fbpx

Gastronomy & Wine Tourism – Kalamata είναι το Brand Name της Καλαμάτας!

0

ΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ παρθένα ελαιόλαδα, οι ελιές, τα βαλσαμικά ξύδια, τα πετιμέζια, τα σύκα, τα κρασιά, τα αποστάγματα, τα παστέλια, οι μαρμελάδες, τα γλυκά κουταλιού, τα τυροκομικά και τα λαχταριστά αλλαντικά (παστά και λουκάνικα), όλα προϊόντα που χαρακτηρίζουν τη Μεσσηνιακή γη είναι αυτά που την ξεχώρισαν στο Yolenis Greek Gastronomy Center, στο πλαίσιο της πρώτης δημόσιας παρουσίασης του προγράμματος Gastronomy & Wine Tourism, την Τετάρτη 19 Ιουνίου.

Επτά μήνες μετά την παρουσίαση του βιβλίου του «Γαστρονομικές κοινότητες-γαστρονομικοί προορισμοί – εγχειρίδιο δράσης» –στο ίδιο πάντα φιλόξενο χώρο του Yoleni’s, ο γαστρονόμος Γιώργος Πίττας έρχεται στην πράξη να μας αποδείξει ότι κάποιες σκέψεις αν συναντήσουν πρόσφορο έδαφος μπορεί να υλοποιηθούν!

Εισάγοντας στο βιβλίο του τον όρο «Γαστρονομικές Κοινότητες», μιλούσε για την ανάγκη οι νέοι επαγγελματίες κάθε τόπου που δραστηριοποιούνται γύρω από τη γαστρονομία (παραγωγή, εστίαση, φιλοξενία) να συνεργαστούν και να κινητοποιήσουν τις κοινωνίες τους προκειμένου να αξιοποιήσουν το σύνολο των γαστρονομικών πόρων του τόπου τους και να τους μετατρέψουν σε συντελεστές ανάπτυξης. Επτά μήνες αργότερα το ταξίδι ξεκίνησε. Το βιβλίο ταξίδεψε σε 8 πόλεις στην Ελλάδα, βραβεύτηκε με το Golden Prize στα Τοurism Award’s στην κατηγορία «Συγγραφικό έργο για τον τουρισμό» ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα το πρόγραμμα Γαστρονομικές Κοινότητες – Gastronomy & Wine Tourism ξεκίνησε να υλοποιείται σε 4 περιοχές (Καλαμάτα, Νάουσα, Κερκίνη, Ζαγόρι) και η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της Γαστρονομικής Κοινότητας Καλαμάτας είναι γεγονός!

Η Γαστρονομική Κοινότητα Καλαμάτας βρέθηκε στην πρώτη επίσημη παρουσίαση του Gastronomy & Wine Tourism στο Yolenis Greek Gastronomy Center, ένα πρόγραμμα στο οποίο πρωταγωνιστούν οι Γαστρονομικές Κοινότητες της χώρας και ουσιαστικά αποτελεί την εφαρμογή στην πράξη του βιβλίου «Γαστρονομικές κοινότητες-γαστρονομικοί προορισμοί – εγχειρίδιο δράσης» (2018) στο οποίο ο γαστρονόμος Γιώργος Πίττας μιλά για την ανάγκη οι νέοι επαγγελματίες κάθε τόπου που δραστηριοποιούνται γύρω από τη γαστρονομία (παραγωγή, εστίαση, φιλοξενία) να συνεργαστούν και να οργανωθούν προκειμένου να αξιοποιήσουν το σύνολο των γαστρονομικών πόρων του τόπου τους, μετατρέποντάς τον σε γαστρονομικό προορισμό.

Στον Υoleni’s Greek Gastronomy Center πλήθος φίλων της γαστρονομίας και της Καλαμάτας, ήρθαν να παρακολουθήσουν την  ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της Γαστρονομικής Κοινότητας της Καλαμάτας και να διαπιστώσουν τι μπορούν να δημιουργήσουν οι συνεργασίες και οι συλλογικοί στόχοι.

