ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κόλαφος για την κυβέρνηση η μεγάλη οικολογική καταστροφή του Αργοσαρωνικού!

0

Η μεγάλη πετρελαιοκηλίδα ορατή σε όλους, μόνο από τον αρμόδιο υπουργό δεν έγινε «αντιληπτή» και συνέστησε στον κόσμο να κολυμπά άφοβα, παρά το απαγορευτικό του υπουργείου Υγείας

ΑΝΙΚΑΝΗ  ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΑΤΥΧΗΜΑ

ΣΕ ΚΟΛΑΦΟ εξελίσσεται η οικολογική καταστροφή του Αργοσαρωνικού, που έλαβε μεγάλες διαστάσεις λόγω της ανικανότητας και της αβελτηρίας της κυβέρνησης, η οποία δυστυχώς στηρίζεται και σε μεγάλο μέρος των κινημάτων της Οικολογίας, να κινητοποιήσει τον κρατικό μηχανισμό και να αποφύγει τα χειρότερα.

 Του ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΚΑΡΑΤΖΑkaratzas

Την περασμένη βδομάδα κλείσαμε την επικοινωνία μας με αναφορά στο μίζερο οικονομικό περιβάλλον και την φτωχοποίηση των μεσαίων και λαϊκών τάξεων της Ελληνικής κοινωνίας, ως αποτέλεσμα των μνημονίων και της λιτότητας που επέβαλλαν για μία ακόμη φορά, από τότε που έγινε ανεξάρτητο κράτος στην πατρίδα μας, οι δανειστές της. 

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά που βιώνει oμέσος Έλληνας, μας πρόκυψε και η μεγάλη οικολογική καταστροφή του Αργοσαρωνικού κόλπου, μετά το ναυάγιο του μικρού πετρελαιοφόρου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, που επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής του μισού πληθυσμού της Ελλάδας.

Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Από τότε που έγινε το πρώτο αποχετευτικό σύστημα στο λεκανοπέδιο, η θάλασσα του  Αργοσαρωνικού δεχόταν καθημερινά όλα τα οικιακά και βιομηχανικά λύματα που έπεφταν μέσα στην περιοχή του Ακροκέραμου (Δραπετσώνα). Το 1987 που άρχισαν τα έργα κατασκευής του εργοστασίου βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων της Αθήνας στην νήσο Ψυττάλεια, το ύψος της  λάσπης που είχε σωρευτεί από την καθίζηση στον  πυθμένα της θάλασσας ανάμεσα στον Ακροκέραμο και την Ψυττάλεια ξεπερνούσε τα 20 μέτρα.Λόγω της ρύπανσης των θαλασσίων υδάτων  απαγορευόταν η κολύμβηση  στις ακτές που ήταν από τον Άλιμο έως την Κινέττα, καθώς και στις βορινές ακτές της Σαλαμίνας, ενώ στα νερά δεν ζούσε κανένα είδος ψαριού.  Ο καθαρισμός των αποβλήτων άρχισε σταδιακά να φέρνει αποτελέσματα από το 1995 και ολοκληρώθηκε το 2000.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι τώρα η θάλασσα αφομοίωσε όλους τους ρύπους και επανήλθε στη φυσική της κατάσταση. Οι κάτοικοι  κυρίως του  Πειραιά της Σαλαμίνας και των λοιπών δήμων της περιοχής επιτέλους ανάσαιναν χωρίς την μπόχα των λυμάτων, οι ακτές και οι θάλασσες  καθάρισαν, η θαλασσινή πανίδα προοδευτικά αποκαταστάθηκε, ενώ  η ζωή και η χρήση της θάλασσας γινόταν όπως σε όλες τις άλλες περιοχές.

Όμως δεν πρόλαβε να καθαρίσει καλά- καλά και βρώμησε πάλι από τα πετρελαιοειδή του ναυαγίου του  ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ. Ένα πλοίο που ναυπηγήθηκε περίπου πριν 55 χρόνια, και  κανένας προς το παρόν δε μπορεί να βεβαιώσει την κατάσταση που βρισκόταν  το σκαρί του, βυθίστηκε ξαφνικά κατά τις 2.30 το πρωί της  Δευτέρας 11 Σεπτεμβρίου 2017.

Από  την δημοσιογραφική έρευνα και τον δημόσιο διάλογο των αντιπαρατιθέμενων προκύπτει ότι το πλοίο αυτό είχε κριθεί ικανό για πλόες όχι από τους αρμοδίους νηογνώμονες, αλλά από κάποια διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας, και μάλιστα με παράταση της ήδη ληγμένης αδείας του.

