fbpx

Νέα δέσμευση και πίστωση χρόνου για το Πάτρα–Πύργος – Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου

0

ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ –ΞΑΝΑ- ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ!

ΒΡΟΧΗ… πέφτουν οι ερωτήσεις στη Βουλή για την Ολυμπία Οδό, με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή να δεσμεύεται για μια ακόμη φορά πως «η παρούσα κυβέρνηση και επιθυμεί το έργο και θα εντοπίσει τον τρόπο για να το υλοποιήσει».

Ρεπορτάζ

ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ο κ. Καραμανλής, απαντώντας σε ερωτήσεις του βουλευτή Ηλείας του ΚΙΝΑΛ Μιχάλη Κατρίνη, αλλά και της Μαρίας Αθανασίου της Ελληνικής Λύσης από τον δυτικό τομέα της Αθήνας,  επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία όπως είπε, σχεδίασε με τρόπο τέτοιο το Πάτρα-Πύργος, καταδικάζοντάς το σε πλήρη αποτυχία. «Όλα τα αδιέξοδα τα οποία έχουν εμφανιστεί, είναι αποτέλεσμα των λανθασμένων ενεργειών της περιόδου 2015-2019, όπως η ακύρωση του διαγωνισμού του 2014, η απόφαση για σαλαμοποίηση του έργου σε 8 τμήματα, η μη έγκαιρη ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ.α», επεσήμανε στην απάντησή του ο υπουργός, τονίζοντας πως με τον υπάρχων σχεδιασμό, το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος τους 2023 και το ελληνικό Δημόσιο κινδύνευε να επιβαρυνθεί με όλες τις επιπλέον απαιτούμενες δαπάνες από την ημερομηνία εκείνη και μετά. «Αν δε, η ολοκλήρωση του έργου ξεπερνούσε το τέλος του Δεκεμβρίου του 2025, το ελληνικό Δημόσιο κινδύνευε να επιστρέψει όλους τους ευρωπαϊκούς πόρους που θα είχε λάβει για το έργο αυτό», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας πως από τις 8 εργολαβίες, έχουν υπογραφεί συμβάσεις για τις 5! Για τις δύο από τις υπόλοιπες τρεις, πρόσφατα κηρύχτηκε έκπτωτη η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, ενώ στην τελευταία εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις.

Αξίζει να σημειωθεί πως το υπουργείο Υποδομών έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακύρωσης όλων των συμβάσεων και επαναπροκήρυξης τους ως ενιαίο έργο, γεγονός που θα εξεταστεί λεπτομερώς, αφού για ότι και αν… προκριθεί πρέπει να είναι ενήμερη η Ευρώπη, η οποία έχει εγκρίνει 293 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την ολοκλήρωσή του.

«Χρειαζόμαστε λίγο χρόνο, προκειμένου να επιτύχουμε την καλύτερη δυνατή λύση που θα εξασφαλίζει ότι το έργο θα γίνει πραγματικότητα, στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα και με το χαμηλότερο κόστος», σημείωσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, τονίζοντας πως σε αντίθεση με την απελθούσα κυβέρνηση, πρώτα θα συνεννοηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μετά θα προβεί στις όποιες ανακοινώσεις. Τέλος, να υπενθυμίσουμε πως μετά τη… βροχή των ερωτήσεων για το μέλλον της Ολυμπίας Οδού, δέσμευση υπάρχει και για την κατάληξή της, που θα φτάνει τελικά στη Μεσσηνία, αφού η κυβέρνηση εξετάζει στενά, το θέμα του πολύπαθου τμήματος από την Τσακώνα στο Καλό Νερό, για το μέλλον του οποίου μετά την απένταξή του, έχει χυθεί πολλή μελάνη.

Share.