Ξεκινώντας την τελετή των εγκαινίων, στην αίθουσα η συντονίστρια του πάνελ, δημοσιογράφος και σύζυγος του Γιώργου Πίττα, Μπήλιω Τσουκαλά, δημιούργησε το κατάλληλο κλίμα, λέγοντας μια μικρή ιστορία. «Τέτοια εποχή βρισκόμασταν, στην Πάρο, μετά από ένα δροσιστικό μπάνιο, και γύρω από ένα μπουκαλάκι ούζο με μεζέδες, ο Πίττας μου είπε:  -Έχω μια ιδέα…  Ωχ πάλι θα τρέχουμε πάλι, είπα από μέσα μου, –Πρέπει να γράψω τις ιδέες μου, για τις Γαστρονομικές Κοινότητες σε βιβλίο, που θά ναι εγχειρίδιο δράσης, και αμέσως μετά να τις υλοποιήσω… αλλιώς δεν θα φτουρήσουν. Το θέμα δεν είναι το ότι κάποιοι έτρεξαν για να εκδοθεί το βιβλίο, αλλά γιατί με τις ιδέες του τώρα, ο Γιώργος έμπλεξε και παρέσυρε κόσμο και κοσμάκι, όλους αυτούς που βρίσκονται εδώ γύρω μας… Αυτός είναι ο Πίττας, οι ιδέες του πάντα είναι απλές,  αλλά και τόσο δύσκολες να εφαρμοστούν γιατί έρχονται σε σύγκρουση με νοοτροπίες χρόνων. Είναι και μέσα στην καρδιά των νέων αναγκαιοτήτων… κάποιες φορές του βγάζω το καπέλο, αρκεί, να μην κατεβάζει ιδέες, καλοκαιριάτικα.»

ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο Γιώργος Πίττας ανέλυσε το πρόγραμμα Gastronomy & Wine Tourism του προγράμματος και παρουσίασε τις φάσεις ανάπτυξής του και τα βήματά του:

  • 1η φάση: Σύσταση της Γαστρονομικής Κοινότητας κάθε προορισμού με βάση τις αξίες του Μανιφέστου.
  • 2η φάση: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Γαστρονομικών Κοινοτήτων.
  • 3η φάση: Καταγραφή του γαστρονομικού πλούτου κάθε περιοχής.
  • 4η φάση: Δημιουργία ψηφιακού οδηγού των πρωταγωνιστών κάθε Γαστρονομικού Προορισμού κάτω από το brand name Gastronomy and Wine Tourism.
  • 5η φάση: Δημιουργία έντυπου οδηγού του Γαστρονομικού Προορισμού κάθε περιοχής.
  • 6η φάση: Παρουσίαση του κάθε Γαστρονομικού Προορισμού στην ολότητά του (προϊόντα, γευσιγνωσίες, ανάδειξη γαστρονομικών πόρων) στην Αθήνα, στον χώρο του Yoleni’s Greek Gastronomy Center.
  • 7η φάση: Αντίστοιχη παρουσίαση του Γαστρονομικού Προορισμού στην ολότητά του στο τόπο του, ώστε να το έργο να γίνει γνωστό στην τοπική κοινωνία.
  • 8η φάση: Άνοιγμα του Γαστρονομικου Προορισμού σε tour operators, σε δημοσιογράφους, οργάνωση fam trips, press trips. κλπ. Συμμετοχή σε εθνικές και διεθνείς εκθέσεις οινογαστρονομικού τουρισμού.

Επίσης, o Γιώργος Πίττας περιέγραψε στην συνέχεια τις συνθήκες και τις αντικειμενικές προϋποθέσεις, μέσω των οποίων, μπορεί ένας τόπος να εξελιχθεί σε γαστρονομικό προορισμό:

Να έχει ένα τουριστικό ενδιαφέρον (πραγματικό ή δυνητικό) που να προέρχεται από τις φυσικές ομορφιές του τόπου, τα ιστορικά μνημεία του και την πολιτιστική του παράδοση, και τέλος να έχει ικανοποιητικές υποδομές πρόσβασης.

Να έχει ένα γαστρονομικό ενδιαφέρον, που να διαφοροποιεί την περιοχή και να προσδιορίζει τη γαστρονομική ταυτότητά της.

Να υπάρχουν επαγγελματίες σε όλα τα επίπεδα της γαστρονομίας (παραγωγοί, μεταποιητές, εστίαση, φιλοξενία) που αφ’ ενός να κινούνται σε επίπεδα ποιότητας αλλά και μιας συνεργατικής ωριμότητας, να έχουν συνειδητοποιήσει δηλαδή σε κάποιο βαθμό την αναγκαιότητα των συνεργασιών προκειμένου να αναδείξουν συνολικά τη γαστρονομία του τόπου τους. Η Καλαμάτα και η Μεσσηνία τα έχουν όλα αυτά σε μεγάλο βαθμό! Από πλευράς τουριστικού ενδιαφέροντος η Καλαμάτα, με τις μοναδικές ομορφιές της, είναι από τους πλέον αναπτυσσόμενους προορισμούς  της  χώρας, με διεθνές αεροδρόμιο και την απόστασή της από την Αθήνα να έχει περιοριστεί στις δύο ώρες.

Από πλευράς γαστρονομικού ενδιαφέροντος η Μεσσηνία θεωρείται η γη της Επαγγελίας, αφού σ’ αυτόν τον τόπο παράγονται τα πάντα. Από το παγκοσμίως γνωστό λάδι της και τις ελιές Καλαμών μέχρι τα σύκα, τη σταφίδα, τα εσπεριδοειδή, σταφύλια επιτραπέζια αλλά και για κρασιά, κηπευτικά, καρπούζια, φραγκόσυκα, αραχίδες, αρωματικά φυτά, βότανα του Ταϋγέτου, άγρια χόρτα και τέλος κτηνοτροφικά, αλλαντικά με τα περίφημα λουκάνικα με πορτοκάλι ή με τα παστά και τυροκομικά προϊόντα όπως η σφέλα και το ταλαγάνι. «Καλλίκαρπη» την αποκάλεσε ο Ευριπίδης πριν 25 αιώνες, ενώ ο Χαρίλαος Τρικούπης, ο μεγαλύτερος Έλληνας πολιτικός του 19ου αιώνα, είχε πει κάποτε για τη μεσσηνιακή γη το ιστορικό: «και ομπρέλες να φυτέψεις, θα καρποφορήσουν». Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα προϊόντα μόνα τα τελευταία χρόνια -με πρωτοπόρες νεοφυείς επιχειρήσεις- βρίσκουν τη θέση που τους αξίζει στις ελληνικές και ξένες αγορές και πωλούνται ως τελικό προϊόν και όχι ως πρώτη ύλη (βεβαίως έχει να διανυθεί ακόμη δρόμος πολύς!).

Καθοριστικό σημείο για τη δημιουργία της Γαστρονομικής Κοινότητας Καλαμάτας ήταν η ύπαρξη μιας δραστήριας ομάδας 25 επαγγελματιών της γαστρονομίας, που αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή το εγχείρημα και  5 μήνες δουλέψαμε μαζί για να βρούμε τον αρμονικό βηματισμό μας για να παράξουμε μαζί ένα συλλογικό έργο.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ενθαρρυντικά και θετικά τα σχόλια των ομιλητών του πάνελ με τον Λύσανδρο Τσιλίδη, πρόεδρο της Ομοσπονδίας fedHATTA (Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας) να χαιρετίζει την εκδήλωση θεωρώντας πως η οργάνωση της γαστρονομίας σε τοπικό επίπεδο, με δημιουργία υλικού (content) γαστρονομικού περιεχομένου, είναι το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και υποσχέθηκε, ότι το διαθέσιμο υλικό της Καλαμάτας θα το εντάξει στην ιστοσελίδα του που είναι επισκέψιμη από Έλληνες και Αλλοδαπούς Τουριστικούς πράκτορες.

  • Ο Άγγελος Φιλιππίδης, από την Yoleni’s δήλωσε ότι η εταιρεία του έχει μια μεγάλη αγκαλιά και θα στηρίξει με όλες τις δυνάμεις του, τους μικρούς παραγωγούς, αλλά και το ίδιο το project.

Οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου και Νίκος Μαλαπέτσας -οι τοπικοί χορηγοί του project- παρακολούθησαν από την αρχή τις συμμετοχικές διαδικασίες και διατύπωσαν την ευχάριστη έκπληξη τους, για την πετυχημένη έκβαση της δράσης.

Εκ μέρους των εθνικών χορηγών μίλησε η Ελευθερία Καλφοπούλου (Ισίδωρος Αρβανίτης Ούζο Πλωμάρι) και ο Τζώρτζης Κανακάρης (ζυθοποιία ΕΖΑ) οι οποίοι εξέφρασαν την περηφάνια τους που συμμετέχουν και υποστηρίζουν μια τόσο ενδιαφέρουσα και πρωτοποριακή δράση.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ PROJECT – ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ

Γαστρονομικές Κοινότητες είναι η ονομασία του συνεργατικού θεσμού. Η Γαστρονομική Κοινότητα Καλαμάτας είναι η εφαρμογή του θεσμού στην Καλαμάτα. Gastronomy & Wine Tourism είναι το brand name, με το οποίο οι Γαστρονομικές Κοινότητες εμφανίζονται στην Αγορά. Gastronomy & Wine Tourism – Kalamata είναι το brand name της Καλαμάτας. Greek Gastronomy Guide είναι ο φορέας που διοργανώνει και υλοποιεί το project, ενώ ταυτόχρονα είναι και o ψηφιακός τόπος όπου παρουσιάζεται το περιεχόμενο κάθε γαστρονομικού προορισμού.

Το Μανιφέστο Γαστρονομικών Κοινοτήτων διατυπώνει τη φιλοσοφία και τις αξίες των μελών του προγράμματος Gastronomy & Wine Tourism.

Το Yolenis Greek Gastronomy Center είναι στρατηγικός εταίρος του προγράμματος, αποτελεί το χώρο που υποδέχεται τις Γαστρονομικές Κοινότητες στην Αθήνα, τις παρουσιάζει στους δημοσιογράφους και στο αθηναϊκό κοινό και διακινεί προϊόντα τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι σημαντικές οργανώσεις, οι επιτυχημένες εταιρείες, τα επιτυχημένα brands, οι επιτυχημένες ιδέες έχουν τα θεμέλιά τους μια φιλοσοφία που συνδέεται με συγκεκριμένες αξίες, συγκεκριμένα οφέλη και η οποία εκφράζεται μέσα από μία ιστορία την οποία ο κόσμος την πιστεύει και γίνεται ένα μ’ αυτήν. Η ιστορία των Γαστρονομικών Κοινοτήτων είναι το Μανιφέστο τους. Εδώ βρίσκουν την απάντησή τους όλα (και ενδεχομένως να προκαλούνται αντίστοιχα ερωτήματα):

Αγαπάμε το καλό φαγητό και το ποιοτικό κρασί, όπως και τις ιστορίες γύρω απ’ αυτά και τους ανθρώπους που τα δημιουργούν. Το πάθος μας για τη γαστρονομία έγινε η δουλειά μας.

Σεβόμαστε τις αξίες και τα αγαθά του γαστρονομικού πλούτου του τόπου μας. Στηρίζουμε τα τοπικά προϊόντα και την τοπική μας κουζίνα, αναπόσπαστα κομμάτια του διατροφικού μας πολιτισμού.

