fbpx

Η «κατεπείγουσα» δημοκρατία του κου Μητσοτάκη

0

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Μητσοτάκη έχει παγιώσει μια κάκιστη νομοθετική πρακτική, που ευτελίζει το κοινοβούλιο. Το μοτίβο στα πέντε ν/σ που έχει φέρει η κυβέρνηση μέχρι τώρα, τα τέσσερα πρώτα είναι νόμοι του κράτους πλέον, είναι κοινό: κατεπείγον (3), επείγον (1), και ταχύρρυθμο «κανονικό» (1).

του ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΑΜΠΑΣΗ
Διευθυντή Γραφείου Τύπου «ΜέΡΑ25»

Αναλυτικά:

Επιτελικό Κράτος (ο νόμος-ρεσάλτο της ΝΔ στην κεντρική διοίκηση), 120 άρθρα, κατατέθηκε 25/7 αργά το βράδυ, με το πνεύμα βέβαια της διαδικασίας να έχει σαφώς τον χαρακτήρα επείγοντος: τέσσερις μέρες στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης (29,30,31/7 – 1/8) και δύο στην Ολομέλεια (5,6/8), για ένα τόσο κρίσιμο ν/σ που Μητσοτακοποίησε το κράτος.

Μίνι Φορολογικό (ΕΝΦΙΑ – 120 ΔΌΣΕΙΣ), κατατέθηκε Παρασκευή 26/7 στις 19:00 με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, μία μέρα στην Επιτροπή Οικονομικών (Δευτέρα 29/7), μία στην Ολομέλεια (Τρίτη 30/7)

Πολυνομοσχέδιο για ΟΤΑΆσυλο και λοιπές διατάξεις (το ρεσάλτο της ΝΔ στην τοπική αυτοδιοίκηση/περιφερειακή διοίκηση), 120 άρθρα, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής 2/8 με τη διαδικασία του επείγοντος, δύο μέρες στις Επιτροπές Δημόσιας Διοίκησης και Μορφωτικών Υποθέσεων (5,6/8), δύο μέρες στην Ολομέλεια (7,8/8), με 10 τροπολογίες, αποχώρησή μας και άλλων κομμάτων

Προσωπικά Δεδομένα, 86 άρθρα, κατατέθηκε αργά το απόγευμα Πέμπτη 22/8 με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, μία μέρα στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης κ Δικαιοσύνης (Παρασκευή 23/8), μία μέρα στην Ολομέλεια (Δευτέρα 26/8) και στις 28/8, αργά το βράδυ, κατατέθηκε το ν/σ του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με τίτλο: Ρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες επείγουσες διατάξεις, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος! Το πρωί στις 10:00 εισήχθη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, για μία και μοναδική συνεδρίαση και την Παρασκευή εισάγεται στην Ολομέλεια προς ψήφιση.

Το συγκεκριμένο ν/σ αποτελείται από 19 άρθρα, και εκτός των ρυθμίσεων για τις άδειες οδήγησης, περιλαμβάνει και ρυθμίσεις (οι περιβόητες «άλλες επείγουσες διατάξεις») που άπτονται ποικίλων θεμάτων, διάφορων υπουργείων:

– σωφρονιστικών θεμάτων: ολοκλήρωση της μεταφοράς των φυλακών από το υπουργείο Δικαιοσύνης – εκεί που θα έπρεπε να υπάγονται δηλαδή – στο ΠροΠο, όπου θα υπάγονται στην γενική διεύθυνση αντεγκληματικής πολιτικής (η ΝΔ μας λέει πως τα σωφρονιστικά καταστήματα πρέπει να υπάρχουν ως φόβητρα στα πλαίσια της αντεγκληματικής πολιτικής, και όχι στα πλαίσια της απονομής δικαιοσύνης, του σωφρονισμού και της κατά κανόνα επιδιωκόμενης επανένταξης) με τη δημιουργία 2 γενικών διευθύνσεων και 3 διευθύνσεων υπό την Γενική Διεύθυνση Αντεγκληματικής Πολιτικής – άρθρο 18

