fbpx

Χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί σε «ομηρία»!

0

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ…

ΣΤΑΣΗ αναμονής, τηρούν χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί, ζαλισμένοι από τον «κυκεώνα» του… αθάνατου Ελληνικού Δημοσίου, καθώς βρίσκονται εδώ και μήνες,  «όμηροι» της αποχής των εξεταστών, υπαλλήλων των διευθύνσεων Μεταφορών, από τις πρακτικές εξετάσεις για τη χορήγηση των αδειών οδήγησης. Πολλοί από αυτούς, χρειάζονται το δίπλωμα για να βρουν δουλειά στο δύσκολο καιρό της κρίσης και αναγκάζονται να μεταναστεύουν στην ίδια τους τη χώρα, ψάχνοντας νησιά ή κάποιες περιοχές όπου δεν απέχουν οι εργαζόμενοι για να δώσουν εξετάσεις, με τους υπόλοιπους, χιλιάδες, να περιμένουν να δοθεί λύση από το κράτος, αφού το ζήτημα, έχει να κάνει με το μηναίο επίδομα, ύψους 178 ευρώ, το οποίο δεν τους καταβάλλεται για τις εξετάσεις που γίνονται εκτός ωραρίου, από τον περασμένο Απρίλιο. Εδώ βέβαια, εύλογα διερωτάται κανείς, γιατί δεν λαμβάνεται η απόφαση να γίνονται οι εξετάσεις εντός ωραρίου, αλλά στην Ελλάδα τα… παράλογα, μοιάζουν να έχουν λάβει χαρακτήρα… σήματος κατατεθέν. Κι έτσι, προφανώς, ο αριθμός μεγαλώνει και εκτινάσσεται, όπως και οι ποικίλες επιπτώσεις, όταν λάβει κανείς υπόψη και τους ηλικιωμένους, που πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις, με  ότι μπορεί να συνεπάγεται η μεγάλη αυτή, καθυστέρηση στην επαναξιολόγησή τους.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΤΩΝ

Μοναδική –τελευταία ίσως- ελπίδα, η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, με θέμα τη: «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις». Το νομοσχέδιο αυτό, εκτός από τις ρυθμίσεις για τις εξετάσεις,  περιλαμβάνει και  ρύθμιση για την αναδρομική καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριακής απασχόλησης των εξεταστών και παράταση της ισχύος αυτής, για μεταβατική περίοδο που ισχύει από τη δημοσίευση του νέου νόμου, γεγονός που ίσως, μέσα στις επόμενες ημέρες, δώσει λύση μετά από μήνες, σε ένα πραγματικά σοβαρό ζήτημα.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ 17ΡΗΔΕΣ

Στο μεταξύ, ως προς την… ουσία του, αξίζει να σημειωθεί πως θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των νέων οδηγών, καθώς αλλάζει ριζικά, τη διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης και δίνει τη δυνατότητα σε 17ρηδες να πιάνουν, υπό προϋποθέσεις, τιμόνι. Στόχος του υπουργείου, είναι να μπει οριστικό τέλος στα φακελάκια και να διασφαλιστεί η επάρκεια όλων όσοι αποκτούν άδεια οδήγησης.

  • Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.
  • Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα.
  • Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.
  • Θα πρέπει πρώτα να περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, από ειδικό εκπαιδευτή.
  • Θα πρέπει να προσκομίσει βεβαίωση από την οικεία διεύθυνση Μεταφορών.
  • Ο 17χρονος/η μπορεί να οδηγεί συνοδεία υποχρεωτικά ενηλίκου, τουλάχιστον 30 ετών, κατόχου άδειας οδήγησης επί τουλάχιστον μια πενταετία και χωρίς να του έχει καταλογιστεί βαθµός ποινής στο point system για χρονικό διάστηµα ενός έτους.
  • Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωµατικής βλάβης ή ζηµιών, περιλαµβανοµένης και της χρηµατικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.
  • Με τη συµπλήρωση των 18 ετών ο ενδιαφερόµενος θα µπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης και πάλι μετά από πρακτική εξέταση και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθµοί ποινής στο Σύστηµα Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών.

Στις σκέψεις που υπάρχουν είναι και ο ανήλικος να έχει τη δυνατότητα πριν τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του Ηλίου, ενώ εκτός από αυτή την αλλαγή το νέο νομοσχέδιο επιφέρει αλλαγές και ως προς την εξέταση των υποψήφιων οδηγών. Οι υποψήφιοι θα υποβάλλονται σε θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχουν θα συνεχίζουν με δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Share.