ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το… δρόμο των σκουπιδιών παίρνει η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας!

0
  • ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙ ΜΕΣΩ ΣΔΙΤ ΖΗΤΑ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ!

  • ΝΤ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΥ:ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑ

Το δρόμο της διαχείρισης των απορριμμάτων, φαίνεται πως θα ακολουθήσει η αναγκαία, αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, για την οποία η Περιφέρεια Πελοποννήσου, προσανατολίζεται στη διαδικασία της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), καθώς δεν υπάρχει άλλη πηγή χρηματοδότησης!

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Αναφερόμενη στις ενέργειες που έχουν γίνει στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης της Μεσσηνίας κυρίως, αλλά και των υπολοίπων νομών, η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, στάθηκε ιδιαίτερα στον κρατικό αερολιμένα της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους, πως δε θα επιτραπεί η υποβάθμισή του, για να μπορεί να πουληθεί όσο – όσο!

nikolakoy-ntina-1

«Ο κ. Τατούλης, ήταν ο πρώτος ο οποίος ανέδειξε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σε μείζον ζήτημα, στην ατζέντα των υποδομών της Μεσσηνίας», ανέφερε η κα Νικολάκου, επισημαίνοντας με νόημα, πως μέχρι τότε, υπήρχαν μόνο λόγια. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι τελευταίες παρεμβάσεις, έγιναν το 1991 και ακολούθησε μία πολύ μικρή αναβάθμιση το 2002! Εμείς, βάλαμε ένα στοίχημα, πιστεύοντας πως θα το πετύχουμε και πραγματικά τα καταφέραμε! Έτσι, το αεροδρόμιο, από 30.000 επισκέψεις, ξεπέρασε το φράγμα των 250.000 επισκέψεων και αυτό που πρέπει άμεσα να γίνει, είναι ο εκσυγχρονισμός του», σημείωσε η αντιπεριφερειάρχης, τονίζοντας παράλληλα, πως αναβάθμιση, θα γίνει ταυτόχρονα με τη λειτουργία αεροδρομίου πτήσεων χαμηλού κόστους, στην Τρίπολη.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τη Ντίνα Νικολάκου, έχει να κάνει με τις μελέτες από την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας (ΥΠΑ), η οποία έχει πραγματικά καθυστερήσει πολύ, με τη θεματική αντιπεριφερειάρχη, να καταλογίζει και πολιτικές ευθύνες! «Επειδή δεν περιμένουμε τίποτε από τους άλλους και θέλουμε πάντα, να βασιζόμαστε στα δικά μας πόδια, το 2013, διαμορφώσαμε τους δικούς μας κωδικούς στο Περιφερειακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και δημιουργήσαμε έναν κωδικό για υποδομές στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο οποίος δεν υπήρχε, δεσμεύοντας περισσότερα από 20 εκατομμύρια ευρώ», επεσήμανε η αντιπεριφερειάρχης, τονίζοντας ωστόσο, πως οι μελέτες, ουδέποτε ολοκληρώθηκαν! «Ζητήσαμε επίμονα να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την ένταξη του έργου στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο που υπήρχε η δυνατότητα επιλεξιμότητας, όμως δυστυχώς, αυτό δεν έγινε και σήμερα είμαστε σε μια νέα προγραμματική περίοδο, στο πλαίσιο της οποίας δεν υπάρχει καμία τέτοια δυνατότητα», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης, η οποία δήλωσε πως ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ήταν το πρώτο έργο που ζήτησε ο Πέτρος Τατούλης, στον υπουργό Υποδομών να εντάξει σε Τομεακό Πρόγραμμα. «Στην πρώτη συνάντηση που είχε ο περιφερειάρχης με το Χρήστο Σπίρτζη, στην οποία ήμουν παρούσα, το πρώτο θέμα που έπεσε στο… τραπέζι, ήταν η ολοκλήρωση των μελετών από την ΥΠΑ και η ένταξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας στο Τομεακό του υπουργείου, κάτι που είναι ωστόσο, εξαιρετικά δύσκολο, με δεδομένο ότι το νέο πρόγραμμα, έχει λίγους πόρους και τα χρήματα που απαιτούνται για το αεροδρόμιο είναι πάρα πολλά», εξήγησε η κα Νικολάκου, επισημαίνοντας πως το έργο πρέπει πάση θυσία να γίνει!