Από προσωπική εμπειρία, έχω γνώση αλλά όλοι οι «παροικούντες στην Ιερουσαλήμ» γνωρίζουν ή έχουν ακούσει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι το πιο αναχρονιστικό και αμαρτωλό υπουργείο, για να μην χρησιμοποιήσω πιο τραχιές λέξεις. Με νομοθεσία του 1920 ρυθμίζονται κυρίως οι σημερινές ανάγκες  των ασχολούμενων με την εγχώρια ναυτιλία επιχειρηματιών και δευτερευόντως των ναυτικών. Τι και αν έγινε η χώρα μας, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τι και αν ψηφίζονται Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί, υποχρεωτικοί από όλες τις χώρες μέλη, στην Ελλάδα όλα αργούν ή δεν  γίνονται ποτέ μέχρι να προκύψει κάποιο πρόβλημα. Και σε αυτή την περίπτωση  μάλλον κάτι τέτοιο έχει γίνει.

Ας ελπίσουμε ότι η Ένορκη Διοικητική Εξέταση(ΕΔΕ) και οι λοιπές έρευνες θα αποκαλύψουν τι πραγματικά έχει συμβεί και κάτω από ποιες συνθήκες βυθίστηκε αυτό το πλοίο σε μία θάλασσα «λάδι» και πήρε μαζί του στον βυθό 2,5 χιλιάδες τόνους πετρελαίου από το οποίο  διέρρευσε στην θάλασσα άγνωστη μικρή ποσότητα, ικανή όμως να προξενήσει τη οικολογική καταστροφή, όταν αφεθεί ανεξέλεγκτη.

Έγινε ό,τι έγινε, το θέμα όμως επικεντρώνεται αφού  έγινε το ατύχημα και μετά, δηλαδή στο πως κινητοποιήθηκε η κυβέρνηση και η κρατική μηχανή για να προλάβει την επέκταση της πετρελαιοκηλίδας.

Και επειδή όλοι έχουμε αυτιά και ακούμε και μάτια και βλέπουμε, δεν θέλω να προκαταλάβω την γνώμη κανενός. Κοινή είναι ή άποψη ότι τίποτα δεν έγινε άμεσα. Ό,τι έγινε μέχρι σήμερα γίνεται στο «ρελαντί», και οφείλεται μάλλον στην κινητοποίηση των θιγομένων Δήμων και στο φιλότιμο του Έλληνα.

ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ…

Ο αρμόδιος υπουργός Κουρουμπλής, που έλειπε σε ταξίδι στην Εσπερία, δεν έκρινε αναγκαίο πως έπρεπε να διακόψει το ταξίδι του στο Λονδίνο  και να επιστρέψει άμεσα στο γραφείο του για να προΐσταται των μέτρων αποσόβησης της καταστροφής. Όμως και η περιφερειάρχης Δούρου  που ήταν στην έδρα της έλαμψε δια της απουσίας της, αν και εκ του νόμου είναι υπεύθυνη για την πολιτική προστασία της περιφέρειας Αττικής.

Και αφού επέστρεψε μετά από δυο μέρες ο υπουργός, και προτού καν καθίσει στην καρέκλα του, προσπάθησε με τις δηλώσεις του να υποβαθμίσει το πρόβλημα, ενώ οι εικόνες που μεταδίδονταν από τα σημεία που επλήγησαν ήταν  αδιαμφισβήτητες. Μέχρι που έφτασε στο σημείο ο «αθεόφοβος» να συστήσει στους πολίτες να συνεχίσουν να κολυμπούν στις πληγείσες περιοχές, παρόλο ότι ο αρμόδιος υπουργός Υγείας είχε απαγορεύσει την κολύμβηση. 

Υπό το κράτος της πίεσης, που εύλογα δεχόταν, σε κάποιες από τις δηλώσεις του ανέφερε πως είχε υποβάλλει την  παραίτησή του, αργότερα όμως τις ανασκεύασε. Πολύ φτωχή ήταν  επίσης  και η προσπάθεια κάποιων βουλευτών της κυβερνητικής πλειοψηφίας να υποστηρίξουν τις ατεκμηρίωτες απόψεις του υπουργού. Ήταν τόσο προφανής η πρόθεση τους να στηρίξουν τον υπουργό και τις παραλήψεις του,  χωρίς την επιβαλλόμενη  στοιχειώδη έλλειψη αυτοκριτικής.  Όλων τα επιχειρήματα ήταν τουλάχιστον παιδαριώδη και οι δικαιολογίες πολύ φτηνές που ενάγονταν σε αιτίες της ατελούς νομοθεσίας του φαύλου παρελθόντος κτλ. Ευτυχώς που μερικοί έσωσαν την παρτίδα δηλώνοντας πως πρέπει να αποδοθούν πολιτικές  ευθύνες σε όσους αδράνησαν. Τέλος πάντων πολλά τα ερωτηματικά για τον απαράδεκτο τρόπο δράσης των αρμοδίων και την ταχύτητα των κινητοποιήσεων, που ο καθένας  ακούει ή  διαβάζει «κατά ριπάς».

ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΘΑΛΑΣΣΑ…

Από όλα αυτά προκύπτει πως  και σε αυτή την περίπτωση η κυβερνητική παρέα του μωσαϊκού των ανεξάρτητων συνιστωσών της Αριστεράς, μεγάλου μέρους των Οικολόγων και της νέο Δεξιάς, τα έκανε επιεικώς θάλασσα. Όπως και με τις φωτιές τον περασμένο μήνα καθώς  σε κάθε έκτακτο περιστατικό. Σκεφτείτε τι θα γινόμαστε αν διαχεόταν  στην θάλασσα μερικές χιλιάδες τόνοι πετρέλαιο. Δυστυχώς σχεδόν όλοι όσοι απαρτίζουν την κυβερνητική στρατιά και προΐστανται της κρατικής μηχανής, παραμένουν ανίκανοι και ανεπίδεκτοι μαθήσεως, παρά τα δυόμισι και πλέον χρόνια που κάθονται στις καρέκλες τους.  Φαίνεται πως ο πρότερος ανεπάγγελτος βίος τους θα τους ακολουθεί όλη την ζωή τους!

Ας λέει ο υπουργός Κουρουμπλής ότι όλα έγιναν τάχιστα. Τα λέει για να ελαφρύνει την θέση του και να καλύψει τους υφισταμένους του. Διότι απλούστατα, αν γίνονταν όλα αυτά που είπε, στους χρόνους που είπε, θα είχαμε  και το ανάλογο καλό αποτέλεσμα, δηλαδή τον περιορισμό της πετρελαιοκηλίδας στο σημείο του δυστυχήματος και την μετέπειτα περισυλλογή της με μηχανικά μέσα πριν προλάβει να μετακινηθεί προς τις ακτές των πυκνοκατοικημένων αστικών  περιοχών από τον Άλιμο μέχρι την Σαρωνίδα.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ «ΕΝΤΟΛΕΣ» ΤΣΙΠΡΑ

Και αφού έγιναν όλα μπάχαλο και δεν φαινόταν προοπτική συμμαζέματος, αναγκάστηκε ο πρωθυπουργός να συγκαλέσει σύσκεψη των συναρμοδίων υπουργών και παραγόντων, πέντε μέρες μετά το ατύχημα για να σώσουν ό,τι σώζεται! Δηλαδή να κάνει αυτά που έπρεπε να έχει κάνει ο υπουργός του από την πρώτη στιγμή. Όπως ανακοινώθηκε η σύσκεψη υπό τον   κ. Τσίπρα αποφάσισε: 

  • Την  άμεση ανάκληση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του πλοίου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ που έχουν δοθεί με παράταση και τη διενέργεια έκτακτων ελέγχων. (σ.σ.: αυτό πια τι έννοια έχει αφού το πλοίο βυθίστηκε;)
  • Την άμεση διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης όλων των εμπλεκομένων για την κρίση του  αξιόπλοου του Αγία Ζώνη ΙΙ και την αυστηρότατη τιμωρία όλων των υπευθύνων.
  • Την άμεση μεταφορά της αρμοδιότητας ελέγχου και επιθεωρήσεων πλοίων, από τον Κλάδο Επιθεώρησης  εμπορικών πλοίων  στους Νηογνώμονες, για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας.
  • Την συνδρομή περισσότερων πλοίων για ταχύτερη και πληρέστερη απορρύπανση των υδάτων και των ακτών του Σαρωνικού. 

Με άλλα λόγια  δεν «λύθηκε ούτε μύτη» στην ομάδα της εξουσίας! Κανένας δεν είχε την ευθιξία να παραιτηθεί, κανένας δεν κρίθηκε υπαίτιος,  ή ότι   αδράνησε, κανένας δεν απολύθηκε. Όλοι συνεχίζουν να νέμονται την εξουσία  για όσο καιρό τους  αντέξει ο λαός. Μπράβο τους!!!

Αυτό που προέχει όμως είναι να καθαρίσουν τάχιστα οι ακτές του Σαρωνικού από τα πετρέλαια και τις πίσσες και να αποδοθούν τουλάχιστον οπτικά καθαρές, διότι ΟΙ βιολογικές επιπτώσεις, όπως λένε οι ειδικοί, θα αργήσουν να αποκατασταθούν.

Κατά τα άλλα όλοι οι Έλληνες καμαρώνουν πως  η Ελλάδα μας είναι το καλύτερο οικόπεδο στην Ευρώπη, αν όχι στον κόσμο! Ναι, έτσι είναι, μόνο που εμείς οι νέο Έλληνες δεν μπορούμε να το διατηρήσουμε…

ripansi-1

Η χιουμοριστική πλευρά του περιβαλλοντικού ατυχήματος που γύρισε τον Αργοσαρωνικό αρκετά χρόνια πίσω…

97 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply