fbpx

Θεοδώρα Δρακοπούλου: μια καλλιτέχνιδα της νέας εποχής και της τεχνολογίας κατόρθωσε να φθάσει στην κορυφή του κόσμου!

0
Η ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΘΩΝΗΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «THE BEST DRONE VIDEOS 2018» ΜΙΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ «ΦΩΝΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΑΥΤΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ- ΟΣΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ DRONES ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΝΕΟ STATUS QUO ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

ΚΑΘΕ γωνιά ελληνικής γης και μια μαγική εικόνα, ειδικά όταν κοιτάς από ψηλά! Τα drones, ή μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (Unmanned Aerial Vehicles – UAVs), έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και δεν προσφέρουν μονάχα την δυνατότητα εναέριας φωτογράφισης και κινηματογράφησης… αλλά αποτελούν την «ματιά του αύριο στην τεχνολογία»…

Πριν από έναν περίπου χρόνο η Θεοδώρα Δρακοπούλου οραματίστηκε μία ιδέα που φιλοδοξούσε να αναδείξει ένα σημαντικό «προπύργιο» της ελληνικής ιστορίας, την καστροπολιτεία της Μεθώνης σε ολόκληρο τον κόσμο με τη χρήση της ψηφιακής τέχνης. Μέσα σε ένα δημιουργικό χώρο αλληλεπίδρασης όπου η τεχνολογία αγκαλιάζει την τέχνη, η χρήση των ψηφιακών μέσω προσφέρει έναν μοναδικό τρόπο έκφρασης των καλλιτεχνών και παρουσίασης μοναδικών έργων και δημιουργιών στο ευρύ κοινό που μας εκπλήσσουν ευχάριστα.

Ως πραγματική «εραστής» της τέχνης, χάρη στο όραμα που την καθοδηγεί, η Θεοδώρα Δρακοπούλου μαζί με τα μέλη της ομάδας DroneGr δημιούργησαν κάτι μοναδικό, ένα βίντεο αφιέρωμα για το κάστρο της Μεθώνης. Ένα βίντεο που παρακολούθησαν χιλιάδες άνθρωποι σε διάφορα μέρη της γης μέσω του διαδικτύου χάρη στη συμμετοχή του σε έναν διεθνή διαγωνισμό για την ανάδειξη του καλύτερου video εναέριων λήψεων για το 2018 με τη χρήση drone, το οποίο ξεχώρισε όχι μόνον για την μοναδική ομορφιά του φυσικού τοπίου που απεικόνιζε αλλά ιδιαίτερα για την εξαιρετική καλλιτεχνική προσέγγισή του και την δημιουργική ματιά της μοναδικής γυναίκας συμμετέχουσας.

Ένα μήνα αργότερα, η «μαέστρος» της επιτυχίας Θεοδώρα Δρακοπούλου μιλά στη «ΦΩΝΗ» για την δημιουργία του σπουδαίου αυτού ντοκιμαντέρ με μαγικά πλάνα που θυμίζουν …«Game of Thrones», την σπουδαία επιτυχία της ομάδας DroneGr στον διεθνή διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2018 αλλά και τους νέους ορίζοντες που ανοίγουν πλέον.

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ «ΦΩΝΗ»

  • Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου, αρχικά σε ερασιτεχνικό επίπεδο και μετέπειτα σε επαγγελματικό, με τα Drones;

«Όπως και με οτιδήποτε άλλο γίνεται επάνω στην τέχνη, τα πρώτα βήματα τα κάνεις ως ερασιτέχνης με σκοπό τη διασκέδαση. Η νέα τεχνολογία από παιδί με μάγευε και η νέα τεχνολογία των drones με συνεπήρε πριν από 6 χρόνια. Ήταν κάτι νέο, κάτι καινοτόμο για την Ελλάδα.

