ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Νέα αγορά» για το ελαιόλαδο! «Μούδιασμα» τιμών που ξεκίνησαν κάτω από τις προσδοκίες των παραγωγών…

0

Στα 3,70 ευρώ κινούνται μεσοσταθμικά σε όλη τη χώρα οι τιμές του έξτρα παρθένου ελαιολάδου νέας εσοδείας. Παρ’ ότι σε σχέση με την περσινή παραγωγή η εικόνα είναι καλύτερη, οι τιμές σε σχέση με το ξεκίνημα της χρονιάς (μαυρολίσιο, περσινά αποθέματα που συνήθως εκποιούνται το Σεπτέμβριο) είναι πτωτική!

Πάντως παράγοντες της αγοράς, συνεταιρισμοί και ομάδες παραγωγών εκτιμούν και προσδοκούν ανοδική τάση στις τιμές, καθότι η ζήτηση από τις αγορές του εξωτερικού είναι  αυξημένες για τυποποιημένο ποιοτικό προϊόν.

Πάντως στη Μεσσηνία οι τιμές κινούνται σε επίπεδο 3,70-3,90 ευρώ και για ΠΟΠ Καλαμάτα γύρω στα 4 ευρώ.

ΤΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΥΔΙΚΗΣ

Τελικά σημαντικές φαίνεται ότι είναι οι ζημιές στη φετινή ελαιοπαραγωγή από το πέρασμα της «Ευρυδίκης» την περασμένη εβδομάδα. Σε πολλές περιοχές (κυρίως Μάνη) η ισχυρή χαλαζόπτωση και τα δυνατά ανεμοβρόχια προκάλεσαν την πτώση ελαιοκάρπου. Παρόμοια φαινόμενα αν και σε μικρότερη κλίμακα σε περιοχές της Πυλίας και της Τριφυλίας.

ΝΕΑ ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ

Εν τω μεταξύ σειρά επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας αλλά και άνοιγμα μιας νέας αγοράς για περίπου 10.000 τόνους τυποποιημένου προϊόντος μέσα από επίσημα κανάλια διανομής δημιουργεί η νέα διάταξη για τη χρήση σφραγισμένων, μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ελαιολάδου στη μαζική εστίαση από 1ης Ιανουαρίου 2018. Επιπλέον, η συγκεκριμένη διάταξη θα τονώσει την ανάπτυξη και την προβολή του ελληνικού «υγρού χρυσού». Τα παραπάνω τονίστηκαν μεταξύ άλλων από τους ομιλητές και ειδικά από τους δύο γενικούς γραμματείς τον Α. Παπαδεράκη (γεν. γραμματέας Καταναλωτή) και τον Ν. Αντώνογλου (γεν. γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης) που συμμετείχαν στην εσπερίδα με θέμα «Το ελαιόλαδο στη μαζική εστίαση» την οποία συνδιοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα ο ΣΕΒΙΤΕΛ και η ΠΟΕΣΕ (Πανελληνία Ομοσπονδία Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων).

«Στόχος δεν είναι να επιβάλλουμε κάτι με το νόμο, αλλά να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι αυτό το μέτρο είναι για το κοινό καλό όλων των εμπλεκομένων στον κλάδο αλλά και της εθνικής οικονομίας. Με άλλα λόγια στόχος είναι η προβολή του τομέα και της ελληνικής ελαιοπαραγωγής μέσα από το κανάλι της μαζικής εστίασης. Τα εστιατόρια ουσιαστικά είναι ένα όχημα προβολής. Επίσης, θα ενισχυθεί η μέσα από επίσημα κανάλια διανομή και όχι τα ανεπίσημα και τα χύμα», τόνισε στην «ΥΧ» ο Γιώργος Οικονόμου, διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ. Ταυτόχρονα, θα ευνοηθούν πρωτίστως οι ίδιοι οι ελαιοπαραγωγοί καθώς, όπως υποστήριξε ο κ. Οικονόμου, «όσο αυξάνονται τα κανάλια πώλησης του προϊόντος τόσο πιο εύκολη είναι η απορρόφησή του και η μεγαλύτερη ζήτηση ισορροπεί την αγορά και τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα από ότι θα ήταν σε διαφορετική περίπτωση».

Την ίδια ώρα, θα κινητοποιηθεί μια σειρά επενδύσεων γύρω από την τυποποίηση του ελαιολάδου, όπως σημείωσε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος του ΣΕΒΙΤΕΛ.

