ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

H αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου μιλάει στο money-tourism.gr για τον τουρισμό: Ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα με νέες επενδύσεις και βαρύτητα στον τουρισμό δίνει η Πελοπόννησος!

0

nikolakoy-xrhma-toyrismos-2Στη βαρύτητα που δίνεται στην Καλαμάτα και ειδικά στον κρατικό αερολιμένα, που έχει αναπτυχθεί ραγδαία, καθιστώντας από την πλευρά του έναν εύκολα προσβάσιμο και οικονομικό προορισμό τη Μεσσηνία, αναφέρθηκε σε συνέντευξή  της στο διαδικτυακό τόπο www.money-tourism.gr η θεματική αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου και υπεύθυνη για τον ιδιαίτερα σημαντικό αυτό, τομέα, Ντίνα Νικολάκου. Η ίδια άλλωστε, έχει την ευθύνη του τουρισμού, τα τελευταία χρόνια, ο οποίος όπως σημείωσε στήριξε τη χώρα σε αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη καμπή. «Τα προηγούμενα έτη η χώρα μας έζησε δραματικές αλλαγές τόσο όσον αφορά στην υποβάθμιση του ΑΕΠ σε εθνικό επίπεδο, όσο και σε προσωπικό επίπεδο της κάθε οικογενειακής μερίδας ξεχωριστά», σημείωσε η Ντίνα Νικολάκου, επισημαίνοντας πως ο τουρισμός αποτέλεσε το μοναδικό τομέα  στην κρίση, που παρουσίασε αύξηση 1,7 δισ. ευρώ, στηρίζοντάς την, στην πιο δύσκολη περίοδο μετά την μεταπολίτευση.

ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΟΡΘΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

«Οι αιρετές Περιφέρειες στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΣΕΤΕ και άλλους φορείς, κράτησαν όρθια τη χώρα την περίοδο της κρίσης. Ανέλαβαν την  ανάπτυξη της ταυτότητάς τους, την προβολή των προορισμών τους, καθώς και των επιμέρους εμπειριών τους. Οι αιρετές Περιφέρειες έχουν την ευθύνη για τον αναπτυξιακό στρατηγικό σχεδιασμό και για το σκοπό αυτό, εργάστηκαν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συντονισμού για μια ενιαία εθνική ταυτότητα και ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν βασισμένο στις εμπειρίες της κάθε περιοχής. Διαδραμάτισαν ένα συντονιστικό, στρατηγικό ρόλο, ώστε οι επιμέρους στρατηγικές κατευθύνσεις των προορισμών μας να έχουν μια συμπληρωματική αλλά και προς την ίδια κατεύθυνση στόχευση ώστε να αποτελούν αρμονικά μέρη μιας ευρύτερης εικόνας και ενός ενιαίου ελκυστικού και ποιοτικού προφίλ. Ως κεντρικό όργανο, οι περιφερειακοί φορείς τουρισμού διασφάλισαν όλα αυτά τα έτη τη συντονισμένη και ισόρροπη τουριστική στρατηγική των υποδομών, ώστε να μην παρατηρούνται αλληλοεπικαλύψεις, αλλά και κακοδιαχείριση. Αντίστοιχα,  εκμεταλλεύτηκαν κάθε ευκαιρία που  δόθηκε για την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων και την άντληση πόρων που αφορούν στην τουριστική ανάπτυξη», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης, τονίζοντας πως πέρα από την προβολή και τη δημιουργία ταυτότητας για τους προορισμούς, οι αιρετές Περιφέρειες, υλοποίησαν ένα σημαντικό έργο υποδομών. Η Ντίνα Νικολάκου, έκανε εκτενή αναφορά στις συνέργειες και τις συνεργασίες , ανάμεσα στις Περιφέρειες της χώρας, αλλά και την προσπάθεια διασύνδεσης με Περιφέρειες άλλων χωρών, ενώ έκανε και έναν μίνι απολογισμό, βάζοντας και πάλι στο επίκεντρο την Καλαμάτα.

«ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ» Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΚΑΙ …ΠΙΛΟΤΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ!

«Η Περιφερειακή Αρχή, γνωρίζοντας από την πρώτη στιγμή ότι η Πελοπόννησος αποτελούσε έναν προορισμό που κατά 70% βασιζόταν σε Έλληνες επισκέπτες, ξεκίνησε το 2011, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης για την ελληνική οικογένεια, μια στοχευμένη προσπάθεια για προσέλκυση ξένων επισκεπτών.