Σιγά σιγά με τον καιρό και αποκτώντας την κατάλληλη εμπειρία, εξελίσσοντας τις τεχνικές μου, παρακολουθώντας πολλές ώρες σεμιναρίων και πραγματοποιώντας πολλές ώρες πτήσεων, ενέταξα με την ομάδα μου σιγά σιγά τα drones και στο επαγγελματικό κομμάτι, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον “εραστή της τέχνης”, τον ερασιτέχνη δηλαδή…Πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις…»

  • Πόσο δύσκολη είναι η κινηματογράφηση με drones, έναντι της συμβατικής; Αυτή η δυσκολία αποτελεί για σένα και την ομάδα σου το «αλατοπίπερο» ίσως και το κίνητρο για να κυνηγήσεις το κάτι παραπάνω;

«Ναι! Δεν θα το έλεγα πιο δύσκολη, όμως, θα έλεγα πως έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Ιδιαιτερότητες που έχουν να κάνουν με τη φύση (άνεμος, βροχή κλπ που την κάνουν τεχνικά πιο ιδιαίτερη), τον εξοπλισμό και την καινούρια προοπτική στην εικόνα από αέρος που δίνει, η οποία έχει και απαιτεί τους δικούς της κανόνες. Εδώ θέλω να επισημάνω επίσης την ιδιαίτερη δυσκολία που συναντάμε στην τεχνική του dual operate mode. Χειρισμός δηλαδή από δύο χειριστές… κάτι που απαιτεί απόλυτο συντονισμό, απόλυτο συγχρονισμό και φυσικά ώρες δοκιμαστικών πτήσεων και λήψεων.

Το εναέριο κομμάτι εντάχθηκε στην ομάδα με σκοπό την παρουσίαση της εικόνας από ψηλά, μιας τελείως διαφορετικής προοπτικής που μέχρι το πρόσφατο παρελθόν ήταν απούσα. Δεν μας έχει απασχολήσει καθόλου η δυσκολία όπως την εννοείτε… Δυσκολίες, όμως υπάρχουν … Σαν αρχή θα πρέπει να πω, πως είναι μια ιδιαίτερα κοστοβόρα επένδυση, μιας και αν θες η εικόνα σου να ξεπερνά το ικανοποιητικό στάδιο, θα πρέπει να δαπανήσεις και μην σας φαίνεται παράξενο, ακόμα και δεκάδες

χιλιάδες ευρώ. Επικινδυνότητα; Πολύ απλά ένα ιπτάμενο αντικείμενο 4 κιλών ίπταται με τον όποιο κίνδυνο μπορεί αυτό να φέρει, πράγμα που σημαίνει πως απαιτείται τεράστια προσοχή. Όλοι οι χειριστές από 1/1/2017 είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε τον κανονισμό που έχει θεσπίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στην δική μου περίπτωση και για το drone της κατηγορίας που διαθέτω απαιτείται ο χειριστής μου να είναι πιστοποιημένος (στην περιοχή μας ίσως να είναι και ο μοναδικός), το drone μου δηλωμένο ως επαγγελματικό στο ειδικό μητρώο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και φυσικά ασφαλισμένο ως απαιτείται για αστική ευθύνη. Για την πραγματοποίηση τώρα μιας πτήσης θα πρέπει να καταθέσω σχέδιο πτήσης και να πληρωθεί το παράβολο για άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης που απαιτεί ο κανονισμός.»

Η ΝΙΚΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «THE BEST DRONE VIDEOS 2018»

Η εξαιρετική δουλειά της ομάδας DroneGr της Θεοδώρας Δρακοπούλου με τα μαγικά πλάνα από το Κάστρο της Μεθώνης, της χάρισαν το «χρυσό» μετάλλιο στον διεθνή διαγωνισμό «The Best Drone Videos 2018». Το μαγευτικό ταξίδι στην ιστορική καστροπολιτεία της Μεθώνης και τα εναέρια πλάνα που αποτύπωσαν την ομορφιά του τοπίου κέρδισε την προτίμηση του κοινού και συγκεντρώνοντας 3760 ψήφους του χάρισε την πρωτιά έναντι των έτερων φιναλίστ βίντεο αφιερωμάτων από Ιωάννινα, Ζάκυνθο, το όρος Κιθαιρώνα, τη Λετονία και την Ισλανδία.

Η σύλληψη της ιδέας και μετέπειτα η δημιουργία του εξαιρετικού αυτού ντοκιμαντέρ θα αποτελέσει αναμφίβολα σημείο αναφοράς για την δημιουργό και την ομάδα της στο μέλλον.

