fbpx

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: Πόσο ακριβότερη είναι η παραλιακή χάραξη;

0
ΣΕ ΝΕΑ ΒΑΣΗ ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ –  ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ… κανονικότητας φαίνεται πως μπαίνουν επιτέλους μια σειρά από σημαντικά έργα για τη Μεσσηνία, τα οποία φέρονται πως είχαν μείνει πίσω λόγω διαφορετικής ιεράρχησης από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου.

Ρεπορτάζ Γεωργία Αναγνωστοπούλου

Αυτά, μαζί με τις διεκδικήσεις για τα μεγάλα οδικά έργα, αναμένεται αν τελεσφορήσουν, να αλλάξουν… τον χάρτη της ευρύτερης περιοχής, η οποία έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη. Χαρακτηριστικά ήταν χθες όσα ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Στάθης Αναστασόπουλος, ο οποίος μιλώντας στον Best 97.3, έκανε ξεκάθαρο το στίγμα της νέας Αρχής, τονίζοντας πως άμεσα, τα έργα του ΕΣΠΑ αναθεωρείται. Ρόλο άλλωστε η Περιφέρεια, θα διαδραματίσει και σε σημαντικά έργα όπως η κατάληξη της Ολυμπίας Οδού, που σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή, που σύντομα θα επισκεφθεί τις Βρυξέλλες, θα καταλήξει στην Τσακώνα, αλλά και στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που δεν αποκλείεται να… σπάσει σε δύο τμήματα. «Έχω ζητήσει κατά καιρούς το κοστολόγιο της παραλιακής χάραξης και εκείνο για τη βελτίωση του υπάρχοντος! Δεν μας το έδωσε ποτέ το υπουργείο και είμαι σίγουρος πως μπορούν να κάνουν αυτόν τον «συσχετισμό» και να μας πουν! Όμως ξέρετε κάτι; Ας υποθέσουμε πως είναι 5 και 10 εκατ. ευρώ παραπάνω, σχεδιάζουμε με κριτήριο μόνο το κοστολόγιο ή την προοπτική;», διερωτήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης, εμμένοντας στην παραλιακή χάραξη, την οποία χρόνια τώρα φέρονται να… προωθούν οι φορείς όλων των περιοχών που εμπλέκονται, βάζοντας σε μια άλλη… διάσταση –σίγουρα πραγματική- το θέμα του κόστους, που φαίνεται να μην είναι τόσο… αρνητικά… απλό, τελικά!

 Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Το μόνο που φέρεται πάντως, σε αυτή τη φάση να είναι σίγουρο, είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα δύο αυτά μεγάλα, ζωτικής σημασίας για τη Μεσσηνία έργα, τα οποία σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και τις Κυριακάτικες δηλώσεις του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων έχουν τεθεί σε προτεραιότητα. «Θέλω να θυμίσω σε όλους ότι η «Ολυμπία Οδός», λέγεται έτσι γιατί θα είχε κατάληξη στην Αρχαία Ολυμπία. Και είναι απαράδεκτο να μη συνδέεται η Αρχαία Ολυμπία, ένας από τους ιστορικότερους πολιτιστικά τόπους του πλανήτη μας. Προφανώς λοιπόν και επιθυμώ να ολοκληρωθεί ο δρόμος μέχρι και την Αρχαία Ολυμπία και να συνδεθεί με τον άλλο μεγάλο οδικό άξονα, στην Τσακώνα. Έτσι, οι δύο μεγάλοι άξονες της Πελοποννήσου, ο Μορέας και η Ολυμπία Οδός θα λειτουργούν παράλληλα και με σύνδεση. Όταν όμως θες να κάνεις έργο, πρέπει να συνεργάζεσαι γόνιμα και σοβαρά και με αυτόν που δίνει τα χρήματα. Εμείς δεν θα κάνουμε τους καουμπόηδες της Ευρώπης. Θα συζητήσουμε με επιχειρήματα. Την προσεχή εβδομάδα, θα μεταβώ στις Βρυξέλλες και είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε μια πολύ ουσιαστική συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα έργα που έχουν προβλήματα και εκκρεμότητες», είπε ο υπουργός, ο οποίος αντίστοιχα θα κινηθεί και για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, όπως άλλωστε έχει δεσμευτεί εγκαίρως, στους φορείς της Μεσσηνίας. Επίσης, ο κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε και στη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην παραγωγή των δημοσίων έργων για την οποία μίλησε στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή. «Πιστεύω, αναφέρει, πάρα πολύ στην καινοτομία, αλλά και στην προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα διεθνών καλών πρακτικών, όπως η δυνατότητα δημοπράτησης με καινοτόμες προτάσεις. Κάπως έτσι, άλλωστε, ξεκίνησαν στην Ελλάδα και οι συμβάσεις παραχώρησης -που η Νέα Δημοκρατία θεσμοθέτησε το 2006 στα μεγάλα οδικά έργα- και στην πράξη αποδείχτηκαν πολύ πιο αποτελεσματικές», σημείωσε μεταξύ άλλων, με τους Μεσσήνιους να αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, που προφανώς, θα είναι καθοριστικής σημασίας για το νομό.

Share.