Η ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΑΥΤΟΡΥΘΜΙΣΤΕΙ

Όσον αφορά την προετοιμασία των τυποποιητών σχετικά με την εφαρμογή του νέου μέτρου, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι θα βασιστούν σε συσκευασίες που ήδη χρησιμοποιούσαν ως δείγματα για το εξωτερικό ή για προωθητικές ενέργειες. Οι συσκευασίες μπορεί να είναι είτε πλαστικές είτε γυάλινες. «Το ζητούμενο είναι ο καταναλωτής που θα ζητήσει ελαιόλαδο να λάβει μια σφραγισμένη συσκευασία, που μπορεί να είναι είτε ένα μικρό φακελάκι είτε ένα μικρό μπουκάλι ή ακόμη και 1 λίτρο. Αν δεν υπάρχει μικρή συσκευασία και ανοιχθεί του 1 λίτρου μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί στη κουζίνα του εστιατορίου. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα για τις μεγάλες συσκευασίες οι καταναλωτές να τις αγοράσουν. «Από τη νομοθεσία δεν ορίζεται συγκεκριμένος όγκος των σφραγισμένων, μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών και έτσι αφήνεται το περιθώριο στην αγορά να αυτορυθμιστεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.

Σχετικά με την ευρωπαϊκή εμπειρία από την εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων σημειώθηκε στην εσπερίδα ότι η κατανάλωση κατά άτομον βρίσκεται στα 20 ml, αλλά δεν έχει προκύψει ένα κοινά αποδεκτό μέγεθος ως καταλληλότερο για όλες τις χώρες. Επιπλέον, όπως ειπώθηκε έδαφος κερδίζουν στην εστίαση της γειτονικής Ιταλίας και η δυνατότητα επιλογής από τους καταναλωτές μεταξύ αρωματισμένων ή έξτρα παρθένων ελαιολάδων. «Κάποια στιγμή θα έχουμε λίστα για τα ελαιόλαδα στα εστιατόρια όπως έχουμε λίστα με τα κρασιά. Οι σερβιτόροι θα μπορούν να περιγράφουν τον τόπο προέλευσης και τα χαρακτηριστικά του κάθε ελαιολάδου (πχ. φρουτώδες, κλπ). Το μάρκετινγκ του ελαιολάδου είναι 5-10 χρόνια πιο πίσω από αυτό του κρασιού, αλλά γίνονται ήδη κάποια βήματα», ανέφερε ο διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ.

ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουράσης, γενικός γραμματέας ΓΣΕΒΕΕ και ΠΟΕΣΕ, επεσήμανε ότι η κοινή πρακτική από το 2018 και μετά μόνο θετικά θα επιδράσει για όλη την αλυσίδα της οικονομίας. «Θα επιτρέψει στο ελληνικό ελαιόλαδο να αναζητηθεί και να συγκριθεί τόσο από εγχώριους όσο και από ξένους καταναλωτές. Θα συμβάλλει στην εξωστρέφεια και την τοπική ανάπτυξη. Το ελαιόλαδο θα αποτελέσει πλέον κομμάτι του τουριστικού πακέτου γαστρονομικής μνήμης».

ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΓΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Για το ελαιόλαδο στη γαστρονομία, μίλησε ο πρόεδρος του ΙΕΓ Νίκος Φωτιάδης: «Υπάρχει έλλειμμα γνώσης σχετικά με το τι σημαίνει ελαιόλαδο, ποιο πρέπει κάθε φορά να χρησιμοποιηθεί και που. Πρέπει να μάθουμε να χρησιμοποιούμε άλλο ελαιόλαδο για το μαγείρεμα, άλλο για τις σαλάτες, άλλο για το τηγάνισμα για να δώσουμε στον καταναλωτή το σωστό αποτέλεσμα. Η απόφαση για το φιαλίδιο μιας χρήσης αποτελεί το πλέον σημαντικό έργο της τελευταίας 20ετίας του ελληνικού κράτους καθώς εγγυάται την ασφάλεια του καταναλωτή και θα δώσει νέα ώθηση στο προϊόν».

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΣΕΒΙΤΕΛ

Από το Δεκέμβριο θα λειτουργήσει μια Ακαδημία Ελαιολάδου υπό τον ΣΕΒΙΤΕΛ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Οικονόμου, με στόχο να υπάρξει σωστή επιμόρφωση και εκπαίδευση των εμπλεκομένων του κλάδου. Θα διοργανώνονται μια σειρά σεμιναρίων με τη συνδρομή και άλλων φορέων όπως το Ινστιτούτο Ελληνικού Διατροφικού Πολιτισμού και Γαστρονομίας (ΙΕΓ) και η ΠΟΕΣΕ.

340 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply