fbpx

Στο προσκήνιο πάλι οι χορευτές της Καλαμάτας με κύπελλα, μετάλλια και διεθνείς διακρίσεις

0

ΣΤΟ 6th MEDITERRANEAN OPEN DANCE CUP ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ, η πόλη του χορού, αποδεικνύει ολοένα και περισσότερο τη χορευτική της δύναμη, μέσα από τις συνεχείς και επαναλαμβανόμενες διακρίσεις των χορευτών κατοίκων της πόλης σε Πανελλήνιους και Διεθνείς Διαγωνισμούς Αθλητικού χορού που διεξάγονται  στη χώρα μας.

Για άλλη μια φορά, οι χορευτές της Καλαμάτας κατέκτησαν κύπελλα και μετάλλια πρωτιάς στην εξαιρετική διοργάνωση Διαγωνισμού χορού της I.D.O Hellas (International Dance Organization) στο 6th Mediterranean Open Dance Cup και Πρωτάθλημα Ελλάδος που διεξήχθη στο Κλειστό Γήπεδο Αργυρούπολης στην Αθήνα 21-22 Απριλίου 2018.Σε αυτό το πρώτο ανοιχτό ανεξάρτητο πρωτάθλημα Ελλάδος με Εθνική λίστα κατάταξης, οι χορευτές της Καλαμάτας κατέλαβαν τις κάτωθι θέσεις:

1η θέσηOPEN LATIN Cha –cha Adult Pro-Am: Νίνα Δράκου (Dance Challenge) –Oleksandr Bakharyev (Zhivo Dance Team)

1η θέση One Dance Latin Rumba Solo YouthκαιOne Dance Samba: Iωάννα Καψαμπέλη

1η θέση One Dance Latin Cha-cha Solo Adult: Κατερίνα Στεφάνου

2η θέση Three Dance Latin Adult Am-Am: Βασίλης Τουφεξής – Ιωάννα Καψαμπέλη (No Stress Dance Team)

2η θέση One Dance Latin Cha-cha Solo Youth: Ιωάννα Καψαμπέλη

2η θέση One Dance Latin Rumba Solo Adult: Κατερίνα Στεφάνου (No Stress Dance Team)

Συγχαρητήρια στους χορευτές της Καλαμάτας που για άλλη μια φορά  κατέκτησαν κύπελλα και μετάλλια πρωτιάς και έτσι κατάφεραν να εισπράξουν την αναγνώριση που αξίζει για την προσπάθεια και τον χρόνο που αφιέρωσαν στην προετοιμασία της εμφάνισής τους. Με την αγάπη τους για το χορό, τις τακτικές προπονήσεις τους μαζί με την στήριξη των προπονητών τους καταφέρνουν να αναβαθμίζουν το διαγωνιστικό επίπεδο του χορού στη πόλη μας.

Η εξαιρετική διοργάνωση του διαγωνισμού χορού της I.D.O Hellas., προσφέροντας ένα υπέροχο συντονισμένο χορευτικό θέαμα ζευγαριών, χορευτικών ομάδων αλλά και μεμονωμένων χορευτών, με υψηλή ποιότητα παροχών, εξαιρετικές μουσικές επιλογές καθώς και διεθνούς κύρους κριτική επιτροπή, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε θεατές και χορευτές, οι οποίοι το απόλαυσαν στο έπακρο. Δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε για την πόλη της Καλαμάτας, να είναι ο επόμενος διαγωνιστικός χορευτικός σταθμός για τους διαγωνιζόμενους χορευτές.

 

29 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Χορού

ΤΟ ΣΩΜΑ και η κίνηση, η φαντασία, η δημιουργία και ο ρυθμός. Ο χορός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, ο πιο απλός χορός είναι το περπάτημα μας, άλλοτε πιο βιαστικό άλλοτε αργό και κουρασμένο. Κάθε μικρή ή μεγάλη καθημερινή κίνηση αποτελεί υλικό για κινησιολογική σύνθεση. Ο χώρος του σύγχρονου χορού υποστηρίζει πως το σώμα είναι εκείνο που μας καθοδηγεί και ξέρει καλά τον τρόπο για να το χρησιμοποιήσουμε στο πάτωμα ή στον αέρα. Αρκεί να παρατηρήσετε ένα μωρό πως πέφτει και σηκώνεται, ένα παιδί πως παίζει, έναν ενήλικα πως αγκαλιάζει.

Ο χορός διδάσκεται μέσα από τεχνικές που ξεκινούν από πολύ παλιά όπως το κλασικό μπαλέτο, οι ballroom χοροί, οι παραδοσιακοί αλλά και τεχνικές πιο σύγχρονες όπως της Martha Graham, Limon, Release. H εκπαίδευση και η μελέτη του χορού δίνει στον χορευτή την δυνατότητα να εξερευνήσει τις ικανότητες και τα όρια του, να μάθει να χειρίζεται σωστά το σώμα του, ώστε να το καταπονεί όσο το δυνατόν λιγότερο και να αντιλαμβάνεται τον χώρο και τον χρόνο καλύτερα.

