ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επιτυχημένος Ξενόπουλος από το ΜΕΘ

0

Η ΑΠΟΦΑΣΗ του ΜΕΘ να ανεβάσει το έργο του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Δεν είμαι εγώ», δικαιώνεται από την ανταπόκριση που η παράσταση βρίσκει στο θεατρόφιλο κοινό της Καλαμάτας που κάθε βράδυ στις 9.30 δίνει το παρών στο Εργατικό Κέντρο για να παρακολουθήσει την παράσταση και να διασκεδάσει.

ΓΙΑΤΙ ομολογουμένως διασκεδάζεις βλέποντας την καλοκουρδισμένη παράσταση που έστησε ο Περικλής Αλμπάνης αξιοποιώντας το έμψυχο δυναμικό του ΜΕΘ με τον καλύτερο τρόπο.

Ο ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ στα έργα του δημιουργεί χαρακτήρες και αυτούς ανέδειξε ο σκηνοθέτης «απελευθερώνοντας» τους ερασιτέχνες ηθοποιούς του ΜΕΘ δίνοντάς τους μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αξιοποιήσουν τη διάθεσή τους να ερμηνεύσουν ρόλους.

ΤΟ ΕΡΓΟ «Δεν είμαι εγώ» δεν είναι καθόλου εύκολο ως κωμωδία και η σημαντικότερη λεπτομέρεια που θεωρώ ότι το χαρακτηρίζει είναι ότι σε κάθε στιγμή της εξέλιξης του εκτρέπεται σε σάχλα και χυδαιότητα.

ΜΑΕΣΤΡΟΣ της γραφής ο Ξενόπουλος και σε αυτό το έργο του, κράτησε ψηλά τον πήχυ των απαιτήσεων που δικαιολογημένα υπάρχουν από το θέατρο που δημιούργησε και που δικαιολογημένα θεωρήθηκε «Πατριάρχης του θεάτρου».

ΠΕΡΑ από τους βαρύγδουπους τίτλους πάντως ο Ξενόπουλος είναι «δάσκαλος της θεατρικής τέχνης, πολιτισμού και ισορροπίας μέσων και σκοπού», όπως εύστοχα επισημαίνει ο Μάριος Πλωρίτης, συμπληρώνοντας πως τα «μέσα» που διάλεξε ο Ξενόπουλος είχαν ευγένεια και γνώση.

ΕΧΕΙ δίκιο και το έργο του «Δεν είμαι εγώ» το αποδεικνύει περίτρανα και συγχρόνως δικαιώνει την επιλογή του ΜΕΘ να το παρουσιάσει.

«ΤΟ “ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ” είναι μια σουρεαλιστική φαρσοκωμωδία αφού ο συγγραφέας έχει κεντρικό θέμα το διχασμό της προσωπικότητας της ψυχής», αναφέρει ο σκηνοθέτης Περικλής Αλμπάνης και συμπληρώνει πως: «Το “Δεν είμαι εγώ” δεν είναι μια οποιαδήποτε φάρσα, οι φάρσες συνήθως δεν αποτελούν συχνά έργο με ιδέα και σκοπό». Αυτό το έργο έχει και την ιδέα του και το σκοπό του. Σατιρίζει την ανθρώπινη λογική ή καλύτερα τους ανθρώπους και είναι τόσο πολλοί στον κόσμο που βασίζονται μόνο σ’ αυτή και πέφτουν κάθε στιγμή έξω».

ΟΛΑ αυτά και άλλα πολλά είναι το έργο «Δεν είμαι εγώ» που ανέβασε το ΜΕΘ.

Η ΣΑΤΙΡΑ που στο έργο είναι διάχυτη και υπαινικτική και χωρίς να εκτρέπεται σε χυδαιότητα, είναι γαργαλιστική όταν χρειάζεται.

ΤΟ ΜΕΘ με το έργο του Ξενόπουλου έβαλε ένα ακόμα στοίχημα με την ποιότητα και το κέρδισε τιμώντας με τον τρόπο αυτό την ήδη πολύ σημαντική του προσφορά στο θεατρικό γίγνεσθαι της Μεσσηνίας.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ και υγιαίνετε φίλτατοι αναγνώστες.

Θανάσης Παντές

Leave a Reply