εξαρτάται από το είδος τουρισμού και τις τουριστικές καταναλωτικές συνήθειες. Για μία ακόμη φορά, επιβεβαιώνεται ότι η αύξηση των τουριστών δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε αυξημένα έσοδα για τον κλάδο του εμπορίου.
  • Οι επιχειρήσεις που ακόμα έχουν το περιθώριο να προβούν σε αγορές εμπορευμάτων και να προσφέρουν στους καταναλωτές ποικιλία επιλογών κινήθηκαν ανταγωνιστικότερα και μπόρεσαν να προσελκύσουν τόσο την εγχώρια ζήτηση όσο και τους τουρίστες.
  • Οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των Openmall, είχαν καλύτερες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.

ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε τα εξής:

«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών –  ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές. Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσεις του τζίρου καιεπιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να  βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.»

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί σε ετήσια βάση το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, ιδιαίτερα μετά από έναν πολύ καλό Ιούνιο. Παρ όλα αυτά, θα πρέπει να επισημανθεί η διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε πολύ μικρές και μεγαλύτερες επιχειρήσεις και σε εκείνες που βρίσκονται κοντά σε τουριστικούς προορισμούς.

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ

 

 Ποσοστό έκπτωσης κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2017

Ποσοστό έκπτωσης κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2017

Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017.Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 21% και 40% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

 Οι πωλήσεις στις θερινές εκπτώσεις του 2017 συγκριτικά με το 2016

Οι πωλήσεις στις θερινές εκπτώσεις του 2017 συγκριτικά με το 2016

Όσον αφορά τις πωλήσεις, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Τέλος κατά τη φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανέρχεται στο 6%, ίδιο περίπου με αυτό που ανιχνεύθηκε και για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των 68 Εμπορικών Συλλόγων για την εξέλιξη του κύκλου εργασιών κατά τη διάρκεια των Θερινών Εκπτώσεων 2017, μεταβολή υπήρξε στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας με τα ποσοστά να ποικίλουν, φθάνοντας ακόμη και στο 30% σε περιοχές της Αττικής.

Στην Καλαμάτα η εκτίμηση που καταγράφεται αναφέρει πτώση του τζίρου μέχρι 10%, όπως και σε Κόρινθο, Σπάρτη, ενώ στα ίδια με τα περσινά επίπεδα κινήθηκαν η Τρίπολη και το Ναύπλιο. Στον Πύργο Ηλείας η μείωση καταγράφεται στο 20%  και στην Πάτρα στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Ετσι η μεσοσταθμική μείωση του τζίρου των θερινών εκπτώσεων 2017 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο διαμορφώθηκε στο 11,5%.

59 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply