ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στον… αυτόματο πιλότο ο τουρισμός στη Μεσσηνία! 

0

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ…

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΝΗ του καιρικού… κυκλώνα, στη «ζαλάδα» της περιστροφής γύρω από τον άξονά της και ξανά απ’ την αρχή η Μεσσηνία, η οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις, με βηματισμό νωχελικό, βλέποντας την κλιματική αλλαγή, να παρασύρει στο πέρασμά της, το δυνατότερο… χαρτί της, που ήταν ο ήλιος και η θάλασσα!

Ρεπορτάζ: Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Αυτές τις ημέρες η «Νεφέλη» και λίγο καιρό πριν, η «Μέδουσα», ο «Ζήνων», η «Ίριδα», η «Αριάδνη», ο «Βίκτωρ» και η «Ευρυδίκη», όλοι τους… επιβλητικοί και καταστροφικοί σε κάθε επίπεδο, χτυπούν με μανία, το καμπανάκι του κινδύνου στη χώρα μας, θυμίζοντας πως τα θεμέλια της λεγόμενης βαριάς βιομηχανίας, απειλούνται πια, από το μένος του καιρού και του εγκέλαδου, με τα φυσικά φαινόμενα, να έχουν άλλα σχέδια για τον τόπο μας, και τους φορείς, να παρακολουθούν, κυριολεκτικά ανοργάνωτοι και ανίκανοι –αυτή τη στιγμή- να αντιδράσουν! «Η τουριστική περίοδος, εξελίσσεται με έντονες διακυμάνσεις. Προσπαθούμε βέβαια, να διατηρούμε όπως πάντα, την αισιοδοξία μας, αφού το τουριστικό προϊόν, διακρίνεται από έντονη εποχικότητα, όπως είναι αλήθεια πως πρέπει να συνεργήσουν πολλοί παράγοντες για να έχουμε επιτυχή έκβαση. Χρειαζόμαστε κυρίως, σύμμαχο τον καιρό και αυτές τις ημέρες, μας εκπλήσσει δυσάρεστα», δήλωσε μιλώντας στη «Φ» ο πρόεδρος των ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής, παραδεχόμενος πως αυτές τις ημέρες, υπάρχει μια κάμψη. «Όταν έρχεται κάποιος από το εξωτερικό, από τη Γαλλία, τη Γερμανία, από τον τόπο του γενικότερα και έχει στο νου του, ότι στην Ελλάδα, επικρατούν κυρίως, καλές καιρικές συνθήκες, θέλει να απολαύσει τον ήλιο και τη θάλασσα! Φθάνοντας λοιπόν και βλέποντας αυτές τις συνθήκες, η διάθεσή του, οπωσδήποτε χαλάει, αν και προσπαθούμε να… αντιδράσουμε με «αντίμετρα», για να τον βοηθήσουμε, κάνοντας προτάσεις για να αξιοποιήσει το χρόνο του και να περάσει όσο το δυνατό, πιο ανώδυνα και ευχάριστα! Έχουμε πάντα υπόψη μας, να τους προτείνουμε κάποια events, εξόδους, έστω και με αυτές τις συνθήκες, κάποια πεζοπορία ή επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους, αν και ο ήλιος και η θάλασσα, είναι καθοριστικός παράγοντας», τόνισε ο κ. Καραλής, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα, στο έλλειμμα που παρατηρείται στη Μεσσηνίαμ, σε επίπεδο κεντρικού σχεδιασμού, καθώς δεν έχουν γίνει τα αναμενόμενα βήματα στην κατεύθυνση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με το νομό σχεδόν στον… αυτόματο πιλότο!