Η Παγκόσμια Ημέρα Χορού καθιερώθηκε το 1982 από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού της UNESCO. Εορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, ημερομηνία γέννησης το 1727 του Ζαν-Ζορζ Νοβέρ, δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου.

Ο χορός στην Ελλάδα είχε πάντα ξεχωριστή θέση με αξιόλογους δημιουργούς και οργανώσεις, δυνατούς χορευτές και ευφυή μυαλά στον χώρο των παραστατικών τεχνών. Παραστάσεις, φεστιβάλ, εργαστήρια, μαθήματα για ερασιτέχνες ή επαγγελματίες, σε πολλές μορφές του χορού αλλά και του χοροθεάτρου, της έκφρασης και του σωματικού θεάτρου συμβαίνουν όλο τον χρόνο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και σε αρκετές επαρχίες (Σύρος, Χανιά, Καλαμάτα, Ηράκλειο κ.ά.).

Πολλά πρόσωπα και σώματα έχουν βάλει το δικό τους λιθαράκι στο χτίσιμο και την εξέλιξη του σύγχρονου χορού, χωρίς να κρύψω την προσωπική μου προτίμηση θα σας πω πως εάν σας ενδιαφέρει η τέχνη του σύγχρονου χορού αλλά και το πάντρεμα του με το θέατρο, η ευκαιρία για χορό σε κάθε ηλικία, η ομαδική εργασία, η καινοτομία και η απενoχοποίηση της ιδιαιτερότητας του κάθε σώματος και της κάθε προσωπικότητας τότε μιλάμε για την Pina Bausch. Μια χορογράφο που άνοιξε μυαλά και δρόμους με το έργο και την παρουσία της.

Προτείνω ανεπιφύλακτα την ταινία-ντοκυμαντέρ “Pina” η οποία δίνει μια καλή εικόνα για την δουλειά και την συνεισφορά της χορογράφου στην εξέλιξη του σύγχρονου χορού και στην δημιουργία του χοροθεάτρου.

Ο χορός είναι ελευθερία, είναι δημιουργία, είναι ζωή. «Χορέψτε γιατί χανόμαστε» είπε η αγαπημένη Pina και με αυτή την φράση να στροβιλίζει το κεφάλι μου, σας προτείνω και σας προτρέπω να γνωρίσετε τον κόσμο του χορού.

Χρόνια πολλά σε όσους χορεύουν! Μη χάνετε ευκαιρία να χορεύετε μόνοι ή με παρέα!

Ποιος ήταν όμως ο Ζαν Ζορζ Νοβέρ, ο «πατέρας του σύγχρονου χορού;

Νοβέρ, Ζαν Ζορζ (Jean Georges Νoverre, Παρίσι 1727 – Σεν Ζερμέν-αν-Λε 1810). Γάλλος θεωρητικός του χορού, χορογράφος και χορευτής. Μαθητής του Λουί Ντιπρέ, ο Ν. ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το 1743. Από το 1749 και έπειτα ανέπτυξε σημαντική δραστηριότητα χορευτή και χορογράφου· ταξίδεψε πολύ σε όλη την Ευρώπη, έκανε πολυάριθμες περιοδείες και εργάστηκε ως maître de ballet σε διάφορα θέατρα, για να καταλήξει στην Όπερα του Παρισιού (1776-78). Μετά την έκρηξη της Γαλλικής Επανάστασης, η οποία τον οδήγησε για ένα διάστημα στην Αγγλία, ο Ν. επέστρεψε στη Γαλλία και αποσύρθηκε οριστικά. Τα πιο γνωστά από τα μπαλέτα που χορογράφησε (και από τα οποία δεν σώζεται κανένα) είναι: Ψυχή και έρωτας (1762), Μήδεια και Ιάσων (1763) και Τα μικροπράγματα (1778), σε πρωτότυπη μουσική του Μότσαρτ.
Υπήρξε διάσημος θεωρητικός του χορού και η φήμη του συνδέεται κυρίως με τη μεταρρύθμιση που είναι γνωστή ως μπαλέτο δράσης (ballet d’action) και αποτέλεσε προάγγελο των σύγχρονων θεωριών περί χορού. Οι βάσεις της αισθητικής του εμπεριέχονται στις Επιστολές γύρω από τον χορό και το μπαλέτο (1760), αντιπροσωπεύοντας μια αντίδραση στον ηδονισμό των βιρτουόζων που κυριαρχούσε τότε και συγχρόνως μια ανακατάταξη των εκφραστικών αξιών του χορού (ο Ν. τον ταύτιζε με την παντομίμα και τον θεωρούσε δραματική αναπαράσταση) ανάλογα με τη φυσικότητα και την απλότητά τους. Η μεταρρυθμιστική του δράση είναι ισάξια με αυτήν που προκάλεσε στον τομέα του μελοδράματος ο Γκλουκ, με τον οποίο ο Ν. συνδεόταν με στενή φιλία.

Πηγή: savoirville.gr

Share.