ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εξαπάτηση πολιτών μέσω διαδικτυακών αγορών και τι πρέπει να προσέχουμε!

0

ΔΙΑΒΑΣΑ στη foninews.gr τα ετήσια στοιχεία της Ανοιχτής Γραμμής SAFELINE που για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, από τα οποία προκύπτει αύξηση των περιστατικών εξαπάτησης πολιτών μέσω του Διαδικτύου.

Γράφει η  ΒΙΚΥ ΜΠΑΡΟΥΤΣΟΥmparoytsoy-biky
Βρεφονηπιαγωγός

Τις ίδιες, σχεδόν, διαπιστώσεις είχε πρόσφατα κάνει και η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σύμφωνα με τις οποίες για το προηγούμενο έτος οι μισές περίπου καταγγελίες (48% για την ακρίβεια) αφορούσαν σε οικονομικές απάτες.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, οι νέες τεχνολογίες, πέρα τα πολλά οφέλη στους πολίτες, δίνουν και ευκαιρίες σε επιτήδειους να ανακαλύπτουν νέους τρόπους να εξαπατούν πολίτες και επιχειρήσεις, επιχειρώντας παραβίαση και εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων.

Αυτές οι πρακτικές πρέπει να προβληματίσουν τόσο τις αρχές, όσο και τους κοινωνικούς και επιχειρηματικούς φορείς ώστε να βρουν νέους τρόπους διασφάλισης τόσο των συναλλαγών, όσο και της διαδικτυακής επικοινωνίας.

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ της εφαρμογής «feelsafe@e-commerce» από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε συνεργασία με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας είναι στη σωστή κατεύθυνση και θα συμβάλει θετικά στην πληροφόρηση των πολιτών.  Επίσης, ο οδηγός για ασφαλείς αγορές του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το φυλλάδιο «Στοχευμένες Διαφημίσεις και Προστασία Ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο», με την ευρεία διάδοση και χρήση τους, μπορούν να αλλάξουν το τοπίο της «διαδικτυακής εγκληματικότητας» ελαχιστοποιώντας τόσο την  εμφάνιση διαφημίσεων στο Google και στο Facebook, όσο και τις ανεπιθύμητες παρενέργειες από τις παρελκυστικές πρακτικές των επιτηδείων!

Η ΑΣΦΑΛΗΣ χρήση του διαδικτύου για  επικοινωνία, ενημέρωση, αγορές και συναλλαγές αποτελεί εκ των ουκ άνευ προϋπόθεση για την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.  Και προς την κατεύθυνση αυτή τόσο οι Αρχές, όσο και οι κοινωνικοί φορείς (επιχειρηματικοί ή των πολιτών) θα πρέπει συνεργαζόμενοι να εντείνουν τις προσπάθειες, προκειμένου να μην υπάρξουν στο μέλλον περισσότερα θύματα.  Αλλωστε, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιεύονται, πολλοί από τους καταγγέλλοντας ανυποψίαστοι έπεσαν στην παγίδα των επιτηδείων χάνοντας χρήματα ή αποκτώντας προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις επιλογές και την ποιότητα της παραγγελίας τους.  Εν κατακλείδι, για τις ασφαλείς αγορές και συναλλαγές μέσω του δικτύου πρέπει να τυγχάνει εφαρμογής (με ή χωρίς παράφραση) το παλιό γνωστό σύνθημα:  Ενημέρωση, έρευνα, διασφάλιση. Δηλαδή, προσέχουμε για να έχουμε…!

 

Leave a Reply