fbpx

Πεδίο αντιπαράθεσης ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ οι οδικοί άξονες και στη Μεσσηνία!

0
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ-ΚΑΡΑΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΠΥΛΟΣ-ΜΕΘΩΝΗ – EΚΤΕΝΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗ Ν.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΜΕ ΑΝΤΙΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΙΧΜΕΣ

 

«ΦΩΤΙΕΣ» άναψε η μη αναφορά στις προγραμματικές δηλώσεις από το νέο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, στον οδικό άξονα Καλαμάτα- Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη!

Η φήμη που κυκλοφόρησε ότι ο δρόμος παραπέμπεται στις καλένδες τροφοδότησε την πολιτική αντιπαράθεση στη Μεσσηνία, όπου είχαμε κινήσεις τόσο από τη συμπολίτευση, όσο και την αντιπολίτευση.

ΣΤΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ…

Προχθές το βράδυ με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Πύλου-Νέστορος και Α΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημ. Καφαντάρης αναφέρθηκε σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας Δημ. Καραλή (φωτό) στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά από πρωτοβουλία και παρέμβαση του πρ. πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά. Συγκεκριμένα ανέφερε:

«Με αφορμή φήμες που κυκλοφόρησαν ότι το θέμα του οδικού άξονα Καλαμάτας-Ριζόμυλου-Πύλου-Μεθώνης έχει «λιμνάσει», ο δήμαρχος Πύλου-Νέστορος  Δημήτρης Καφαντάρης και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας  Δημήτρης Καραλής επισκέφτηκαν σήμερα το υπουργείο Υποδομών , έπειτα από παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού  Αντώνη Σαμαρά προς τον υπουργό  Κώστα Καραμανλή, όπου συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι το θέμα θα εξεταστεί άμεσα προκειμένου να δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες.

Ανάλογη διαβεβαίωση έδωσε στον κ. Σαμαρά και ο υπουργός  ο οποίος αφού ενημερωθεί από τους αρμόδιους παράγοντες του Υπουργείου στη  συνέχεια θα υπάρξει εκ νέου συνάντηση την προσεχή εβδομάδα με την συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων προκειμένου να διευθετηθούν τυχών εκκρεμότητες για την ομαλή εξέλιξη του έργου .

Σημειώνεται ότι το θέμα του οδικού αυτού άξονα είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής δεδομένου ότι θα μειωθεί η χρονοαπόσταση πρόσβασης σε βασικά σημεία τουριστικής σημασίας της Μεσσηνίας».

Η Ν.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ

Σε έντονο ύφος η εκτενής αναφορά της Ν.Ε. Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ για τους οδικούς άξονες ανοίγει νέο κύκλο αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση και τη ΝΔ. Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Έντονο προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί η μέχρι τώρα σιωπή της νέας κυβέρνησης για το σημαντικότερο έργο της Μεσσηνίας, το δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Δεν μπορεί να μείνει στα αζήτητα ένα έργο δρομολογημένο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για το οποίο έχουν υποβληθεί προσφορές από πέντε κορυφαίους τεχνικούς – επενδυτικούς ομίλους, με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έτοιμη για διαβούλευση και γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου.

Καλούμε τη νέα κυβέρνηση και ιδιαίτερα τους κυβερνητικούς βουλευτές να πάρουν ξεκάθαρη θέση και να απαιτήσουν την άμεση υλοποίηση του έργου. Ομοίως και για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό που έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για ένα έργο επεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, συνολικού προϋπολογισμού 19,8 εκατ. ευρώ, αλλά και το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση της μελέτης και έχει παραδοθεί.

Όσον αφορά τις πρόσφατες δηλώσεις του νέου υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή για το Πάτρα-Πύργος, αποκαλυπτικές ήταν οι προχθεσινές απαντήσεις του Χρήστου Σπίρτζη, πρώην υπουργού Υποδομών, στο «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», όπου διευκρίνισε πως:

  • Πρόκειται για επικοινωνιακά παιχνίδια με τα έργα υποδομών, εκ μέρους της νέας ηγεσίας, που μπορούν να έχουν ουσιαστικά ως συνέπεια να χαθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την Πατρών-Πύργου και να καθυστερήσει πολύ η υλοποίηση του έργου. Ο πρώην υπουργός Υποδομών έκανε λόγο για ψέματα, μιλώντας για πολιτική μεταξύ φαντασίας και δογματισμού με στόχο να πληγεί ο ΣΥΡΙΖΑ.
  • Δεν υπάρχουν 5 συμβάσεις, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν 5 ταυτόχρονα εργοτάξια που έχουν ξεκινήσει την κατασκευή του έργου. Στα τρία τμήματα, το ένα είναι στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα άλλα δύο πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες από το υπουργείο για να πάνε στον επόμενο μειοδότη.
  • Τα περί χωματερής 50.000 τόνων απορριμμάτων που απόθεσαν κάτοικοι της περιοχής, μετά τις μελέτες και τους διαγωνισμούς, μπορούν να αντιμετωπιστούν είτε από το Δήμο της περιοχής, είτε με μια ξεχωριστή εργολαβία. Είναι το λιγότερο αστείο να υποστηρίζει κάποιος ότι δεν μπορεί να εκτελεστεί το έργο επειδή ρίχθηκαν σκουπίδια!
  • Για τις μεγάλες εκπτώσεις που έχουν δώσει οι ανάδοχοι του έργου, ο κ. Σπίρτζης απάντησε πως οφείλονται στην κατάργηση του μαθηματικού τύπου από τον κ. Σουφλιά επί κυβερνήσεων ΝΔ. Επομένως ο κ. Καραμανλής καταγγέλλει την κυβέρνηση Καραμανλή, κι αυτό είναι ένα παράδοξο!
  • Το γεγονός ότι το έργο εκτελείται με 8 διαφορετικές εργολαβίες, δεν αποτελεί κατάτμηση. Αν δεν γινόταν με αυτόν τον τρόπο δεν θα υπήρχαν εγκρίσεις από την Ε.Ε. Ο εθνικός νόμος και η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζουν πως όταν υπάρχει ένα μεγάλο έργο κι έχει αυτοτελή τμήματα πρέπει να δημοπρατούνται ξεχωριστά για να αποκλειστεί συσσώρευση πολλών έργων σε λίγες εταιρίες. Στο συγκεκριμένο έργο αν είχαμε τις εκπτώσεις που η ΝΔ είχε κανονίσει, όπως στην Ολυμπία Οδό, απλά δεν θα υπήρχε έγκριση της χρηματοδότησης του έργου ως αυτοκινητόδρομου.
  • Η Ν.Δ. έχει την ευθύνη της μη υλοποίησης του έργου. Είναι η δεύτερη φορά που το τινάζουν στον αέρα, η πρώτη ήταν το 2013 όταν έβγαλαν την Πατρών-Πύργου από την παραχώρηση χωρίς να έχουν έγκριση μεγάλου έργου. Είχαν ελλιπείς μελέτες και έναν διαγωνισμό αδιαφανή, στην καλύτερη περίπτωση. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε πολύ μεγάλο αγώνα για να εγκριθεί το έργο και η χρηματοδότησή του ως αυτοκινητόδρομου.
  • Συνοπτικά το έργο Πάτρα-Πύργος θα είχε απορριφθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν δεν είχε επαναπροκηρυχθεί (με αξιόπιστες μελέτες και τροποποιήσεις των προκηρύξεων) επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και μοναδικός τρόπος  χρηματοδότησης και υλοποίησής του είναι η ολοκλήρωση της ώριμης διαδικασίας που ήδη κινείται».

 

Share.