Θεωρούμε ότι η αλυσίδα με τους κρίκους Τόπος-Τοπίο-Καλλιέργειες-Μεταποίηση-Γαστρονομία-Πολιτισμός-Τουρισμός αποτελεί μια συνολική πρόταση για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, της οικονομικής ανάπτυξης κάθε τόπου, αλλά και τη συγκρότηση της πολιτιστικής και τουριστικής του ταυτότητας.

Υποστηρίζουμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να αναπτυχθεί γαστρονομικά ένας τόπος είναι να κινητοποιηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Γι’ αυτό δημιουργούμε τις Γαστρονομικές Κοινότητες, με συμμετοχή των επαγγελματιών που επιθυμούν να συνεργαστούν με κοινούς στόχους.

Οργανώνουμε ένα σύστημα αξιών και πρακτικών που βασίζεται σε 4 έννοιες: εντοπιότητα, ποιότητα, συνεργατικότητα, αυτοδέσμευση και δεσμευόμαστε να το τηρήσουμε!

Ακολουθούμε ορθές πρακτικές και διαδικασίες ποιότητας στις αγροτικές καλλιέργειες, στην αλιεία, στους χώρους παραγωγής και στις κουζίνες μας.

Πιστεύουμε στην εξωστρέφεια. Μαθαίνουμε από τις ελληνικές και διεθνείς πρακτικές συνεργασιών. Αντλούμε γνώση από τα καλύτερα παραδείγματα γαστρονομικού τουρισμού παγκοσμίως.

Συνεργαζόμαστε σφυρηλατώντας μεταξύ μας σχέσεις εμπιστοσύνης, αλληλοϋποστήριξης και αλληλεγγύης, συμβάλλοντας όλοι μαζί στην ανάδειξη του τόπου μας σε γαστρονομικό προορισμό.

Γινόμαστε οι καλύτεροι πρεσβευτές, όχι μόνο του εαυτού μας και της επιχείρησής μας, αλλά και του γαστρονομικού προορισμού που εκπροσωπούμε. Στόχος μας είναι οι επισκέπτες του τόπου μας να γνωρίσουν τον διατροφικό μας πολιτισμό και να αποκομίσουν έντονες γαστρονομικές εμπειρίες.

Διαχέουμε τις δράσεις μας στην κοινωνία, ώστε να γίνει σύμμαχος και κοινωνός της δραστηριότητάς μας.

Συντασσόμαστε στο πρόγραμμα Gastronomy & Wine Tourism, μαζί με άλλες Γαστρονομικές Κοινότητες της χώρας μας, για να αναδείξουμε διεθνώς την Ελλάδα σε έναν σημαντικό Γαστρονομικό Προορισμό.

Θυμόμαστε ότι η ποιότητα της ζωής μας είναι συνυφασμένη με την ποιότητα της διατροφής μας, αλλά και την ποιότητα των σχέσεών μας, που φυσικά ενισχύονται γύρω από ένα τραπέζι. Ας κάνουμε την Ελλάδα ένα μεγάλο τραπέζι γνώσης, συνεργασίας και χαράς!

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Στην Καλαμάτα η ομάδα των 25 μελών της Γαστρονομικής κοινότητας, σε διάστημα 5 μηνών παρακολούθησε 5 συναντήσεις 4ωρης τουλάχιστον διαρκείας. Μεταξύ των συναντήσεων αυτών, υπήρχαν και άλλες ενδιάμεσες μεταξύ μικρών ομάδων για επιμέρους θέματα, ενώ πολλές επικοινωνίες γίνονταν σε μια κλειστή ομάδα στο Face Book.

Τα μέλη των παραγωγών που συμμετέχουν στην ομάδα είναι: One & Olive, Αναγνωστόπουλος Δημήτρης (ελαιόλαδο) – ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΔΕΡΕΣΚΟΥ ΑΕ, Δερέσκος Θεόδωρος (οίνος) – Κ. ΔΙΑΚΟΥΜΗΣ ΕΕ, Διακουμή Παρασκευή (τυριά-ελαιόλαδο) Μεσσηνιακή Παράδοση, Δουβόγιαννη Μαρία (μαρμελάδες-γλυκά) – Alpha to Omega IKE, Κουβάτσου Ματούλα (ελαιόλαδο) – ΑΦΟΙ ΛΑΜΠΟΥ ΑΕ, Λάμπου Γιούλα (παστέλι) – ΝΕΣΤΩΡ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΕ, Λαφαζάνη Αθηνά (οίνος) – ΜOYTEBEΛΗΣ ΙΩΑΝ. ΗΛΙΑΣ, (αλλαντικά) – Greenland, Ξηρογιάννη Ιουλία (ελαιόλαδο -ελιές) – ΟΙΝΟΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ ΑΕ, Ξυγκώρος Βαγγέλης (οίνος) – ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΒΕΤ, Παπαδημητρίου Κων/νος (βαλσαμικό-μουστάρδα), LIA’ Cultivators, Στριμπάκου Χριστίνα (ελαιόλαδο) Μam Ellada  Μποζαντζή  Έλενα (μαρμελάδες)

Tαβέρνα Αλοίμονου,Αλοίμονου  Ιωάννα, ΤΑ ΡΟΛΛΑ, Αθανασοπούλου Συλβή, Στο ΚΥΜΑ, Ζαγάκος Ανδρέας, ΚΑΡΔΑΜΟ Κομπογιαννίτης Παναγιώτης, ΒΕΡΣΑΛΛΙΕΣ Κούμανης Γιάννης, ΘΙΑΣΟΣ Πιέρρος Κων/νος, ΛΙΟΠΙΤΑ Τσώνης Πέτρος, ΟΙΝΟΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΝ Χρυσομάλλης Παναγιώτης, Yama’s – Elite Ressort, Μαλαπέτσας Νίκος, Ευμάρεια, Γκόζιας Ιωάννης, Τροφοπωλείο 51, Κουτέλας Γεώργιος, Γαστροναύτης, Παπανικολόπουλος Παναγιώτης, Παπαδάτος Διονύσης, Ίδρυμα Κωνσταντακόπουλου.

Στο τέλος των ομιλητών του panel, ήρθε η ώρα των μελών της Γαστρονομικής Κοινότητας, που ήταν και η πιο συγκινητική και δυνατή στιγμή της συνάντησης! Απλά κοφτά και χωρίς πολλά «φτιασίδια» και οι 20 ομιλητές μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για αυτήν την εμπειρία. «Ξεπερνάμε τις αντιθέσεις μας, συνεργαζόμαστε, ξεκινάμε την αλλαγή από εμάς, αλλάζουμε νοοτροπία. Κτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης. Νοιαζόμαστε, δεν κάνουμε δεύτερες σκέψεις, θέλουμε να βλεπόμαστε και να σχεδιάζουμε το μέλλον.»

Ενδεικτική η δήλωση του Παναγιώτη Χρυσομάλλη, από το Οινοπαντοπωλείο «Με τον Ανδρέα Ζαγάκο είμαστε φίλοι από παιδιά, πάνε 35 χρόνια. Συναντιόμασταν, μιλάγαμε γενικά. Πότε όμως δεν είχαμε κάτσει γύρω από ένα τραπέζι, να μιλήσουμε για τις δουλειές μας, για το μέλλον του κλάδου μας. Αυτό έγινε τώρα και μας έδωσε μεγάλη χαρά. Και έβλεπες στα πρόσωπα όλων την χαρά, γιατί ότι έγινε δεν έγινε τυχαία, είχε κόπο, επιμονή και δεν ήταν παρά μόνο η αρχή, το πρώτο βήμα. Έχει αλλάξει όμως η διάθεση και είχε ανοίξει η πόρτα της αισιοδοξίας.»

H ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΟ ΥΟLENI’S GASTRONOMY CENTER

H Γαστρονομική Κοινότητα Καλαμάτας βρίσκεται στο Υοleni’s Gastronomy Center ήδη από τις 19 Μαΐου και θα παραμείνει έως τις 3 Ιουλίου 2019.

