ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αντίο Χέφνερ και τοπικά ερτζιανά

0

«ΤΟΝ πολιτισμό τον διαμορφώνουν καμιά φορά πιο δραστικά εκείνοι που δεν έχουν καθόλου πολιτιστικές προθέσεις.

ΟΤΑΝ, στα 29 του, με δανεικά και κάτι ψιλά από τη μαμά του, ο Χιου Χέφνερ έστησε το πρώτο τεύχος του Playboy, δεν είχε την ατζέντα που κάποιοι επιχειρούν τώρα, μετά θάνατον, να του αποδώσουν.

ΔΕΝ ΕΙΧΕ ακόμη επινοήσει την πολιτική επίφαση, που του επέτρεψε αργότερα να ταυτίσει την ελευθερία του γυμνού με την ελευθερία του λόγου.

ΚΙ ΩΣΤΟΣΟ, η επιρροή αυτού του εμπορικού εγχειρήματος διαπότισε την παγκοσμιοποιημένη λαϊκή κουλτούρα του εικοστού –δηλαδή του αμερικανικού– αιώνα όσο λίγα πνευματικά προϊόντα.

ΣΤΗΝ εποχή του, ο Χέφνερ ήταν πολύ λιμπερτίνος για τις αντοχές της Δεξιάς, και πολύ φαλλοκράτης για τα ήθη της Αριστεράς.

ΜΕ ΤΑ σημερινά αισθητικά και πολιτικά μέτρα, ήταν λιγότερο το πρώτο και περισσότερο το δεύτερο.

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ελευθέριος και περισσότερο ατζέντης. Στυλάτος –αν στον ορισμό του στυλ χωράει σαν επίσημο ένδυμα η μεταξωτή πιτζάμα– ολίγον διανοούμενος, αλλά προπαντός σαρκοβόρος.

ΤΟ ΕΙΔΟΣ της ανδρικής ταυτότητας που κατασκεύασε ο Χέφνερ –ο σκύμνος που μένει ισοβίως όμηρος του ντούρου ναρκισσισμού του– είχε μεγάλη αν και, όπως πάντα, καθυστερημένη απήχηση στην Ελλάδα.

ΤΕΛΗ δεκαετίας του ’80, όταν πια ο αυθεντικός Χέφνερ είχε παρακμάσει στην Αμερική –και ανεξάρτητα από την ελληνική αντιπροσωπεία της βιομηχανίας του– στο εγχώριο στερέωμα μεσουρανούσαν οι μιμητές του.

ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ αυτές τις ημέρες τις εικόνες από τα στερνά του εκδότη του Playboy, δεν μπορείς παρά να θυμηθείς εκείνους τους ντόπιους χεφνερίσκους· την ευτελή τους «πολυτέλεια»· τον «κοσμικό» επαρχιωτισμό τους.

ΕΙΝΑΙ εύκολο να το λες εκ των υστέρων, αλλά στην κορύφωση του πάρτι τους προεικαζόταν ήδη η αφυδάτωση του χανγκόβερ.

ΠΡΟΔΙΔΑΝ ότι, γρήγορα ή γρηγορότερα, δεν θα τους έμενε ούτε το σάλιο που σπαταλούσαν στα πούρα τους.»

***

ΕΠΡΕΠΕ να φύγει από τη ζωή, στα 92 του παρακαλώ, ο Χιού Χέφνερ δημιουργός του Playboy, για να τον θυμηθούμε και στην Ελλάδα.

ΑΣ ΟΨΕΤΑΙ και το άρθρο του Μιχάλη Τσιντσίνη που προηγήθηκε στη στήλη που δεν ωραιοποιεί ούτε στο ελάχιστο την πορεία του ανθρώπου που ταυτίστηκε με τα κουνελάκια όσο κανείς.

ΠΕΡΑ απ’ όλα αυτά όμως εκείνο που έχει σημασία είναι πως ο Χέφνερ έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών και έχοντας ζήσει όσο καλύτερα θέλησε τη ζωή του, κι αυτό τελικά είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, όπως κι αν το δούμε.

ΟΣΟ για εκείνους που επιδίωξαν να τον μιμηθούν, γεγονός είναι ότι δεν κατάφεραν να ξεφύγουν από την γελοιοποίηση.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ τους όμως!!!!

***

«ΠΡΩΙΝΟ δρομολόγιο» κάθε πρωί από τις 8 στον Παλμό 90,5 με τον Γιάννη Μποζίκα στο μικρόφωνο.

Η ΕΚΠΟΜΠΗ μεταδίδεται και από τις ιστοσελίδες:

kalamatanews.gr, Kyparissianews.com, newsmessiniablog και foninews.gr.

Ο ΜΠΟΖΙΚΑΣ επέστρεψε δυναμικά στα ερτζιανά δίνοντας τον δικό του λόγο στα τεκταινόμενα της επικαιρότητας.

Η ΤΡΙΦΥΛΙΑ φυσικά κυριαρχεί στη θεματολογία του, αλλά όχι μόνο.

ΚΑΙ μιλώντας για τα ερτζιανά, να μην παραλείψω το φιλαράκι μου το Νίκο Κουρή που επανήλθε δριμύτερος πλέον για την νέα σεζόν στον «Time FM», με την ίδια πάντως μαχητικότητα στα λόγια του κι αυτό είναι που έχει σημασία.

ΚΛΕΙΝΩ για σήμερα τη στήλη επιστρέφοντας και πάλι στον δημιουργό του Playboy.

ΘΑ τον τιμήσουμε οσονούπω με μια υπέροχη Γκόλφω στ μνήμη του. άλλωστε το αξίζει.

Θανάσης Παντές

 

82 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply