fbpx

Πανελλήνιες: Ο τελικός βαθμός θα προκύπτει από τον ΜΟ των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών

0

ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ

ΑΦΟΡΜΗ για την αναβαθμολόγηση γραπτών μαθητών και μαθητριών στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία στάθηκε η καταγγελία ενός γονέα, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για την βαθμολόγηση του γραπτού του παιδιού του, τον Ιούνιο του 2018.

Μετά από πρόταση του Συνηγόρου και συνεδρίαση της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων αποφασίστηκε ότι ο τελικός βαθμός γραπτού θα προκύπτει από τον μέσο όρο των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών.

Η είδηση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Πολίτη (www.synigoros.gr), Σύνοψη Διαμεσολάβησης με θέμα: «Αναβαθμολόγηση γραπτών μαθητριών και μαθητών στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα σχολεία» και αναφέρει τα εξής:

«Γονέας διαμαρτυρήθηκε στον Συνήγορο του Πολίτη για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την βαθμολόγηση του γραπτού του τέκνου του το οποίο συμμετείχε στις εισαγωγικές εξετάσεις σε πρότυπο σχολείο τον Ιούνιο 2018.

Πιο συγκεκριμένα, το παιδί στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας βαθμολογήθηκε με 13 από τον πρώτο και με 17 από τον δεύτερο βαθμολογητή. Ως εκ τούτου, το γραπτό δόθηκε για αναβαθμολόγηση και βαθμολογήθηκε με 9. Στη συνέχεια, το γραπτό βαθμολογήθηκε σύμφωνα με την ΥΑ 30813/Δ6/2018, με αποτέλεσμα ο τελικός βαθμός αναβαθμολόγησης του γραπτού να προκύψει από τον μέσο όρο των βαθμών του τρίτου βαθμολογητή και του ενός εκ των δύο πρώτων βαθμολογητών που ήταν πλησιέστερος του τρίτου.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία σε ανάλογες περιπτώσεις, πρότεινε την τροποποίηση της προαναφερόμενης πρόβλεψης, προκειμένου ο τελικός βαθμός για την εισαγωγή σε πρότυπο γυμνάσιο, που προκύπτει από αναβαθμολόγηση, να εναρμονιστεί με τη ρύθμιση που ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις των γενικών ή των επαγγελματικών λυκείων.

Η αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε συνεδρίασή της αποφάσισε την αποδοχή και συμπερίληψη των προτάσεων του Συνηγόρου, συνακόλουθα δε η εκδοθείσα υπουργική απόφαση, σχετικά με τον τρόπο αναβαθμολόγησης των γραπτών των μαθητών για την εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πρότυπα σχολεία, αναφέρει -μεταξύ άλλων- ότι στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, ο τελικός βαθμός γραπτού προκύπτει από τον μέσο όρο των δύο μεγαλύτερων βαθμών των βαθμολογητών.»

Share.