  • Περίμενες πως η έμπνευση μιας στιγμής θα σε έφερνε στην κορυφή ενός διεθνούς διαγωνισμού;

«Όχι! Όταν τελείωσαν τα γυρίσματα και άρχισα την επεξεργασία και το μοντάζ, δουλεύοντας πάνω στο πλάνο που είχαμε βάλει το αποτέλεσμα έδειχνε πολύ όμορφο. Αν και να σας πω την αλήθεια μου, η ομάδα μου και ιδιαίτερα εγώ, είμαστε πολύ απαιτητικοί και σε κάθε μας δουλειά βλέπουμε ακόμα και μετά την ολοκλήρωσή της συνεχώς λάθη. Είναι ένα χαρακτηριστικό και συνάμα ελάττωμα του δημιουργού, να μην μπορεί να χαρεί αυτό που χαίρεστε εσείς.

Το καλό σε όλα αυτά είναι ότι δεν επαναπαύεσαι και συνεχώς βελτιώνεσαι με σκοπό να πας τη δουλειά σου ένα βήμα παραπέρα. Με χαροποίησε ιδιαίτερα το γεγονός, του ότι ο διαγωνισμός απαιτούσε το 75% στα βίντεο συμμετοχής να είναι εναέριες λήψεις. Πήρα την απόφαση να μετουσιώσω το 70% σε 100% εναέριες λήψεις και αυτό μάλλον μας δικαίωσε.»

  • Τι σε έπεισε να πάρεις το ρίσκο και να συμμετάσχεις στον διαγωνισμό;

«Τον διαγωνισμό τον γνώριζα αρκετά χρόνια πριν και σας διαβεβαιώνω η συμμετοχή δεν είχε περάσει καν σαν σκέψη από το μυαλό μου. Όταν βγήκαν όμως τα μάστερ από το μοντάζ, δέθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι σκηνές, είδα ότι βγήκε κάτι ωραίο. Το έδεσα με μουσική, κομμάτι το οποίο του ταίριαξε απόλυτα και η απόφαση λήφθηκε…

Η υπόλοιπη ομάδα ήταν διστακτική στο να πάρουμε μέρος στον διαγωνισμό. Η επιμονή η δική μου με τη λογική του ότι “ακόμα και ένας να το δει, είναι κέρδος για τον τόπο μας”, μας βγήκε τελικά σε καλό. Ξέρετε, ως άνθρωπος δεν φοβάμαι να χάσω, αν και σε κάθε διαγωνισμό που γίνεται, ακόμα και τελευταίος να βγεις, δεν χάνεις ποτέ. Οι εμπειρίες και τα οφέλη είναι πολλά. Φυσικά κανένας δεν αρνείται πως η πρωτιά είναι μια ιδιαίτερη ανταμοιβή.»

  • Ποια τα συναισθήματά σου μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων;

«Όπως ένας μαραθωνοδρόμος μετά τον τερματισμό…

Σε μια κούρσα 100 μέτρων, δεν προλαβαίνεις να σκεφτείς…κόβοντας το νήμα το μόνο που θες είναι να σηκώσεις τα χέρια ψηλά και να πανηγυρίσεις…

Σε έναν μαραθώνιο όμως το μόνο που θες όταν περνάς την γραμμή του τερματισμού, είναι να ξαπλώσεις λίγο στο χώμα και να πάρεις μερικές ανάσες…

Ήταν ένας μαραθώνιος κουραστικός και αγχωτικός. Να σας πω την αλήθεια…ακόμα δεν το έχω συνειδητοποιήσει! Με συναντούν στο δρόμο και με καλούν στο τηλέφωνο για “συγχαρητήρια” και ακόμα δεν μπορώ να το διαχειριστώ. Νομίζω ότι μου μιλούν για κάποιον άλλο.»

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

  • Η νίκη σας έφερε μεγάλο ενθουσιασμό σε πολύ κόσμο. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη Μεσσηνία πέρα από τη προφανή μεγάλη διαφήμιση που έγινε;

«Η διαφήμιση της Μεσσηνίας έγινε και συνεχίζει να γίνεται με αμείωτους ρυθμούς. Μάλιστα μπορώ να σας πω ότι τώρα μες στο καταχείμωνο σε σκανδιναβικές χώρες αλλά και στη βόρεια Ευρώπη γενικά παρουσιάζεται μια έξαρση προβολών (μέσα από το κανάλι της ομάδας στο youtube) του Κάστρου της Μεθώνης. Μόνο στις 16 Ιανουαρίου 2019 οι προβολές άγγιξαν σε λιγότερο από 18 ώρες τις 9000! Αριθμός πάρα πολύ μεγάλος για τον τύπο του συγκεκριμένου φιλμ. Ίσως να πρέπει όμως να ακουστεί και το παράπονο που βγαίνει από τα μέλη της ομάδας και από ανθρώπους που προσπαθούν αφιλοκερδώς να διαφημίσουν τον τόπο τους. Δεν υπήρξε ενδιαφέρον για την προώθηση του φιλμ από φορείς και μέσα που θα έπρεπε και ενώ τους δόθηκε μια τέτοια ευκαιρία, δεν την εκμεταλλεύτηκαν. Αυτό συγχωρήστε με για την έκφραση θα έπρεπε να είχε γίνει από όλους μας «σημαία»… Είχαμε και έχουμε όλα τα απαραίτητα συστατικά που θα πρέπει να αξιοποιηθούν με σκοπό την προσέλκυση τουρισμού στον τόπο μας.»

  • Ανοίγουν νέοι ορίζοντες για εσένα και την ομάδα σου;

«Αν και η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό δεν έγινε με αυτό τον σκοπό και ούτε ήταν αυτός ο στόχος, ναι, έχουν δώσει στη δουλειά μας μια διαφορετική εικόνα και χαιρόμαστε πολύ για αυτό.

Υπήρχαν σχέδια για τους επόμενους μήνες, πριν ακόμα την ανακοίνωση της νίκης, χωρίς να έχουμε λάβει υπ όψιν την εξέλιξη του διαγωνισμού αλλά και μετά το διαγωνισμό έχουμε λάβει πολλές προτάσεις συνεργασίας εθελοντικά με σκοπό την ανάδειξη του τόπου μας, αλλά και πολλές επαγγελματικές προτάσεις.

Τι ισχύει στην Ελλάδα για την χρήση drones;

  ΤΗΝ ΩΡΑ που οι πρώτες σχολές χειρισμού drone στην Ελλάδα είναι γεγονός και οι εκπαιδευτές Συστημάτων μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους προσφέρουν όλα τα απαραίτητα εφόδια σε νέους χειριστές, στην χώρα μας δεν είναι ευρέως ακόμα γνωστοί οι νόμοι που διέπουν τη χρήση τους. Τι ακριβώς ισχύει με την χρήση των drones και κατά πόσον αυτά διαμορφώνουν το νέο status quo στην κινηματογράφηση και καταγραφή εκδηλώσεων ή και γεγονότων της επικαιρότητας. Στα καίρια αυτά ερωτήματα μας απαντά στο τελευταίο μέρος της συνέντευξής της στη «ΦΩΝΗ», η Θεοδώρα Δρακοπούλου και ως γενική γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Χειριστών μη επανδρωμένων Αεροσκαφών.

Η ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ…

«Τα drone άλλαξαν τα δεδομένα…να τονίσουμε όμως κάποια πράγματα τα οποία ελάχιστα γνωστά είναι και χαίρομαι ιδιαίτερα που μου δίνεται την ευκαιρία να τα κουβεντιάσουμε. Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να σας πω πως τα drones είναι η ματιά του αύριο στην τεχνολογία. Τα drones δεν είναι μόνο για φωτογράφιση και κινηματογράφηση. Αντιθέτως…Ένα πολύ μικρό κομμάτι της εξέλιξής τους είναι πάνω σε αυτόν τον τομέα. Σε λίγο καιρό θα απασχολήσουν τη χώρα μας λέξεις όπως: Φωτογραμμετρία, γεωργία ακριβείας, έρευνα και διάσωση, επιτήρηση /ασφάλεια χώρων και περιοχών, τοπογραφικές εργασίες υψηλής ακρίβειας με 3D απεικονίσεις και πάρα πολλά άλλα…γενικά ο κατάλογος είναι μακρύς. Δεν μπορείτε να καταλάβετε τι μας έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού… Πράγματα τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί εκεί.

Θα ήθελα να ξεκινήσω την κουβέντα μου σε αυτή την πολύ ωραία ερώτηση σας, γνωρίζοντάς σας ότι είμαι Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Χειριστών μη επανδρωμένων Αεροσκαφών, άλλη μια καίρια θέση και για τον νομό μας και σκοπός μου είναι να αναδείξω το αύριο προετοιμάζοντας το σήμερα των φίλων και συναδέλφων χειριστών σε όλη την Ελλάδα άλλα και ειδικά στον τόπο μου. Στο χώρο μας μέχρι τώρα κυριαρχεί μια “αναρχία” στο πως και στο τι. Στο νομό μας ειδικά τα μη επανδρωμένα που χρίζουν ερασιτεχνική ή ακόμα και επαγγελματική χρήση ξεπερνούν τα 150. Είναι μεγάλο μας λάθος να βλέπουμε κοντά και να μην διακρίνουμε τη μεγάλη εικόνα.

Οι περισσότεροι δηλώνουν άγνοια του κανονισμού ο οποίος είναι σε εφαρμογή δυο χρόνια τώρα και δεν μιλάω μόνο για τους χειριστές, αλλά μιλώ για τους Δήμους που είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώνουμε σε ερασιτεχνική ή επαγγελματική πτήση μας, τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα σε ερασιτεχνική ή επαγγελματική πτήση μας και το λιμενικό όταν οι πτήσεις γίνονται κοντά στη θάλασσα.

Θα σας ξενίσει το γεγονός εάν σας πω ότι οι πανέμορφες νυχτερινές φωτογραφίες ή βίντεο που δείχνουν τα φώτα της πόλης μας είναι φυσικά παράνομες!

Πολλές φορές επίσης, είτε σε εκδηλώσεις που κάνουν οι δημοτικές αρχές αλλά και σε εκδηλώσεις όπως γάμοι και άλλα event έχετε δει drone πάνω από τα κεφάλια σας και πάνω από τα κεφάλια του κόσμου ή ακόμα και μπροστά σας να τραβούν πλάνα. Αυτό ο νόμος το απαγορεύει ρητώς και διά ροπάλου και οι κυρώσεις όταν θα επιβληθούν είναι πραγματικά αυστηρότατες. Συμβουλεύω τους φίλους χειριστές που είτε πετούν ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά πως δεν επιτρέπεται να πετούν νύχτα αλλά ούτε πάνω από πλήθος. Άδειες για τέτοιες πτήσεις δεν έχουν ακόμα δοθεί. Είμαι υποχρεωμένη σε αυτό το κομμάτι να δώσω ιδιαίτερη έκταση διότι νομίζω πως έχουμε πάρει ελαφρά τη καρδία το τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει ένα drone πέφτοντας.

Ένα άλλο κομμάτι που όλοι οι χειριστές υποχρεούνται να κάνουν βάσει του κανονισμού, είναι να δηλώσουν το drone τους στο σύστημα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (https://uas.hcaa.gr/Account/Login?ReturnUrl=%2F) και φυσικά να το ασφαλίσουν για αστική ευθύνη ερασιτέχνες και επαγγελματίες. Τέλος, μια ώρα πριν την απογείωση (και για πτήση 120 μέτρα ύψος και 500 μέτρα απόσταση) η πτήση θα πρέπει να έχει δηλωθεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στη σελίδα https://dagr.hcaa.gr και φυσικά η περιοχή θα πρέπει να μην είναι Nο Fly Zone (επισημαίνονται στην εφαρμογή dagr οι περιοχές) όπως είναι σχεδόν όλη η Καλαμάτα. Άλλως πρέπει να περιορίζονται σε πτήση 50 μέτρων ύψους και 50 απόστασης και πάντα σε επιτρεπόμενες περιοχές.» Και καταλήγει: «Για επαγγελματική χρήση δε, θα πρέπει το drone να διαθέτει επαγγελματική ιδιότητα να είναι ενταγμένο στο ειδικό μητρώο της ΥΠΑ, θα πρέπει να διαθέτει άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης και φυσικά να είναι ασφαλισμένο.

Πού θέλω να καταλήξω; Δεν είναι όλα ρόδινα και απλά! Έχουμε υποχρεώσεις και μάλιστα πολλές. Φοβάμαι πως όταν η Πολιτεία εντείνει τους ελέγχους πολλοί από τους χειριστές θα βρεθούν προ εκπλήξεως. Δουλειά μας λοιπόν δεν είναι τα ωραία πλάνα μόνο αλλά και η ασφάλεια των πτήσεων μας, των συνανθρώπων μας αλλά και της περιουσίας μας.»

Σ. Τριάντου
Share.