ΚΚΕ: Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για τη συγχώνευση Πανεπιστημίου-ΤΕΙ Πελοποννήσου!

0

Η Επιτροπή Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της για το σχέδιο νόμου που αφορά την δημιουργία  του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Με την ανακοίνωση ζητείται να μην κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο και παραθέτει προς τούτο σωρεία επιχειρημάτων. Ιδού:

« Δημοσιεύτηκε το νέο σχέδιο-σκούπα για το νέο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, που “μετατρέπει τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ” με “fast-track” διαδικασίες και δημιουργεί νέες σχολές και τμήματα σε όλες τις πόλεις της Πελοποννήσου.  

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την στήριξη  της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, υλοποιεί κατευθύνσεις της ΕΕ, που στοχεύουν στην υποβάθμιση των πτυχίων, στην κατηγοριοποίηση των αποφοίτων  και στην παραπέρα υποχρηματοδότηση των σχολών.

Αυτό το σχέδιο που εμφανίζει η κυβέρνηση, είναι συνέχεια των προηγούμενων “σχεδίων Αθηνά”,  της  “Ανωτατοποίησης των ΤΕΙ”. Η ουσία είναι ότι δεν πρόκειται για αναβάθμιση των ΤΕΙ, αλλά για αλλαγές σχολών και δημιουργία νέων. Αυτές τις αλλαγές τις υπαγορεύουν οι ανάγκες του κεφαλαίου που θέλει ακόμα πιο φτηνό εργατικό και επιστημονικό δυναμικό.

 «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ»

ΧΩΡΙΣ ΕΥΡΩ…

Θέλουν να “αναβαθμίσουν” τις σπουδές και να φτιάξουν Πανεπιστήμιο, χωρίς να δώσουν ούτε ένα ευρώ!!! Δεν προβλέπουν αύξηση της χρηματοδότησης για την λειτουργία αυτού του πανεπιστημίου. Αντίθετα θεσμοθετούν με νόμο την ένταση της υποχρηματοδότησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν προβλέπουν  την ενίσχυση των υποδομών, αιθουσών διδασκαλίας, εργαστηρίων, στέγασης, σίτισης κ.ο.κ. Δηλαδή η σημερινή άσχημη κατάσταση όχι μόνο δεν θα αλλάξει προς το καλύτερο, αλλά απεναντίας θα χειροτερέψει. Είναι χαρακτηριστικά τα ακόλουθα παραδείγματα: Σε όλη την Πελοπόννησο φοιτούν πάνω από 10.000 φοιτητές και υπάρχει μόνο 1 εστία με 215 κρεβάτια στην Καλαμάτα. Επίσης το τμήμα του ΑΕΙ στην Κόρινθο κάνει μάθημα σε ένα διαμέρισμα (πάνω από ένα Super Market!!).

Άλλωστε τα παραπάνω τα επιβεβαιώνει και η υπάρχουσα  πείρα από την δημιουργία του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου φοιτητές και εργαζόμενοι είναι αντιμέτωποι με διόγκωση προβλημάτων. Ελλείψεις καθηγητών, απλήρωτοι διδάσκοντες που προσλαμβάνονται 1 μήνα πριν την εξεταστική, υποστελεχωμένα ιδρύματα που το διοικητικό προσωπικό αδυνατεί να λύσει ακόμα και τα πρακτικά ζητήματα με αποτέλεσμα οι πρακτικές, οι εγγραφές στο εξάμηνο, οι δηλώσεις μαθημάτων να είναι στον “αέρα”, απαρχαιωμένα εργαστήρια, ανύπαρκτες υποδομές είναι κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.

Αντί να δώσουν γενναία αύξηση για την λειτουργία του νέου ΑΕΙ, σπρώχνουν τα τμήματα στην αναζήτηση πόρων από επιχειρήσεις και άλλα έσοδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχέδιο νόμου ιδρύουν Ερευνητικό Κέντρο (με διάφορα ινστιτούτα) με σκοπό να μοσχοπουλήσουν έρευνα προς όφελος των επιχειρήσεων. Προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, στην εμπορευματική και ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του ΑΕΙ. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα η λειτουργία των σχολών να εξαρτάται από το αν συμφέρει τις επιχειρήσεις. Το “σουλατσάρισμα” των επιχειρηματικών ομίλων, στο βωμό της κερδοφορίας τους, δεν θα αφήνει κανένα περιθώριο στους ερευνητές να διεξάγουν έρευνα με κριτήριο την υπηρέτηση της επιστήμης τους και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Παράλληλα, οι όροι εργασίας για τους ερευνητές χαρακτηρίζονται από εντατικοποίηση και τσακισμένα δικαιώματα.

 ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ

ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ…

Στο σχέδιο νόμου “επιβάλλεται”  κάθε σχολή να διαμορφώσει, πέρα από τα βασικό πρόγραμμα σπουδών 4ετής ή 5ετής φοίτησης, ένα πρόγραμμα 2χρονης – 3χρονης διάρκειας στα πλαίσια της “δια βίου κατάρτισης”. Ουσιαστικά φτιάχνει νέα υποβαθμισμένα “ΤΕΙ” δίπλα στα “αναβαθμισμένα” ΤΕΙ. Αν συνυπολογίσουμε ότι η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως αναγνωρίζει με νόμο και τα ιδιωτικά κολέγια!!!, ουσιαστικά μιλάμε για μια πλήρη υποβάθμιση όλων των πτυχίων.

Δημιουργούνται ακόμα περισσότερες κατηγορίες πτυχίων και αποφοίτων με αποτέλεσμα να υποβαθμίζουν τα δικαιώματα όλων μας. Προετοιμάζει το έδαφος για το διάσπαση του πτυχίου και ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου» για την αναγνώριση και νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δημιουργούνται επιπλέον κατηγορίες πτυχίων και αποφοίτων ενισχύοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ φοιτητών και αποφοίτων, με αποτέλεσμα στην “αγορά εργασίας” ο ένας να ρίχνει την τιμή του άλλου στον ανταγωνισμό για μια θέση δουλειάς και τελικά όλοι να δουλεύουν τζάμπα.

Άλλωστε και η υπάρχουσα κατάσταση στο ΑΕΙ Πελοποννήσου είναι χαρακτηριστική. Οι σχολές Ιστορικού και Φιλολογίας στην Καλαμάτα, ενώ είναι 4ετούς φοίτησης, δεν αναγνωρίζουν παιδαγωγική επάρκεια στους αποφοίτους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν με το πτυχίο τους να δουλέψουν ως καθηγητές.

 Για αυτή την κατάσταση ευθύνες έχουν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, καθώς και οι τοπικές Δημοτικές αρχές, παράγοντες, πολιτευτές κτλ.

Η όποια διαμαρτυρία τους δεν έχει σχέση με τις αγωνίες των φοιτητών και των οικογενειών τους. Απεναντίας η έγνοια τους είναι η μόνιμη πελατεία στην τοπική οικονομία της κάθε πόλης. Ποτέ δεν ασχολήθηκαν για το περιεχόμενο σπουδών, τους όρους διαβίωσης των φοιτητών, την προοπτική των αποφοίτων.

 Το νομοσχέδιο

να μην κατατεθεί!

 

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες με κρατική χρηματοδότηση.
  • Άμεσα προσλήψεις μόνιμου, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης ΔΕΠ και διοικητικού προσωπικού ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλες οι εκπαιδευτικές-ερευνητικές ανάγκες και οι υπηρεσίες του ιδρύματος. Κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής απασχόλησης.
  • Ενιαία προγράμματα σπουδών ανά επιστημονικό αντικείμενο, που να υπηρετούν τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας, τις ανάγκες του λαού. Σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο να υπάρχει ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.
  • Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα και να εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού αντικειμένου και για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος. Πλήρη επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα με το πτυχίο.
  • Δεν συνεργούμε στην κατηγοριοποίηση πτυχίων και αποφοίτων που διευρύνεται σήμερα με τα τριετή, διετή και μονοετή προγράμματα σπουδών.
  • Άμεση κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Καμιά σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά, με όποια μορφή. Αναβαθμισμένα, σύγχρονα συγγράμματα που να ανταποκρίνονται στις σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου. Υποδομές σύγχρονες, εξοπλισμένες, για όλες τις σύγχρονες διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για έρευνα και εκπαίδευση στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.
  • Αποκλειστικά δωρεάν σπουδές. Δωρεάν σίτιση – στέγαση – μετακίνηση – αναλώσιμα – υλικά.
  • Κατάργηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας των ιδρυμάτων».

 

Share.