ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυγουστιάτικες καλοκαιρινές διακοπές

0

ΚΑΛΗΜΕΡΑ και υγιαίνετε, είπε από μέσα του ο αφηγητής κι οι σκέψεις του όπως είχε αράξει Μάνη σχετίζονταν με τη γοητεία του τοπίου

ΑΠΟ ΤΗ μια η θάλασσα κι από την άλλη το βουνό και στη μέση η ταπεινότητά του.
ΠΟΙΟΣ είμαι; σκέφτηκε χωρίς καμία βεβαιότητα πως θα πάρει απάντηση.

***
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εύκολο να αντισταθείς στο δέος που προκαλεί το γεωγραφικό ανάγλυφο του Μανιάτικου τοπίου και είναι σίγουρος πως ούτε ο Καζαντζάκης έμεινε ανεπηρέαστος.
ΌΠΩΣ είναι βέβαιος πως στη Μάνη δεν βρήκε την Κρήτη του αν υποθέσουμε κιόλας ότι σε αυτήν αναζητούσε.

***
ΣΤΟΝ ύπνο του ο Καζαντζάκης έβλεπε τον πατέρα του καπετάν Μιχάλη να τον βρίζει που δεν πήγε φαντάρος αλλά κρύφτηκε στη Μάνη για να κάνει τον επιχειρηματία αυτός που δεν ήταν άξιος να μοιράσει σε δυο γαϊδούρια άχυρα!
ΉΤΑΝ τόση η ένταση του ονείρου που ξύπνησε καταϊδρωμένος και πονούσε όλο του το σώμα από τις ξυλιές που ένοιωθε πως είχε δεχθεί μαζί με τις σκληρές κουβέντες του πατέρα του.
ΣΤΗΝ Καλόγρια τώρα που κοιμόταν ακούγοντας τη μουσική της θάλασσας ξυπνούσε ενθουσιώδης κι ούτε ένα όνειρο εφιάλτη δεν θυμόταν.
ΕΝΟΙΩΘΕ τυχερός κι ας μην ήταν.

***

Η ΣΤΟΥΠΑ της εποχής μας δεν υπάρχει αμφιβολία πως δεν είναι το μικρό γραφικό χωριουδάκι που γνώρισαν ο Καζαντζάκης και ο Ζορμπάς παρ όλη την γραφικότητα που και σήμερα διατηρεί.
ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ κάποια σημεία όπως η περιοχή της Καλόγριας με τα σπιτάκια που εικάζεται πως έμειναν οι δυο τους φίλοι και η παρέα τους και η παραλία όταν δεν πολιορκείται από ξαπλώστρες και ομπρέλες και την αναπόφευκτη πολυκοσμία των τουριστών, παραπέμπουν στην εποχή εκείνη.
ΑΛΛΑ αυτή η αλλαγή που έχει προκύψει είναι αναπόφευκτη μέσα στα εκατό χρόνια που ακολούθησαν από τότε.
ΕΥΚΟΛΑ μπορεί να γίνει κατανοητό αυτό αν και μάλλον δεν χρειάζεται.
ΣΤΗ σημερινή Στούπα και ο Καζαντζάκης κι ο Ζορμπάς υπάρχουν και σε τοίχο χάρη στην έμπνευση του Σκιτσοφρενή και θυμίζουν το πέρασμά τους από κει.
ΑΥΤΑ σκεφτόταν ο αφηγητής και πίνοντας την τελευταία γουλιά του καφέ του έσπευσε στη θάλασσα.
ΚΑΛΟ Σαββατοκύριακο!

Θανάσης Παντές

Comments are closed.