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ!

«Παρά τις δυσκολίες, διεκδικούμε με κάθε τρόπο την αναβάθμιση του αεροδρομίου, στο οποίο η κίνηση έχει πραγματικά εκτοξευτεί και δεν μπορεί να λειτουργήσει με τις υπάρχουσες υποδομές. Στο μεταξύ, να αναφέρουμε ότι δεν πρόκειται για μία απλή αναβάθμιση, μια απλή υποδομή! Απαιτείται πλήρης ωριμότητα, όχι μόνο από την ΥΠΑ, αλλά και με την παρέμβαση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) , επιτροπή του οποίου, έχει ήδη κάνει καταγραφή με πρωτοβουλία της Περιφέρειας», δήλωσε η Ντίνα Νικολάκου, τονίζοντας πως η περιφερειακή αρχή, είναι σε επικοινωνία με το νέο διοικητή της ΥΠΑ, ο οποίος είναι Μεσσήνιος, σχετικά με την ωρίμανση των μελετών και πως έχει θέσει τρεις απαράβατους κανόνες!

ΤΡΕΙΣ ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

  • Αναβάθμιση λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας!

«Το αεροδρόμιο, δεν μπορεί με τις υφιστάμενες υποδομές, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που έχει σήμερα! Ξεπεράσαμε τις 250.000 επισκέψεις και η συνέχεια, θα είναι ακόμη καλύτερη με δεδομένο ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου συνεχίζει τις στρατηγικές συμμαχίες και προσπάθησε ακόμη μεγαλύτερη προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης, χαρακτηρίζοντας επιτακτική ανάγκη την αναβάθμιση.

  • Όχι στην ιδιωτικοποίηση!

«Εμείς λέμε ένα βροντερό όχι στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας και οι λόγοι είναι πολλοί. Είναι στρατηγικής και εθνικής σημασίας το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και θεωρούμε ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί», δήλωσε η κα Νικολάκου, που έδειξε το… δρόμο της σύμπραξης, όπως συνέβη και στην περίπτωση των απορριμμάτων.

  • Παραχώρηση στην Περιφέρεια και έργα μέσω ΣΔΙΤ

«Αν το υπουργείο Υποδομών, δεν έχει τη δυνατότητα να εντάξει την αναβάθμιση και την επέκταση του αεροδρομίου της Καλαμάτας στο Τομεακό του πρόγραμμα, πρέπει γρήγορα η κυβέρνηση, να προχωρήσει στην παραχώρηση του αεροδρομίου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να μπορέσουμε μέσα από την διαδικασία των ΣΔΙΤ να προκηρύξουμε ένα μεγάλο διεθνή διαγωνισμό, για να το αναδείξουμε, όπως αρμόζει στην αξία του! Δε γίνεται να απαξιώνουμε τις υποδομές του αεροδρομίου, για να το πουλήσουμε σε εξευτελιστική τιμή! Θα μας βρουν απέναντι όσοι οραματίζονται, σχεδιάζουν ή φαντάζονται κάτι τέτοιο και θεωρώ ότι η συνεργασία που έχει ο περιφερειάρχης με τους συναρμόδιους υπουργούς, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το ΤΑΙΠΕΔ και όλους όσοι έχουν εμπλοκή σε αυτό, θα μπορέσει να δώσει μία καινοτόμο και πρωτοποριακή λύση σε αυτό το πρόβλημα, ώστε να έχουμε το αεροδρόμιο όπως πρέπει. Θέλω να ξέρετε επειδή είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τον κ. Μανδηλάρη, τον οποίο θέλω, όπως και τους υπαλλήλους, να συγχαρώ για την προσπάθειά τους, ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε αεροδρόμιο ήταν πολλά», τόνισε με νόημα η Ντίνα Νικολάκου, αναφέροντας μερικά από αυτά.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ Ο ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ… ΜΑΓΟΣ!

