ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο χαιρετισμός του Β. Πολύδωρα στην παρουσίαση των βιβλίων του Αυλωνίτη Αμβρόσιου Καρατζά: «Με τίτλους αίματος οι ιδιοκτησίες στα χωριά και τα έγγραφα βρίσκονται στα μνήματα»!

0

Την συχνή παρουσία του πρ. προέδρου της Βουλής, υπουργού και βουλευτή, Ολύμπιου στην καταγωγή, Βύρωνα Πολύδωρα, σε εκδηλώσεις με πνευματικό και πολιτιστικό περιεχόμενο Μεσσηνιακής προελεύσεως, χαιρέτισε ο εκδότης της «Φ» Θανάσης Τσαμούλης στην πρόσφατη εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης για την παρουσίαση του βιβλίου του Αυλωνίτη Αμβρόσιου Καρατζά «Με το τσιαλούμι του κασμά» και «Μούτσης, ο “πρίγκιπας” του Βαρικού».

 

Καλώντας στο βήμα για χαιρετισμό, τον διακεκριμένο πολιτικό, τον περαμερίτη (μας χωρίζει η Νέδα) Βύρωνα Πολύδωρα, ο συντονιστής της εκδήλωσης, τον χαρακτήρισε ως πολυγραφότατο συγγραφέα, με λόγο γνήσια ελληνικό, που με τα βιβλία (πάνω από 50) ανοίγει πνευματικούς δρόμους προσφοράς στον ελληνισμό και τον πολιτισμό.

Ο κ. Πολύδωρας στο χαιρετισμό του, που καταχειροκροτήθηκε, ανέφερε:

«Προσέρχομαι στο βήμα συγκινημένος. Συγκινημένος, κύριε δήμαρχε και συμπατριώτη μας, από το γεγονός ότι υπάρχουν, και αυτό σας το  αφιερώνω φίλοι της  συναθροίσεως, ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι με τέτοια ενδιαφέροντα, να προσέλθουν σήμερα Κυριακή, για να συμμετάσχουν σε ένα μνημόσυνο, πνευματικό στο οποίο ιερουργεί με βαθιά έκφραση πίστεως και συνειδήσεως ένας διακεκριμένος Έλληνας και συμπατριώτης μας, ο Αμβρόσιος Καρατζάς, από την Αυλώνα. Είμαι συγκινημένος γιατί αυτό το πλήρωμα της συναθροίσεως, πάλλεται και δονείται από τις ίδιες  αξίες και τις ίδιες αναγωγές. Άμα κατέθετα αυτές τις σκέψεις μου κύριε Θανάση Τσαμούλη σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο, θα δυσκολευόμουν κύριε Γιώργο  Γιαννόπουλε να κάμω την ταξινόμηση.

Τι είναι αυτό που μας προσέφερε ο αρχιερέας, στα αισθήματα, στην επιστήμη, στην οικονομική άνθηση, στο πάνθεον του επιχειρείν μαζί με τον Παύλο Λεκκάκη και τους άλλους του επιχειρείν εδώ, όπως τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου του Πειραιά. Τι είναι αυτό  λαογραφία; Απάντηση δική μου, όχι. Τι είναι αυτό ιστορία; Όχι! Τι  είναι κοινωνιολογία; Όχι. Είναι μήπως πτυχές της οικονομικής ιστορίας της οικονομικής πραγματικότητας; Όχι. Είναι μια βαθιά εξομολόγηση, είναι μια βαθιά εκμυστήρευση. Είναι μια βαθιά αναγνώριση, αυτών που συνέβησαν από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, σε ένα τόπο στη χώρα την κατάνακρη του αμίλητου που λέει ο Παλαμάς, στην Αυλώνα, στην Τριφυλία, στο βραχότοπο της ζωής και της εντιμότητας. Είναι ταυτόχρονα και μια πρόταση παιδαγωγική. Η Δημητρούλα Γεωργακοπούλου δεκατριών ετών, μας διάβασε το απόσπασμα από τα συμβάντα στη Μικρασιατική καταστροφή.

Ο παππούς Γεωργακόπουλος ο  στρατηγός μας, μίλησε  για το εμβιοανθρώπινο αγιογράφημα εικόνισμα, του  ζευγολάτη  που πάλευε  με την βροχή με τον ήλιο που χάθηκε, πάλευε με τη φτώχεια με τον βράχο, η μικρή φοράδα γονάτισε. Ήταν ένας δικός του άνθρωπος  ο ζευγολάτης, αυτόν έκαμε εικόνισμα για την εκκλησιά. Όλη αυτή η σύνθεση δεν είναι της ρουτίνας, δεν θα την δούμε και από τον καλύτερο πρωτομάστορα της τηλεόρασης ή και απ’ τον  καλύτερο  νομπελίστα, έχουμε δύο ποιητές. Γιατί είναι τόσο διακεκριμένη αυτή η πρόταση στα δύο βιβλία του Αμβρόσιου Καρατζά, διότι είναι ατόφια ψυχή. Αυτό  είδαμε. Μια ψυχή  γεμάτη ανιδιοτέλεια, ευαισθησία, λατρεία, για τις αξίες μας. Τις εμπράγματες αποδείξεις του ήθους, Διότι  θέλω να σας πω μια παρέκβαση ακόμα και τελειώνω.

Έχουμε ένα μυστικό, σε αυτή τη ζωή, το οποίο δεν το λέμε πολύ συχνά. Δεν ξέρουμε από πού ήρθαμε. Μπορεί να ήρθαμε από το Φύγαλο  ή  από τον Αριστομένη ή πριν από τα τριακόσια χρόνια, με σημείο αναφοράς το 1821, 300 χρόνια πριν, φυγάδες, καταφυγόντες εδώ. Από εκεί προερχόμαστε από τον δρόμο της φυγής και του καταφυγίου, και με τα νύχια και με το τσιαλούμι του κασμά οικονομήσαμε γη.

Έχουμε ένα μυστικό, θα το πούμε στους διοικητές, κύριε δήμαρχε, αγαπημένε μου κ. Βαλασσόπουλε από τα Αρφαρά, θα το πούμε στους οικονομολόγους και δεν θα μας καταλαβαίνουν ότι η ιδιοκτησία μας είναι χωρίς τίτλους, είναι με τίτλους αίματος! Μα θα λέει ο άλλος πίσω από το κομπιούτερ  που είναι τα έγγραφα κτλ ; Στα μνήματα!

Έχουμε ένα μυστικό ότι όλοι πάνω- κάτω και στην αγαπημένη μου Αυλώνα την επί λόφους κειμένη για να κάνω την αναλογία με την Ιερουσαλήμ, την επί όρους κειμένη, είτε την Γάρδιτσα την δική μου, είτε στο Σιδηρόκαστρο του Γεωργακοπούλου, είτε στα Πλατάνια εδώ τριγύρω, κτλ. Είχαμε ισότητα οικονομικών όρων στην επιβίωση. Και ενώ είχαμε ισότητα οικονομικών όρων, δηλαδή, με  ένα αμπέλι, με ένα ποίμνιο, με ένα σιταροχώραφο, είχαμε πλήρη ιεράρχηση στην κοινωνική  οργάνωση, ο πρώτος, ο δεύτερος,  ο τρίτος, ο τελευταίος. Πως  συνεκτροτείτο; Αυτό γκρεμίζει τον Μαρξ παντελώς. Πως συνεκτροτείτο; Με το κριτήριο του ήθους. Ποιος θα είναι ο πιο  καλός οικογενειάρχης, ο πιο αλτρουιστής, ο πιο γενναίος στους πολέμους, εκείνος που έχει τις  καλύτερες περγαμηνές από την επανάσταση του 21 και από το πνεύμα της αντίστασης! Ένας κρυφός ήρωάς μας είναι  Μητροπέτροβας και ο Γιαννάκης Γκρίτζαλης, στην Μεσσηνιακή επανάσταση την κοινωνική του 1834. Αυτή η ισότητα των όρων στην οικονομία και ταυτόχρονα η ιεράρχηση με το κριτήριο του ήθους είναι λόγος να είμαστε υπερήφανοι για τους προγόνους μας και για τον τόπο καταγωγής μας.

Συγχαίρω από την καρδιά μου τον Αμβρόσιο Καρατζά, τον ευγνωμονώ ως παιδαγωγό γιατί, θα διαβάσουν τα βιβλία του τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου, και  με μένα ενδιάμεσο κήρυκα, αυτού του πληρώματος της συναθροίσεως, δηλαδή του δικού σας, για να θυμηθώ μια κουβέντα που μου έλεγε ένας ξεχωριστός Αυλωνίτης, είναι δύο κυρίες δικές του μαζί μας, ο Γιάννης ο Γεωργακάς του ΜΙΝΙΟΝ. Ότι εγώ διέπρεψα  στον οικονομικό στίβο με αναγωγές στην Αυλώνα. Από εκεί, το έλεγε συχνά, το είπε και σε  μένα και καμαρώναμε μαζί, από εκεί άντλησα οδηγό  και κώδικα για  πρωτάθλημα στην Αθήνα, και το ’κανε πράξη.

Με αυτές τις σκέψεις, χαιρετίζω αυτή την συνάθροιση μας, είμαι υπερήφανος για σας, ότι ανήκω σε εσάς, και σας ευχαριστούμε Αμβρόσιε φίλε  και αδερφέ, Αμβρόσιε Καρατζά και όλους όσοι έλαβαν τον λόγο για να τιμήσουν και κοσμήσουν αυτήν την παρακαταθήκη για το διηνεκές. Σας ευχαριστώ θερμά».

Leave a Reply