ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Και όμως το «κόψιμο» του καπνίσματος προγραμματίζεται…

0

ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ βλάπτει σοβαρά την υγεία, σκοτώνει, προκαλεί καρκίνους και πολλά τέτοια διαβάζουμε στις συσκευασίες τσιγάρων, αλλά δεν… ιδρώνει το αυτί μας!

Tης Νέλης Antone, νοσηλεύτριας

Ωστόσο όλοι λέμε στις παρέες «θα κόψω το κάπνισμα». Πόσοι όμως έχετε υλοποιήσει την «υπόσχεση» στον εαυτό σας, τους φίλους και την οικογένειά σας; Τελικά μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα διακοπής καπνίσματος;

Βεβαίως, αρκεί όπως συμβουλεύουν οι ειδικοί να επιλέξουμε τη σωστή στρατηγική, την δική μας μέθοδο και πολλά άλλα:

  • Επιλέξτε τη στρατηγική: Είτε θέλετε να διακόψετε μια και έξω είτε σταδιακά σημαντικό είναι να σκεφτείτε ποια είναι η καλύτερη μέθοδος για εσάς. Δεν υπάρχει ακριβής συνταγή για τη διακοπή του καπνίσματος. Έρευνα έδειξε ότι όσοι διακόπτουν μεμιάς είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να απέχουν σε σχέση με όσους διακόπτουν σταδιακά.
  • Προγραμματίστε την ημέρα διακοπής: Επιλέξτε μια ημέρα που δεν είναι ιδιαίτερα στρεσογόνος και αποφύγετε ημέρες στις οποίες παρακολοθείτε κάποιο γεγονός. Ημερομηνία που απέχει μια ή δυο εβδομάδες θα επιτρέψει να έχετε χρόνο για σωματική και ψυχολογική προετοιμασία.

Αν και η μείωση των τσιγάρων πριν την ημερομηνία διακοπής δεν βλάπτει μπορεί και να μη βοηθά. Άνθρωποι που χρησιμοποίησαν αυτή τη στρατηγική είχαν περίπου τα ίδια ποσοστά αποχής σε σχέση με όσους δεν τη χρησιμοποίησαν, έδειξε έρευνα.

  • Επιλέξτε  τη μέθοδό σας: Εντοπίστε τους παράγοντες που έβλαψαν και βοήθησαν προηγούμενες προσπάθειες. Σκεφτείτε τη χρήση βοηθημάτων, όπως φάρμακα τσίχλες και επιθέματα.

Πρέπει να διαπιστώσετε τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε να καπνίσετε Το ημερολόγιο πριν τη διακοπή μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε πότε ή γιατί θέλετε να καπνίσετε. Στη συνέχεια βρείτε πώς θα αποφύγετε τους πειρασμούς. Βοηθά να κάνετε σχέδιο για να καταπολεμήσετε τις συναισθηματικές προκλήσεις.

  • Δίκτυο στήριξης: Πείτε σε φίλους, οικογένεια, συνεργάτες και άλλους να σας βοηθήσουν. Πείτε τους ότι σχεδιάζετε να διακόψετε και βρείτε συγκεκριμένες οδούς που θα σας στηρίξουν. Μη σχεδιάζετε δραστηριότητες με ανθρώπους που καπνίζουν για να μην έχετε τον πειρασμό να συμμετέχετε και βρείτε ομάδα στήριξης.
  • Συμμετοχή γιατρού: Η διακοπή του καπνίσματος είναι απαραίτητο μέρος βελτίωσης της υγείας-που σημαίνει ότι ο γιατρός σας θέλει να βοηθήσει. Ρωτήστε τον για τα φάρμακα που κάνουν ευκολότερη τη διακοπή.
  • Σχεδιάστε την ανταμοιβή σας: Καθώς είναι δύσκολο να καταπολεμηθεί η ανάγκη για τσιγάρο ανταμείψτε τον εαυτό σας. Σχεδιάστε ειδικό δείπνο που θα περιμένετε. Κάθε πρωί πριν σηκωθείτε υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι δεν θα καπνίσετε.

Η υγιεινή διατροφή, η τακτική άσκηση και ο έλεγχος του στρες παίζουν μεγάλο ρόλο στη διατήρηση τρόπου ζωής χωρίς τσιγάρο και της γενικής υγείας.

Comments are closed.