ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υποτονική η κίνηση της αγοράς στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις σύμφωνα με την πανελλήνια περιοδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

0

Υποτονική ήταν η κίνηση στις τοπικές αγορές κατά τις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, όπως έγραψε η «ΦΩΝΗ» και η foninews.gr τις προηγούμενες ημέρες. Το ρεπορτάζ για την αγορά της Καλαμάτας και της Μεσσήνης ήταν ενδεικτικό της κατάστασης που επικράτησε και επιβεβαιώνεται από την περιοδική έκθεση του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι Εμπορικοί Σύλλογοι από 67 περιοχές της χώρας οι διαπιστώσεις είναι ξεκάθαρες. Η κίνηση ήταν παντού υποτονική με ελάχιστες εξαιρέσεις, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η μείωση του τζίρου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο φθάνοντας ακόμη και το 40%.

Μάλιστα η κίνηση όπως καταγράφεται από την έρευνα βαίνει μειούμενη σε 42 από τις 67 περιοχές, ενώ η μέση μείωση που καταγράφεται για ολόκληρη τη χώρα προσδιορίζεται στο 7,3%. Η κίνηση στην Καλαμάτα καταγράφεται μειωμένη στην περιοχή του 1-10%, ενώ στην Κυπαρισσία προσδιορίζεται ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΔΕΙΞΕ…

Σύμφωνα, λοιπόν, με την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εαρινή εκπτωτική περίοδο του 2018, τα αποτελέσματα συνοψίζονται στα εξής οκτώ σημεία:

  1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (80%) συμμετείχε στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις.
  2. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%, το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%.
  3. Μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 14% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Διαφοροποίηση καταγράφεται στις άλλες κατηγορίες όπου το 17% έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 13% σε εμπορεύματα stock.
  4. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε φτάσει στο 70%.Αναφορικά με την εικόνα των πωλήσεων με βάση το μέγεθος της επιχείρησης, φαίνεται ότι οι πιο μικρές επιχειρήσεις είχαν δυσμενέστερη εικόνα. Ενδεικτικά, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.
  5. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (53%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και  15%  θετικό.
  6. Παρά το γεγονός την υψηλής συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι ο εν λόγω θεσμός δεν είναι θετικός στην επιχειρηματική δράση.
  7. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις Κυριακές. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων (46%) και το 37% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με επέκταση του ωραρίου των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων χωρίς, δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
  8. Σε συνέχεια των προηγούμενων τακτικών ερευνών του Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκαν στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του OpenMall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης διαπιστώθηκε  ότι το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα των ΑΚΕ δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το γενικό πληθυσμό. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης μεταξύ 11% και 40%, ενώ το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώνεται στο 80%.

Tα διαγράμματα  της έρευνας

diagramma-1diagramma-2diagramma-3diagramma-4diagramma-5

Comments are closed.