ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καταλονία, Τσε Γκεφάρα, αλλαγή φύλου κ.ά.

0

ΤΙ ΖΗΤΑΕΙ η Καταλονία, κανένας δεν ξέρει ακριβώς!

ΕΓΡΑΦΕ ο φίλτατός μου Θόδωρος Γαλανόπουλος σε άρθρο του στη «ΦΩΝΗ» με τίτλο «Γέρνει η βάρκα της Βαρκελώνης». 

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ να ισχυριστώ ότι έχει δίκιο αν δεν διέψευδαν αυτό τον ισχυρισμό οι ίδιοι οι Καταλανοί για λόγους που μόνο οι ίδιοι τους γνωρίζουν.

Η ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ δεν είναι μια τυχαία περιοχή στην Ισπανία βέβαια και η ιστορία της μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί στην Ιβηρική Χερσόνησο.

ΑΠΟ ΚΕΙ και πέρα βέβαια η πραγματικότητα μιλάει μόνη της.

Η ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ βρίσκεται μεταξύ αβύσσου και αβεβαιότητας και οι επιπτώσεις αν οξυνθούν τα πράγματα, μπορεί να είναι ολέθριες.

ΥΠΑΡΧΕΙ και η… Μπαρτσελόνα βέβαια αλλά αυτή είναι από μόνη της μια ολόκληρη ιστορία για όλη την Ισπανία και όχι μόνο.

***

ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ 50 χρόνια από τη δολοφονία του στις 9 Οκτωβρίου 1967.

Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ειπωθεί για τον Τσε είναι λίγο και δεν είναι καθόλου τυχαίο ασφαλώς που και η εξέγερση στην  Καταλονία παραπέμπει το νόημά της στο όραμά του για μια κοινωνία ελεύθερη από οποιουσδήποτε περιορισμούς.

***

ΚΙ ΕΝΩ συμβαίνουν αυτά και άλλα πολλά, φτάσουν στο σημείο να επίκειται σύγκρουση Πολιτείας- Εκκλησίας με αφορμή το νομοσχέδιο περί αλλαγής φύλου.

ΤΟ ΤΟΠΙΟ ήδη μοιάζει χθες ηφαίστειο που κοχλάζει και τίποτα δεν μπορεί να αποκλείσει το ρήγμα στις σχέσεις των δύο πλευρών.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για μια εξέλιξη διόλου ευχάριστη και συγχρόνως προκλητικά παραπλανητική που μπορεί να έχει ολέθριες επιπτώσεις.

ΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙ μάλιστα κανείς ότι η Ιερά Σύνοδος ήδη έχει δυναμιτίσει τις σχέσεις Εκκλησίας –Πολιτείας αρνούμενη να δεχτεί οποιαδήποτε συζήτηση στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Συντάγματος για διαχωρισμό, τονίζεται πως είναι σαν να διαχωρίζεται ο λαός από την Πολιτεία.

ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ευλόγως εδώ το ερώτημα αν ο λαός θεωρείται Εκκλησία, αλλά επί του παρόντος ας μην ξεφύγουμε.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ και για το κλείσιμο σήμερα τα περί αλλαγής φύλου είναι επί της ουσίας το κερασάκι στην τούρτα και ένα αληθοφανές πρόσχημα για τη δεδομένη κόντρα ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ πριν πάρει θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν όφειλαν οι ταγοί της να λάβουν σοβαρά υπόψη τους την όποια αναγκαιότητα οδηγεί όσους επιθυμούν την αλλαγή φύλου σε αυτή τους την απόφαση;

***

ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ, ο μνησιπήμων λόγιος και φέρελπις σηματωρός της Αυλώνας.

ΜΕ ΑΥΤΟΝ τον πολυσημαίνοντα τίτλο, ο φίλτατος και εκλεκτός θεράπων του λόγου Δημήτρης Ρεντίφης, παρουσίασε στις σελίδες της «ΦΩΝΗΣ» τα δύο συγγραφικά πονήματα του εξαιρετικού Αμβρόσιου, πλήρως εμπεριστατωμένα όπως το συνηθίζει.

ΟΙ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ του Δημήτρη Ρεντίφη θα μπορούσαν δίκαια να χαρακτηριστούν, αφού είναι, μελετήματα πάνω στα βιβλία που παρουσιάζει.

ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ βιβλιοπαρουσίαση, οι αναφορές του κ. Ρεντίφη εκτείνονται  από τον Παλαμά, τον Ελύτη, τον Σαίξπηρ, τον Σοφοκλή κ.ά.  πριν κλείσει ερχόμενος πάλι στον Αμβρόσιο Καρατζά.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ εξαιρετική σε κάθε περίπτωση.

***

ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΑ αυτές τις μέρες τις προτάσεις  Ι , ΙΙ για την Κυπαρισσία που είχε παρουσιάσει στη «ΦΩΝΗ» αρχές Σεπτεμβρίου, ο Δημήτρης Στρατικόπουλος που ήταν όλες τους αξιοπρόσεκτες και αναρωτήθηκα πότε θα δρομολογηθεί η υλοποίηση έστω ορισμένων εξ αυτών.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για προτάσεις ενδιαφέρουσες ασφαλώς και σε αυτές δεν περιλαμβάνω την πρότασή του για άγαλμα στην κεντρική πλατεία του κατ’ επανάληψη υπουργού Αριστείδη Καλαντζάκου.

Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ πλατεία χρειάζεται ένα εμβληματικό καλλιτεχνικό δημιούργημά για να αναδειχτεί.

***

ΕΡΧΟΝΤΑΙ και παρέρχονται οι ιδιόρρυθμοι στο πολιτικό στερέωμα θεωρώντας πως θα τους δοθεί μεγαλύτερη σημασία απ’ ότι όντως έχουν.

ΜΑΤΑΙΟΠΟΝΟΥΝ πάντως αν νομίζουν ότι θα ασχοληθούμε μαζί τους περισσότερο απ’ όσα αξίζουν.

ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ το νομίζουν, χάνουν τον καιρό τους και είναι λυπηρό γιατί ο χρόνος είναι πολύτιμος για όσους μπορούν και θέλουν να τον αξιοποιήσουν δημιουργικά.

ΟΙ ΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ως ιδιόρρυθμοι  όμως μάλλον δεν ανήκουν σε αυτούς που πιστεύουν στην αξία του χρόνου τους, οπότε δεν χρειάζεται να προστεθεί επί του παρόντος τίποτα περισσότερο για την περίπτωσή τους.

Θανάσης Παντές

42 Συνολικές προβολές, 5 Σήμερα

Leave a Reply