«Υπήρξε διάστημα που δεν είχε ψύξη, δεν ήταν καλά συντηρημένο και αντιμετώπισε πρόβλημα. Είχαμε συνεχώς παράπονα από τους επισκέπτες και επικοινωνήσαμε με τον αερολιμενάρχη να δούμε πως θα βοηθήσουμε, όμως από ‘κει και πέρα, το θέμα της παραχώρησης σε σχέση με την επέκταση, αντιμετωπίζει πρόβλημα λόγω του Νομοθετικού πλαισίου από την Κτηματική Υπηρεσία και χρειάζεται ακόμη μεγάλη προσπάθεια. Δε λέμε ότι φταίει ο τάδε ή ο δείνα, ούτε και υποτιμούμε προσπάθειες όπως αυτή που έγινε από τον υφυπουργό τον κ. Λαμπρόπουλο, ο οποίος είχε έρθει και είχε κάνει κι αυτός εξαγγελίες, όμως, ότι έχει γίνει μέχρι σήμερα, θεωρούμε πως δεν έχει το αποτέλεσμα που πρέπει και πως έχουν καθυστερήσει πολύ οι μελέτες! Αν κάποιοι φαντάζονται ότι ο κ. Τατούλης είναι ένας μάγος που με μαγικό ραβδάκι θα μπορέσει να λύσει προβλήματα που οφείλονται σε άλλους, δεν είναι έτσι! Η Περιφέρεια ξέρει πάρα πολύ καλά το θεσμικό και το Νομικό πλαίσιο και έχει την τύχη να έχει περιφερειάρχη, έναν άνθρωπο όποιος έχει μεγάλη γνώση, ανήκε στην κεντρική πολιτική σκηνή και γνωρίζει με ποιο τρόπο πρέπει να διεκδικήσει πόρους. Γι’ αυτό λοιπόν, είχαμε ζητήσει να ενταχθεί  το έργο στο πρόγραμμά μας όμως δυστυχώς, δεν υπάρχει μελετητική ωριμότητα», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, που στάθηκε και σε όσα έχουν μέχρι στιγμής γίνει.

Η ΠΕΡΙΕΦΕΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Υπάρχει κανένας άλλος, που να έχει βάλει έστω 1 ευρώ για το αεροδρόμιο; Υπάρχει κάποιος άλλος, που έχει συγκεκριμένη θέση για το αεροδρόμιο; Αυτός που έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα το αεροδρομίου είναι ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου. Εμείς ολοκληρώσαμε τον κόμβο τον οποίο και μελετήσαμε, εμείς τον προκηρύξαμε, εμείς τον πληρώσαμε όπως και τον φωτισμό και την καλύτερη προσβασιμότητα και βέβαια, ολοκληρώσαμε βέβαια ένα έργο 250.000 ευρώ, σε σχέση με την αντιστήριξη για να μπορέσουν να έχουν ασφαλέστερη εκεί τα αεροπλάνα», ανέφερε η Ντίνα Νικολάκου, απαντώντας έτσι και στους επικριτές της Περιφέρειας, ενώ μίλησε για εκείνα που πρέπει άμεσα να γίνουν «Ο πολιτικός αερολιμένας της Καλαμάτας, πρέπει να γίνει σύγχρονος, να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτόν, μεγάλα αεροσκάφη και να δημιουργήσουμε νέες συνθήκες σε ό,τι αφορά στις αφίξεις και της αναχωρήσεις. Αυτή είναι η πρόταση μας και επαναλαμβάνω ότι θα μας βρουν απέναντι, όλοι όσοι θεωρούν πως πρέπει να απαξιώσουμε τις υποδομές και να βάλουμε ψηλά τον πήχη σε σχέση με την πιθανή ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. Επίσης, δεν αρκεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, χρειάζεται να συμφωνήσει και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, άρα θέλει προσεκτικό χειρισμό απ’ όλους, ειδικά όσο ο τουρισμός αναπτύσσεται και ελπίζω να είναι και η επόμενη σεζόν για το ίδιο καλή», ανέφερε η κα Νικολάκου, που έκανε ειδική μνεία σε όσα έχει κάνει η Περιφέρεια για το σημαντικό αυτό, πυλώνα ανάπτυξης.

ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Η Περιφέρεια, είναι η πρώτη που προσπάθησε να μην δοθεί για την προβολή, ούτε 1 ευρώ από το Δημόσιο Προϋπολογισμό, ενώ ήταν η πρώτη, που τόλμησε με ρίσκο τότε φυσικά, να ζητήσει αξιόπιστη προσέγγιση και με κάνει έναν αξιόπιστο διάλογο με αεροπορικές εταιρείες και θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο, πλέον πιο στοχευμένα πιο θεματικά και συστηματικά, καθώς έχουμε σχεδιασμό ολοκληρωμένο που φτάνει μέχρι το 2020», δήλωσε η Ντίνα Νικολάκου, η οποία τόνισε πως το θέμα, θα είναι στην πρώτη γραμμή της συζήτησης στο Περιφερειακό Συνέδριο που θα γίνει παρουσία του πρωθυπουργού και υπουργών και στην Τρίπολη. «Ένα από τα θέματα που θα θέσουμε στον κ. πρωθυπουργό στο συνέδριο, το οποίο θα είναι διαφορετικό, είναι αυτό. Πιστεύω ότι θα είναι ένα διαφορετικό και αναπτυξιακό συνέδριο, που δε θα μείνει στην ανταλλαγή φιλοφρονήσεων και απόψεων και φυσικά θα τεθεί και το θέμα της περιφερειακής διακυβέρνησης, που έχει να κάνει και με το θέμα του αεροδρομίου», τόνισε η αντιπεριφερειάρχης, κάνοντας και ένα σύντομο απολογισμό των πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής στον τουρισμό. «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου από το 2011, έχει θέσει το ζήτημα της ανάπτυξης του τουρισμού σε πρώτη προτεραιότητα και παρά την μεγάλη και την βαθιά κρίση, ο περιφερειάρχης πήρε μία τολμηρή πολιτική απόφαση για εξωστρέφεια και δράσεις προβολής! Στην αρχή κατηγορηθήκαμε και συκοφαντηθήκαμε, θεωρήθηκε ότι αυτή η κίνηση από την πλευρά της περιφερειακής αρχής, ήταν μια κίνηση απλής επικοινωνίας. Είχαμε όμως ένα συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό και γνωρίζουμε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου ήταν κυρίως, ένας προορισμός εσωτερικού τουρισμού και ξέραμε πως ο εσωτερικός τουρισμός θα αντιμετωπίσει μεγάλη κρίση όπως και έγινε! Για το λόγο λοιπόν, βαδίσαμε σε μερικούς βασικού άξονες! Ο πρώτος, ήταν η συνεχής παρουσία με συνέπεια σε όλα τα μεγάλα διεθνή γεγονότα, ο δεύτερος, να αποκτήσει Πελοπόννησος ένα μεγάλο brand και αντιλαμβάνεστε ότι βρήκαμε πέντε περιφερειακές ενότητες που η καθεμιά ως νομαρχία, είχε τη δική της άποψη για τον τουρισμό. Καταφέραμε λοιπόν, να ενοποιήσουμε την προβολή και να δημιουργήσουμε ένα νέο brand. Η μυθική Πελοπόννησος πλέον, είναι ένα δυναμικό όνομα, το οποίο είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο και παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τουριστικής αγοράς. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε πολύ μεγάλα γεγονότα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και ιδιαίτερα στη Μεσσηνία, όπως μεγάλο συνέδριο των Abta που δημιούργησε υπεραξία σε σχέση με τη βρετανική αγορά καθώς είχαμε ένα + 25% αλλά και με ολόκληρη την Ευρώπη. Το δεύτερο, ήταν οι στρατηγικές μας συμφωνίες με την Aegean. Δώσαμε βάρος στην προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών και δεν είναι μόνο η Easy Jet, αλλά κυρίως η British Airways όπου καταφέραμε και συνδέσαμε με το διεθνή αερολιμένα της Καλαμάτας, το Heathrow του Λονδίνου. Οι επικοινωνίες μας με τις εταιρείες είναι συνεχιζόμενες και πολλές και προσπαθούμε και από ό,τι φαίνεται ίσως να έχει αποτέλεσμα, να συνδέσουμε επίσης την Καλαμάτα, με το Βουκουρέστι, το Βελιγράδι, την Κύπρο και με διάφορους άλλους προορισμούς», δήλωσε καταληκτικά η θεματική αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου.

101 Συνολικές προβολές, 4 Σήμερα

Leave a Reply