fbpx

Μια… ανάσα η Πύλος και η Μεθώνη με το νέο δρόμο που δημοπρατείται τον επόμενο μήνα!

0

ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΔΙΑ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΤΣΙΠΡΑ-ΔΕΔΕ

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ γίνεται η κυβερνητική δέσμευση δια στόματος Αλέξη Τσίπρα και Γιώργου Δέδε. Μάλιστα ο υποψήφιος περιφερειάρχης σε ειδική πρόσφατη επίσκεψή του στη Μεσσηνία, ως γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είχε ανακοινώσει την άμεση δημοπράτηση του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, η οποία τελικά κλείδωσε για τις 19 Ιουνίου. Φορέας υλοποίησης άλλωστε του έργου, που θα γίνει με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είναι το εν λόγω υπουργείο, ενώ η τελική του αξία ξεπερνά τα 312,23εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 251,8 εκατ.ευρώ). Η διαδικασία ανάθεσης, περιλαμβάνει δύο φάσεις. Αρχικά, την εκδήλωση ενδιαφέροντος και στη συνέχεια τον ανταγωνιστικό διάλογο και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 30 χρόνια (360 μήνες) και η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.

ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΗ

Στο πλαίσιο της σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) αναλαμβάνει πέντε υποχρεώσεις, που είναι:

  • Εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου.
  • Κατασκευή του συνόλου των εργασιών που προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητά του.
  • Χρηματοδότησή του βάσει του οριστικού σχεδιασμού.
  • Τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού τμήματος «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης και την
  • Επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου.
ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ …ΨΗΦΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΙΣ ΣΔΙΤ!

Το έργο αυτό, μέχρι πριν από μερικούς μήνες δεν υπήρχε στον άμεσο προγραμματισμό της κυβέρνησης, η οποία προφανώς, αναγκάστηκε να… ενδώσει στις έντονες πιέσεις που ασκήθηκαν σε όλα τα επίπεδα από τη Μεσσηνία. Και δεν υπήρχε γιατί δεν υπάρχουν τόσο πολλά χρήματα για την κατασκευή τέτοιων έργων. Έτσι, για μια ακόμη φορά, επελέγη ο… δρόμος των συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς είναι ο μόνος στην Ελλάδα της κρίσης που μπορεί να οδηγήσει στην υλοποίηση τέτοιων, τεράστιων έργων.  Ο δρόμος αυτός, αποτελεί… συνέχεια εκείνου από τον Μορέα και μαζί με τη μείωση της απόστασης και κυρίως του χρόνου πρόσβασης στη συγκεκριμένη, αναπτυσσόμενη περιοχή, θα συμβάλει σημαντικά και στην οδική ασφάλεια, καθώς πολύ συχνά, σημειώνονται σοβαρά και όχι μόνο, τροχαία ατυχήματα.

ΑΥΤΟΨΙΑ ΣΤΟ ΣΟΥΛΗΝΑΡΙ – ΚΟΡΥΦΑΣΙΟ

Στο μεταξύ, όσον αφορά στο οδικό δίκτυο της Πυλίας ειδικότερα, κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισκέφθηκε τα χωριά που διέρχεται ο δρόμος Σουληνάρι – Κορυφάσιο και κατέγραψε τα αιτήματα και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής. Όπως επεσήμαναν ο διευθυντής Ειδικής Υπηρεσίας Κατασκευών, Δημήτρης Αναγνόπουλος και οι μηχανικοί του υπουργείου, Μάριος Παπαθεοδώρου και Χρήστος Παπαργυρόπουλος, θα συνταχθεί μελέτη, προκειμένου του υπουργείο να προβεί στη δημοπράτηση υπολειπόμενων εργασιών, όπως η επέκταση της αρτηρίας μέχρι τον κόμβο Ρωμανού.

Share.