ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υποτονική η κίνηση και ο τζίρος στις χειμερινές εκπτώσεις – 20% κάτω στην Κυπαρισσία, στα ίδια επίπεδα στην Καλαμάτα

0

6 ΣΤΙΣ 10 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017

Υποβαθμισμένες ήταν φέτος και από άποψη κίνησης και από άποψη τζίρου οι χειμερινές εκπτώσεις που μόλις ολοκληρώθηκαν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΕΣΕΕ και των Εμπορικών Συλλόγων, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η χριστουγεννιάτικη κίνηση «έκλεψε την παράσταση» φέτος, ενώ η καλύτερη περίοδος αγορών της χειμερινής εκπτωτικής κίνησης ήταν ο Ιανουάριος.

Συγκεκριμένα το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα  για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Παράλληλα καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων, σύμφωνα με τις οποίες στην Καλαμάτα και την   Κυπαρισσία η κίνηση και ο τζίρος κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, ενώ σημείωσαν πτώση 10-20% σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και της Πελοποννήσου.

Σε γενικές γραμμές το βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι χειμερινές εκπτώσεις Ιανουάριος/Φεβρουάριος 2018 ήταν υποβαθμισμένες αφού μάλλον η Χριστουγεννιάτικη κίνηση μοιάζει να «έκλεψε την παράσταση».

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας και τις απόψεις των Εμπορικών Συλλόγων:

  • Τη φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδο οι επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο μέρος τους είχαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, για παραπάνω από 6 στους 10 επιχειρηματίες οι πωλήσεις τους τη χειμερινή εκπτωτική περίοδος-ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2017. Ποσοστό  26% δήλωσε ότι παρέμειναν σταθερές και το 8% ότι κινήθηκαν καλύτερα.
  • Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%.
  • Σύμφωνα με το 58% των επιχειρηματιών ο Ιανουάριος από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν ο καλύτερος μήνας των εκπτώσεων.
  • Σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, 7 στους 10 δηλώνουν ότι δεν επηρέασε το τζίρο της εκπτωτικής περιόδου. ενώ 1 στους 4 επιχειρηματίες θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 2% ότι τον επηρέασε θετικά.
  • Η μείωση σε σχέση με το δίμηνο του 2017 που εκτιμάται από τους Εμπορικούς Συλλόγους σε όλη τη χώρα φτάνει το 8,8% (484 εκ. ευρώ), διαμορφώνοντας την εκτίμηση για το τζίρο του πρώτου διμήνου του 2018 σε 5,02 δισ. ευρώ από 5,5 δισ. το 2017.

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

untitled-1

Περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μειωμένο κατά δέκα μονάδες με το αντίστοιχο ποσοστό που εκτιμήθηκε για τις θερινές εκπτώσεις του 2017. Αντιθέτως αυξάνεται το ποσοστό των επιχειρήσεων που επέλεξαν μικρότερης τάξης έκπτωση, συγκεκριμένα μία στις τέσσερις πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%. Τέλος τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις είχαν άνω του 40% έκπτωση στα διαθέσιμα προϊόντα.

untitled-1

Όσον αφορά τις πωλήσεις, μετά τη βελτίωση που παρατηρήθηκε στις θερινές εκπτώσεις του 2017, η εικόνα σε σύγκριση με τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017 δεν φαίνεται να διαφοροποιείται σημαντικά.Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 66%, δήλωσε ότι την χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2018οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2017, το 26% ότι παρέμειναν σταθερές και το 8% ότι κινήθηκαν καλύτερα.

ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΡΚΙΔΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά με τη φετινή εκπτωτική περίοδο:

«Μόλις τελείωσε μία εκπτωτική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε από ένα υποτονικό κλίμα, με επιστροφή στα αρνητικά πρόσημα τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο. Ωστόσο, για μία ακόμα περίοδο εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις διατήρησαν χαμηλές τιμές και ανταποκρίθηκαν με συνέπεια στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Στόχος μας, ήταν να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δισ. ευρώ. Παρά όμως, τις προσδοκίες που είχαν διαμορφωθεί ο τζίρος των επιχειρήσεων το πρώτο δίμηνο του 2018 εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 8,8%, μειώνοντας κατά περίπου 480 εκ. ευρώ τις πωλήσεις του πρώτου διμήνου φέτος, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό.Το 2018, λοιπόν, δεν ξεκίνησε με τον τρόπο που τελείωσε το 2017 για το λιανικό εμπόριο. Παρ’ όλα αυτά όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η αγορά βρίσκεται σε μία διαδικασία συνολικής προσαρμογής, σημάδια της οποίας είναι και αυτές οι αυξομειώσεις. Ελπίζουμε, το αποθαρρυντικό ξεκίνημα του 2018 να μην είναι ενδεικτικό της πορείας του έτους και στο τέλος να κλείσει η αγορά με θετική αποτίμηση. Οφείλουμε, τέλος, να αναγνωρίσουμε ότι η φετινή περίοδος των εκπτώσεων πέρασε σχεδόν απαρατήρητη για το κλάδο του λιανικού εμπορίου και μάλλον αδιάφορα για τους καταναλωτές.»

 

 

Comments are closed.