Με χαμηλές ταχύτητες η πρόσβαση των Ευρωπαίων μαθητών στο Διαδίκτυο

0

 

Το τρένο του γρήγορου Ίντερνετ φαίνεται ότι χάνει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη, ενώ και σε επίπεδο καλλιέργειας των ψηφιακών δεξιοτήτων, το ευρωπαϊκό σχολείο δεν φαίνεται να κάνει μεγάλη πρόοδο. Σήμερα, λιγότεροι από ένας στους πέντε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθεί σχολεία, που έχουν πρόσβαση σε υψηλής ταχύτητας Internet άνω των 100 Mbps. Στο μεταξύ, σύμφωνα με νέα μελέτη για τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση, που δημοσιεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συνολικά το 79% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 76% των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν συμμετέχει ποτέ ή σχεδόν ποτέ στο γράψιμο κώδικα ή στον προγραμματισμό στο σχολείο. Η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα διευθυντών, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων από τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε., τη Νορβηγία, την Ισλανδία και την Τουρκία, κάλυψε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η πρόσβαση σε ψηφιακές τεχνολογίες, η χρήση ψηφιακών τεχνολογιών από εκπαιδευτικούς και μαθητές, οι ψηφιακές πολιτικές των μαθητών και των σχολείων.

Μεταξύ των βασικών διαπιστώσεων είναι ότι – για παράδειγμα – περισσότεροι από έξι από τους δέκα Ευρωπαίους μαθητές διδάσκονται από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διευρύνουν τις γνώσεις τους μέσω μαθημάτων κατάρτισης ΤΠΕ στο δικό τους ελεύθερο χρόνο και όχι στο πλαίσιο οργανωμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων που τους προσφέρει το σχολείο. Επίσης, μόνο οι μισοί μαθητές, που φοιτούν σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν γονείς οι οποίοι αισθάνονται ασφαλείς με τις γνώσεις τους για την ψηφιακή συμπεριφορά του παιδιού τους. 

Προσκλήσεις


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει όλα τα σχολεία να έχουν πρόσβαση στη σύνδεση Gigabit μέσω του Διαδικτύου μέχρι το 2025, προκειμένου να επωφεληθούν πλήρως από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες μάθησης έως το βίντεο.

Επίσης, η Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο το 50% των σχολείων στην Ευρώπη να συμμετάσχει στις δραστηριότητες της ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (Code Week) μέχρι το 2020. Ιδιαίτερα σημαντική, σύμφωνα με την Επιτροπή, είναι η αύξηση της συμμετοχής των κοριτσιών στις ψηφιακές δραστηριότητες. Η μελέτη δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, μεγαλύτερο από το 80% των κοριτσιών ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν μάθουν κώδικα στο σχολείο και αυτός είναι μόνο ένας τομέας όπου οι γυναίκες και τα κορίτσια υποεκπροσωπούνται στον ψηφιακό κόσμο.

Μείζονος σημασίας είναι και η εκπαίδευση των ίδιων εκπαιδευτικών, όσον αφορά τις ψηφιακές τους δεξιότητες.“Ο ψηφιακός τομέας είναι ένας ταχέως μεταβαλλόμενος τομέας και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους σε συνεχή βάση, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τις τεχνολογίες”, αναφέρει η έρευνα. Διαπιστώνει δε ότι απαιτούνται πιο δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διδασκαλία με ψηφιακές τεχνολογίες για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών.

 

ΠΗΓΗ

Share.