Αίσθηση και πολλά ερωτήματα προκαλούν οι αιχμηρές αναφορές ανθρώπων του θεάτρου για τον πολιτισμό στην Καλαμάτα!

0

Αίσθηση προκαλούν οι αναφορές του γνωστού… θεατρανθρώπου Κώστα Χαλκιά, για τον πολιτισμό της Καλαμάτας, ο οποίος συχνά χρησιμοποιείται ως… σημαία για την πόλη, αλλά στην πραγματικότητα, χωλαίνει!

«Υπάρχει στάση επιφυλακτικότητας στα ερασιτεχνικά σχήματα», ανέφερε ο γνωστός σκηνοθέτης, ο οποίος ανεβάζει την παράσταση «Φιλομένα Μαρτουράνο»  με τη «Θεατρική Διαδρομή» και πέρυσι συμμετείχε στις παραστάσεις του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας (ΔΗΠΕΘΕΚ).

Ο κ. Χαλκιάς επεσήμανε πως διαφορές ανάμεσα σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες υπάρχουν, αλλά το θέατρο είναι ένα και ήρθε στα του ΔΗΠΕΘΕΚ για να ξεδιπλώσει τον έντονο προβληματισμό του για τα πολιτιστικά πράγματα της Καλαμάτας. «Ο κόσμος μετά την εκπαίδευσή του από το ΔΗΠΕΘΕΚ έμεινε χωρίς θέατρο… Να, μια πρώτη προσέγγιση για τα πολλά ερασιτεχνικά σχήματα. Δεν υπάρχει άλλοθι, μόνο δουλειά και τα λέω αυτά, επειδή υπάρχει μια αρνητική στάση κάποιων που νομίζουν που επενδύουν στον πολιτισμό της Καλαμάτας, αλλά… δείξτε μου κάποιον, από τη Δημοτική Αρχή μέχρι το υπουργείο Πολιτισμού που να επενδύει πραγματικά!

Οι μόνοι που το κάνουν, είναι κλειστά κυκλώματα και συντεχνίες που νομίζουν ότι ασχολούνται με τον πολιτισμό. Αυτά, τα λέω γιατί είμαι 50 χρόνια στο θέατρο, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι σε μια διαδικασία προσφοράς, ενώ υπήρξα και ιδρυτικό στέλεχος του ΔΗΠΕΘΕΚ και για τρία χρόνια, μέλος της καλλιτεχνικής του επιτροπής», είπε ο Κώστας Χαλκιάς που στη συνέχεια μίλησε και με αριθμούς με την… αίσθηση, να παίρνει διαστάσεις έκπληξης. «Ξέρετε, μελετώντας το περιεχόμενο του φακέλου που κατέθεσα για τη διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕΚ, αναγκάστηκα να μελετήσω και την περιβόητη διακήρυξη της Περιφέρειας με το ΔΗΠΕΘΕΚ. Θέλετε να μάθετε ποια είναι η συνδρομή της Περιφέρειας στο ΔΗΠΕΘΕΚ; 14.000 ευρώ και με αυτά, ζητούν συνεργασία με όλη την Περιφέρεια, τη στιγμή που δεν υπάρχει η στοιχειώδης υποδομή για να πάει μια παράσταση στο Γύθειο ή στη Ζαχάρω!

Πραγματικά, το Δημοτικό Θέατρο, λειτουργεί ευκαιριακά και δεν ξέρω γιατί αφήνουν να λειτουργεί όπως λειτουργεί …», είπε με νόημα ενώ στην ίδια κατεύθυνση, έντονος για όσα δεν γίνονται στον τομέα του πολιτισμού, ήταν και ο προβληματισμός του επίτιμου προέδρου της «Θεατρικής Διαδρομής» Αντώνη Κατσά, που επανέφερε το θέμα της στέγης του καλλιτέχνη. «Ευτυχώς, καταφέραμε με δικά μας έξοδα και φτιάξαμε το χώρο στην Αγία Τριάδα, ο οποίος είναι του Δήμου και εκεί θα μείνει και από αχούρι τον κάναμε στολίδι. Αυτήν την προσπάθεια δεν την αναγνωρίζει κανείς! Εμείς δεν έχουμε θέσεις επισήμων από άποψη! Στα 25 χρόνια δεν έχει έρθει ποτέ κανένας βουλευτής του νομού μας. Περιστασιακά ίσως, να έχει έρθει κανένας δήμαρχος ή δημοτικός σύμβουλος… Αυτοί που είναι υπεύθυνοι είναι παντελώς απόντες», ανέφερε ο Αντώνης Κατσάς, τονίζοντας πως αν το Πνευματικό δεν είναι κατάμεστο και στις 16 παραστάσεις, αφού παρά τη σκληρή δουλειά δεν υπάρχουν διαθέσιμες περισσότερες ημέρες, θα χρειαστεί να βάλουν χρήματα από την τσέπη τους…

Πολιτισμός, λοιπόν, διαφορετικών… ταχυτήτων και βαλαντίων!

Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Share.