Το μεγαλύτερο μέρος των δράσεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου υλοποιήθηκε με γνώμονα την αντιμετώπιση των δομικών προβλημάτων, της μείωσης του εγχώριου τουρισμού και την ανάπτυξης του εισερχόμενου τουρισμού από το εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιήθηκαν σημαντικά εργαλεία εφαρμογής όπως η νέα ταυτότητα «Μυθική Πελοπόννησος» και τα εμπειρικά προϊόντα της Πελοποννήσου και η εφαρμογή του σε σύγχρονες μεθόδους προώθησης (portal, mobile app, εκθέσεις, εκδηλώσεις). Προβήκαμε σε μια σειρά από συνδυασμένες δράσεις προβολής με επίκεντρο το διαδίκτυο και την ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργιών με τους μεγαλύτερους «παίχτες» της τουριστικής αγοράς. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου άνοιξε το δρόμο προσέλκυσης πτήσεων γραμμής από χώρες του εξωτερικού, κάνοντας στρατηγική συνεργασία με την Τ.Ε.ΜΕΣ. Α.Ε και την Aegean Airlines,  έτσι ώστε σήμερα ο Διεθνής Αερολιμένας Καλαμάτας ‘Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος’ να παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια σαν πρώτο αεροδρόμιο σε αύξηση αφίξεων. Το 2009 το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέγραφε 75.800 αναχωρήσεις και αφίξεις επισκεπτών ενώ το 2016 ξεπέρασε τις 228.000 και με το 2017 να παρουσιάζει άνοδο τουλάχιστον 20%.  Αυτή την περίοδο προετοιμαζόμαστε τον ερχόμενο Μάρτιο να διοργανώσουμε ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα στον τουρισμό το World Tourism Forum Lucerne Think Tank. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επέκταση των συνεργασιών μας με την British Airways και την Easy Jet και την απευθείας σύνδεση με το Λονδίνο ενώ πιο πρόσφατη είναι η συνεργασία μας με την Brussels Airways και απευθείας πτήσεις από τις Βρυξέλες από τον Απρίλιο του νέου έτους, ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν και νέες συνέργιες», δήλωσε η θεματική αντιπεριφερειάρχης και υπεύθυνη για τον τουρισμό, η οποία στάθηκε στην αύξηση της επισκεψιμότητας, όπως καταγράφηκε από τις διανυκτερεύσεις  των αλλοδαπών στην Πελοπόννησο, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αλλά και την αύξηση των επισκεπτών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, όπου το 2010 ήταν 750.000, ενώ το 2016 έφθασαν τις 1.500.000. «Επιδιώξαμε μέσω συνεργιών να ανατρέψουμε τις αρνητικές συνέπειες από την μείωση των Ελλήνων επισκεπτών και να προσελκύσουμε ξένους επισκέπτες για να κρατήσουμε την Πελοποννησιακή οικονομία όρθια», δήλωσε και μεταξύ άλλων, ανέπτυξε τους νέους στόχους.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

«Στόχος της περιφερειακής αρχής τη νέα περίοδος είναι να αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες των Πελοποννησίων πολιτών με απτά αποτελέσματα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα τους σήμερα, όπως η ανάγκη καταπολέμησης της ανεργίας», ανέφερε η κα Νικολάκου, τονίζοντας πως στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιωχθεί η ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας που εξειδικεύεται στον τομέα του τουρισμού. «Πρόκειται να ενισχύσουμε την ασκούμενη εξωστρέφειά μας, με σύνδεση του τοπικού αγροδιατροφικού παραγωγικού δυναμικού με όχημα το Brand Mythical Peloponnese αλλά και την κουλτούρα της Πελοποννήσου και του Πελοποννησιακού πολιτισμού.

Άμεσα πρόκειται να δημιουργήσουμε σταθερής “Δομής” παρακολούθησης, εφαρμογής, και υποστήριξης του τουρισμού στην Πελοπόννησο με την δημιουργία και λειτουργία ενός ηλεκτρονικού προγράμματος για την διαχείριση του προορισμού DMS αλλά και την υποστήριξη του Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού DMO με σύγχρονα δεδομένα. Για την υλοποίηση των δομών επιδιώκουμε τη δραστική αλλαγή στις σχέσεις έρευνας-τουρισμού-προορισμού και την άμεση συνεργασία των Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων με τη οικονομία της φιλοξενίας. Θα δημιουργήσουμε μηχανισμούς πραγματικής προσέγγισης και ώσμωσης μεταξύ των Πελοποννησίων, των επισκεπτών, των επιχειρήσεων και των ερευνητικών μονάδων

Επίσης, θα στηρίξουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού με την εφαρμογή επενδυτικών σχεδίων μικρής και μεσαίας κλίμακας που θα αφορούν σε ενίσχυση των υποδομών τους, των υπηρεσιών τους και της ικανότητας προβολής τους», ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης, η οποία καταληκτικά, τόνισε πως προετοιμάζεται ένα διευρυμένο πακέτο προτεινόμενων δράσεων προς τις επιχειρήσεις το οποίο θα οριστικοποιήσει ενόψει της εξειδίκευσης των δράσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας με  δημόσια δαπάνη που θα φτάνει στα 30 εκατ. ευρώ και θα οδηγήσει σε αντίστοιχη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων που θα ξεπερνούν τα 40 εκατομμύρια!

nikolakoy-synenenteyksh

94 Συνολικές προβολές, 1 Σήμερα

Leave a Reply