– οικονομικών (άρθρο 6)

– περιβάλλοντος (άρθρα 7,8,9)

ρυθμίσεις στους ΟΤΑ προς ολοκλήρωση του πραξικοπήματος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με το Πολυνομοσχέδιο (άρθρα 10,12,13,14) με το άρθρο 13 να είναι εξόχως προβληματικό – δωράκι στους γαλάζιους δημάρχους – καθώς καταργεί την αποκλειστικά περιβαλλοντική χρήση των τελών που καταβάλλουν ως αντισταθμιστικά οφέλη οι ΦΟΔΣΑ (Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων) στους Δήμους που εδράζονται για τη ρύπανση που διαχέουν, επιτρέποντας στου Δήμους να δαπανούν σε οποιουδήποτε τύπου δαπάνες αυτούς τους πόρους, ενδεχομένως και σε δαπάνες που ζημιώνουν το περιβάλλον (ο κατά τ’αλλα περιβαλλοντικά ευαίσθητος κος Μητσοτάκης), και τέλος

– θέματα πολιτισμού (άρθρα 16,17).

Πρόκειται για ένα μίνι πολυνομοσχέδιο, με κάποιες αρκετά προβληματικές ρυθμίσεις και κάποιες που χρήζουν εμβάθυνσης, συζήτησης και κυρίως διαβούλευση με φορείς, αλλά λόγω μιας τεχνητής κατεπείγουσας νομοθετικά κατάστασης που έχει επιβάλλει χωρίς κανέναν πραγματικό λόγο η κυβέρνηση, δεν υπάρχει ο χρόνος για κάτι τέτοιο, για ουσιαστικό νομοθετικό/κοινοβουλευτικό έργο.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη νομοθετεί με κατεπείγον (3) και επείγον (1), καθώς και με συνοπτικές διαδικασίες εν γένει (1), ακυρώνοντας κάθε ουσιαστικό ρόλο της κοινοβουλευτικής συζήτησης. Είναι πέρα από προφανές πως αυτό αποτελεί ένα επικοινωνιακό τέχνασμα προπαγάνδισης των (φαντασιακών) αρετών που κατέχει όλο το υπουργικό συμβούλιο ως οι άριστοι των αρίστων: ετοιμότητα, ταχύτητα, αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα, you name it – και σε δεύτερο, μια σαφής πολιτική δήλωση ότι το boss του κράτους είναι ο Μητσοτάκης. Η Βουλή, οι διαδικασίες της και τα κοινοβουλευτικά κόμματα υπάρχουν απλώς και μόνο για να παρέχουν δημοκρατικό άλλοθι στην κατάληψη του κράτους από τους «αρίστους», οι οποίοι ως αυτοδύναμη κυβέρνηση, θέλουν να εμπεδώσουν στην κοινωνία το αφήγημα που δικαιούνται να κάνουν ό,τι θέλουν, δεν έχουν ανάγκη καμίας διαβούλευσης, συζήτησης, συναίνεσης. Αποφασίζουν και διατάζουν. Ο Νόμος τους και η Τάξη τους.

Τι κάνουμε για αυτό;

Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης οφείλουν να θέσουν όσο είναι νωρίς ένα τέλος σε αυτό τον συνειδητό εξευτελισμό του κοινοβουλίου από τη ΝΔ, και να απέχουν των διαδικασιών. Οφείλουμε να καταγγείλουμε αυτές τις μεθοδεύσεις της ΝΔ, να καλέσουμε την αντιπολίτευση να πράξει το ίδιο και να απέχουμε από τις διαδικασίες, μέχρι να τερματιστεί αυτή η φαρσοκωμωδία και να μεταβούμε στη νομοθετική ομαλότητα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε αυτές οι διαδικασίες να καταστούν η νομοθετική κανονικότητα.

Share.