Στο εστιατόριο Υoleni’s για την παρουσίαση των φαγητών, ομάδα των εστιατόρων και των μαγείρων της Καλαμάτας προετοίμασαν με ιδιαίτερη προσοχή, το μενού της Αθήνας, το οποίο μάλιστα το παρασκεύασαν για την μέρα της εκδήλωσης, ενώ παράλληλα εκπαίδευσαν και το team του Yoleni’s για να το εντάξει στο μενού του εστιατορίου για τις 15 ημέρες που θα διαρκέσει η παρουσίαση της Γαστρονικής κοινότητας.

Εκτός της κλασικής τραγανιστής απέξω και τρυφερότατης ένδον γουρουνοπούλας,  το κεντρικό μενού περιλαμβάνει: Mπακαλιάρο τσιλαδιά, Γουρουνόπουλο με πατάτες φούρνου, Μακαρονάδα Τσουχτή Μάνης, Καγιανά με κατσικίσια φέτα και παστό, σαλάτα με φασόλια μπαρμπούνια, ντομάτα και άρμη, Κοτόπουλο παναρισμένο με λαλάγγι, βλήτα και σως γιαουρτιού.

Τυροκομικά, μαρμελάδες, τσάτνεϋ, γλυκά κουταλιού, βαλσάμικο, εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, πετιμέζια, ελιές, βότανα Ταϋγέτου, παστέλια, κρασιά, αποστάγματα, ζυμαρικά είναι τα προϊόντα 20 παραγωγών που παρουσιάζονται στο περίπτερο της Καλαμάτας από τους πρεσβευτές της Καλαματιανής γαστρονομίας. Στους επισκέπτες δίδεται η ευκαιρία να γνωρίσουν είτε σε φυσική παρουσία ή μέσα από τις φωτογραφίες που προβάλλονται, τα τοπία και τους ανθρώπους της Μεσσηνίας. Για 15 ημέρες τα προϊόντα θα βρίσκονται στο Yoleni’s και σε προγραμματισμένες ώρες θα γίνονται σχετικές γευσιγνωσίες.

H Καλαμάτα είναι ο πρώτος προορισμός της χώρας που έχει έναν έντυπο γαστρονομικό οδηγό, ευρείας κατανάλωσης, οδηγό που κτίστηκε  σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του τόπου, αυτούς που κατέχουν. Ταυτόχρονα ένας ψηφιακός οδηγός το greekgastronomyguide.gr/kalamata-messinia υποστηρίζει  τους 35 μικρούς γαστρονομικούς προορισμούς της περιοχής. (Αν επιθυμείτε να δείτε την ψηφιακή απεικόνιση του γαστρονομικού χάρτη της Καλαμάτας, το έντυπο προβολής της και άλλα πολλά γαστρονομικού ενδιαφέροντος άρθρα αρκεί να επισκεφθείτε το link: greekgastronomyguide.gr/kalalamata-messinia/).

Αυτά για αρχή. Αρκετά για να δώσουν πρωτόγνωρη χαρά σε όσους την ένιωσαν. Το Gastronomy & Wine Tourism  ενώ νοιάζεται για το τοπικό, προσπαθεί παράλληλα να δημιουργήσει δίκτυα τοπικότητας, γαστρονομικές κοινότητες, με κοινές δομές για να κτισθεί ένα ενιαίο εθνικό σύστημα. Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Καλαμάτα,  αύριο στη Νάουσα, μεθαύριο στα Ζαγοροχώρια και όπου άλλου, είναι τα πρώτα βήματα για την συνειδητοποίηση του γαστρονομικού πλούτου κάθε περιοχής, αλλά ταυτόχρονα και της συνειδητοποίησης του πλούτου της συνεργασίας. Προφανώς θα χρειαστεί πολύς χρόνος, να  αλλάξουν λογικές και νοοτροπίες, να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν πράγματα. Η πόρτα της ελπίδας όμως άνοιξε!

Share.