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

«Εμείς, επίμονα, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, μέχρι να διαφοροποιηθεί το προϊόν στην περιοχή, αναφέρουμε πως πρέπει να στραφούμε στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού», ανέφερε ο πρόεδρος των ξενοδόχων, επισημαίνοντας πως δεν υπάρχει σχέδιο, καλώντας την Περιφέρεια να δράσει άμεσα και… ευέλικτα! «Για να πορευτεί η περιοχή με αυτόν τον τρόπο, θα πρέπει να υπάρξει κεντρικός σχεδιασμός, ο οποίος βαραίνει όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά πρωτίστως την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία έχει τα οικονομικά μέσα και τις δυνατότητες να σχεδιάσει και να εφαρμόσει», τόνισε, θυμίζοντας με νόημα, ποιος φέρει πια, την ευθύνη. «Δεν είναι πλέον οι αρμοδιότητες στις κεντρικές υπηρεσίες, στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) που ήταν κάποτε, ούτε καν στο υπουργείο Τουρισμού, καθώς έχουν αποκεντρωθεί και ανήκουν στην κάθε Περιφέρεια. Η Περιφέρεια η δική μας, θα πρέπει να δείξει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον και να μπορέσουμε όλοι μαζί, να σχεδιάσουμε κάτι, ώστε να δοθεί τα αμέσως επόμενα χρόνια η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επιβιώσουν. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος», επεσήμανε ο Δημήτρης Καραλής, ο οποίος προσπάθησε να είναι φειδωλός στις ευθύνες που επέρριψε, τονίζοντας πως δεν είναι αυτό το ζητούμενο, όσο η ανάγκη για κεντρικό σχεδιασμό και η λήψη μέτρων. Απαντώντας στο επίμονο ερώτημά μας, αρκέστηκε να σχολιάσει, πως αν υπάρχει κενό, αυτό, μπορεί να κριθεί εκ του αποτελέσματος, ενώ η συνέχεια, κατέθεσε και τη δική του πρόταση, για το τι πρέπει άμεσα να γίνει, αφήνοντας εμμέσως αιχμές, για τον υπάρχοντα σχεδιασμό.

ΝΑ ΔΩΣΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΣΕ ΕΜΠΕΙΡΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ…

«Μετά από 40 χρόνια στο χώρο, έχω αντιληφθεί ότι τα πράγματα, έχουν διάφορες αναγνώσεις… Υπάρχουν γραφεία με συμβουλευτικό χαρακτήρα και μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με το marketing.
Η προβολή και η διαφήμιση, δεν είναι απλό πράγμα, αφού στο σύνολό της, η αγορά, στηρίζεται σε αυτό και η τουριστική αγορά, δεν μπορεί να αποκλίνει από αυτούς τους κανόνες. Πρέπει να γίνουν βήματα και μάλιστα, έγκαιρα και αποφασιστικά. Θέλω να είμαι προσεκτικός, το θέμα δεν είναι να επιρρίψουμε ευθύνες, καθώς σε όλους μας αναλογούν και πρώτα απ’ όλους σε ‘μένα! Το ζήτημα, είναι πως ξεπερνάμε τα προβλήματα και τις κρίσεις. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, παρά να καθίσουμε σε ένα τραπέζι, ο καθένας να πει την άποψή του και κατόπιν αυτοί που ασχολούνται και έχουν τα απαραίτητα εργαλεία τεχνοκρατικά, έχουν τις εμπειρίες και τη γνώση, να μετασχηματίσουν όλες αυτές τις απόψεις σε στρατηγική», δήλωσε ο κ. Καραλής, ο οποίος απάντησε με παραδείγματα σε όλα αυτά που λέγονται και γράφονται για τις διάφορες μορφές τουρισμού, τη δυναμική της Μεσσηνίας και τις προοπτικές, δίνοντας… την πραγματική διάσταση του προβλήματος, χρησιμοποιώντας το… σοκαριστικό παράδειγμα του πολυδιαφημιζόμενου συνεδρίου των ABTA των Βρετανών τουριστικών πρακτόρων, που στην πραγματικότητα έπεσε στο… κενό!

ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΕΝΑ, Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ «ΦΙΑΣΚΟ» ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΩΝ ΑΓΓΛΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ

«Αν στραφούμε για παράδειγμα, στα συνέδρια, δεν ξέρω αν είναι προσφερόμενος ο χώρος και επαρκείς οι συνεδριακοί χώροι. Αυτό, προκύπτει από τη δυναμικότητα και τις δυνατότητες που υπάρχουν», ανέφερε ο πρόεδρος των ξενοδόχων, ο οποίος «σοκάρει» με την αλήθεια για το πολυσυζητημένο και πολυδιαφημιζόμενο συνέδριο των ABTA. «Από την άλλη πλευρά, θα σας πω και ένα άλλο παράδειγμα. Πριν από δύο χρόνια, έγινε ένα τεράστιο event και δαπανήθηκαν πάρα πολλά χρήματα, για να έρθουν στην περιοχή, οι μεγαλύτεροι tour operators, οι οποίοι ήρθαν μαζί με τους εκπροσώπους τους, για να αποκομίσουν ποια ιδέα;  Ότι η περιοχή, δεν έχει κλίνες τέτοιες, που να προσφέρονται για τον μαζικό τουρισμό! Επομένως, δεν είναι θέμα, του τι θέλουμε εμείς και τι επιδιώκουμε, αλλά τι δυνατότητες έχει ο τόπος», δήλωσε ο κ. Καραλής, τονίζοντας πως όλα αυτά, πρέπει να μπουν στη ζυγαριά. Ένα ακόμη παράδειγμα, που πολλές φορές έχει αναφέρει η «Φ», είναι αυτό της… πραγματικής αλήθειας του αεροδρομίου της Καλαμάτας και της αύξησης των επισκεπτών μέσω αυτού, καθώς δεν μένουν όλοι στη Μεσσηνία!

Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΙ Η «ΑΔΕΙΑ» ΜΕΣΣΗΝΙΑ…

«Ασφαλώς και δεν μένουν όλοι στη Μεσσηνία! Αρκετοί, μένουν στην Καλαμάτα που είναι ο πλησιέστερος χώρος και έχει δυνατότητες από άποψη υποδομών, όμως οι πέριξ περιοχές, είναι σχεδόν άδειες, με μια ιδιαίτερη κάλυψη και ενδιαφέρον εκ μέρους των τουριστών, να δίνεται στη μεσσηνιακή Μάνη. Μέχρι εκεί όμως. Μετά, σταματάνε τα πάντα, αφού η υπόλοιπη περιφέρεια, έχει προβλήματα», εξήγησε ο Δημήτρης Καραλής, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να καταθέσουν τις προτάσεις τους, οι οποίες πρέπει να μπουν σε πλαίσιο επεξεργασίας από ειδικούς, να εξαχθούν συμπεράσματα και η κεντρική Διοίκηση, που αυτή τη στιγμή είναι η Περιφέρεια, να μπορέσει να τις μετουσιώσει σε πράξη προβολής και διαφήμισης, επιλέγοντας και τις αγορές.
Καταληκτικά, ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Μεσσηνίας, καυτηρίασε το γεγονός ότι τα τελευταία 10 χρόνια, δε δίνονται κίνητρα στους επαγγελματίες να επενδύσουν στον τουρισμό, παρά την υποτιθέμενη βαρύτητα που δίνεται από όλους, στον κλάδο. «Έχουν αποτελματωθεί τα πάντα. Η σοβούσα οικονομική κρίση και οι διεθνείς οικονομικές συγκυρίες, δημιουργούν διάφορες εναλλαγές, μικρές ή μεγάλες κρίσεις και αυτό που χρειάζεται, είναι να δούμε τι διαθέτουμε, πως μπορούμε να ανασυντάξουμε το δυναμικό μας και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούμε για να μπορέσουν να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις, αλλιώς δεν μπορούμε να βγούμε από όλη αυτή τη δίνη που έχουμε περιπέσει», επεσήμανε, τονίζοντας πως μετά από 40 χρόνια στο χώρο, αυτό που μπορεί δυστυχώς, να πει με σιγουριά, είναι πως οι ρυθμοί ανάπτυξης, δεν ήταν οι αναμενόμενοι…

Comments are closed.